2018-12-06, 15:02
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Jo, exakt så har det gått till sedan tidernas begynnelse.
Jodå, i viss mån är vi faktiskt det. Alternativt biologiska företeelser.
Bara för att man sitter på ett våndskapital så betyder det inte det nej

Säg mig, tycker du att våldtäktsmän och pedofiler har rätt att göra vad de gör?
Citera
2018-12-06, 15:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag vill veta.

Jag söker sanningen

Jag kan ha fel.

Men det är någon som driver trenden med att kvinnor och män gillar varandra allt mindre och det vore väl intressant att veta varför.

Vad tror du det är som orsakar att kvinnor och män har allt mindre sex ?

Vilka bevis har du för att kvinnor och män gillar varandra mindre än för 50 år sen? Eller 100? 1000?
Citera
2018-12-06, 15:06
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jo, exakt så har det gått till sedan tidernas begynnelse.
Jodå, i viss mån är vi faktiskt det. Alternativt biologiska företeelser.

Förespråkar du anarki på andra sätt också? Exvis att jag slår ner dig och tar det jag finner av värde från dig?
Citera
2018-12-06, 15:13
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Bara för att man sitter på ett våndskapital så betyder det inte det nej
Vad är ett "våndskapital"?
Citat:
Säg mig, tycker du att våldtäktsmän och pedofiler har rätt att göra vad de gör?
Inte för att det hör till trådens ämne, men svar: nej. Dock kan det finnas förklaringar till att dessa psykosociala samhällsåkommor uppstår från första början.
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Förespråkar du anarki på andra sätt också? Exvis att jag slår ner dig och tar det jag finner av värde från dig?
Vadå "andra sätt"? Jag har inte gjort det på något sätt. Men redan idag blir konkurrensen om t.ex. pengar uppenbarligen allt mer oförsonlig, så jag ser det snarare som att det ligger i farans riktning. Det har alltså ingenting att göra med vad jag "förespråkar", utan det är bara ett rent konstaterande av hur verkligheten ser ut. Hänger du med på skillnaden?
Citera
2018-12-06, 15:17
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Vad är ett "våndskapital"?
Inte för att det hör till trådens ämne, men svar: nej. Dock kan det finnas förklaringar till att dessa psykosociala samhällsåkommor uppstår från första början.
Vadå "andra sätt"? Jag har inte gjort det på något sätt. Men redan idag blir konkurrensen om t.ex. pengar uppenbarligen allt mer oförsonlig, så jag ser det snarare som att det ligger i farans riktning. Det har alltså ingenting att göra med vad jag "förespråkar", utan det är bara ett rent konstaterande av hur verkligheten ser ut. Hänger du med på skillnaden?
Skrev för snabbt, våldskapital.
Men hur ska du ha det, tycker du inte att de har rätt eller tycker du precis som mig att dessa as TYCKER sig ha rätt till andras kroppar, oavsett fel eller rätt?
Citera
2018-12-06, 15:23
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skrev för snabbt, våldskapital.
Men hur ska du ha det, tycker du inte att de har rätt eller tycker du precis som mig att dessa as TYCKER sig ha rätt till andras kroppar, oavsett fel eller rätt?
Det är ständigt ett jävla tyckande. Jag "tycker" mig se att naturen har gett dem ett fysiskt övertag. Det rör sig alltså om ett rent naturtillstånd som kyrkan aldrig helt lyckades avskaffa. Kvinnor och knähundar "tycker" sig säkert också ha en massa rättigheter, men de lyckas inte alltid hävda dem på samma sätt som män kan eller har kunnat. Det är bara så det är. Att vägra se verkligheten som den är skapar bara ännu mer elände i ett längre perspektiv.
Senast redigerad av Condottieri 2018-12-06 kl. 15:31.
Citera
2018-12-06, 15:44
Medlem
Betongbalettens avatar
[quote=Condottieri|66039106]

Eh, nä.
Citera
2018-12-06, 15:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det är ständigt ett jävla tyckande. Jag "tycker" mig se att naturen har gett dem ett fysiskt övertag. Det rör sig alltså om ett rent naturtillstånd som kyrkan aldrig helt lyckades avskaffa. Kvinnor och knähundar "tycker" sig säkert också ha en massa rättigheter, men de lyckas inte alltid hävda dem på samma sätt som män kan eller har kunnat. Det är bara så det är. Att vägra se verkligheten som den är skapar bara ännu mer elände i ett längre perspektiv.

Då protesterar inte du om män betydligt starkare än du hävdar sin rätt mot dig och behandlar dig som en knähund?
Citera
2018-12-06, 15:49
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Då protesterar inte du om män betydligt starkare än du hävdar sin rätt mot dig och behandlar dig som en knähund?
Detta är ett hypotetiskt scenario, men jag protesterar (stävjar) självklart om jag ser en sådan möjlighet. Om inte har jag ju inget val. Ganska enkelt.
Citera
2018-12-06, 16:06
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Detta är ett hypotetiskt scenario, men jag protesterar (stävjar) självklart om jag ser en sådan möjlighet. Om inte har jag ju inget val. Ganska enkelt.

Ah. Ja, då är det bara att ta bort alla poliser och riva fängelserna. Så kan vi låta den "biologiska styrkan" få fullständig och oinskränkt makt.
Citera
2018-12-06, 16:24
Medlem
Det vore ju intressant att se någon/några större undersökningar på detta. Hur påverkar det samhället? Hur påverkar det psyket hos män och kvinnor? Det är ju väldigt svårt att uttala sig om fenomenet bara baserat på bittra flashbackare, det kanske inte är en så stor grej egentligen. Men visst, rent subjektivt får man ju onekligen intrycket av att det är en jävla massa unga , och inte allt för unga, män idag som inte ens kommer i närheten utav fitta.
Citera
2018-12-06, 16:25
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ah. Ja, då är det bara att ta bort alla poliser och riva fängelserna. Så kan vi låta den "biologiska styrkan" få fullständig och oinskränkt makt.
Ok, inte mig emot. Men det var inte jag som kläckte idén. Vad är det som säger att inte polisens makt också bottnar i någon form av "biologisk styrka"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in