2018-12-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det var feminismen som ligger bakom sexköpslagen. Det är en ideologi som visst vill förstöra för män. I koppling till topic så handlar feminism om att begränsa sexuell (och yrkesmässig) konkurrens genom att demonisera manlig sexualitet.

Ja, feminismen vill förstöra för män. Men du påstår ju att alla kvinnor vill förstöra för män. Det är en jävla skillnad, sörrö.

En majoritet av både kvinnor och män var emot sexköpslagen. Dessutom har staten kämpat mot prostitution sen innan feminismen kom på tal. Plus att de flesta länder som förbjuder prostitution inte gjort det på kvinnorörelsers initiativ.

Ja, feminismen är rutten, det vet vi alla. Men allt har inte med feminism att göra. Att lyssna på dig och dina likar tjata om feminism och kvinnor är som att lyssna på feminister gnälla om patriarkatet och dylikt. Samma skit.
Citera
2018-12-04, 16:46
Medlem
Ociviliserads avatar
Jag är starkt emot sexköp och jag kan svära på mitt liv att det har NOLL att göra med konkurrens, att vi kvinnor skulle få mindre "makt" på marknaden eller vad man ska kalla det, om män i större grad började besöka prostituerade.
Citera
2018-12-04, 17:11
Bannlyst
För att kvinnor inte konkurrerar om att få sex, det får de ändå.
Citera
2018-12-04, 20:18
Medlem
TrikkFukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse33
Faller kvinnans sexuella makt, faller all hennes makt.

Kvinnans sexuella makt är ju beroende av hennes ålder också. Ju äldre hon blir desto mer falnar den. Att bli lämnad av sin man för en yngre kvinna lär vara nightmare fuel.
Citera
2018-12-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Jag är starkt emot sexköp och jag kan svära på mitt liv att det har NOLL att göra med konkurrens, att vi kvinnor skulle få mindre "makt" på marknaden eller vad man ska kalla det, om män i större grad började besöka prostituerade.

Jag tror dig. Men om du bara säger att din åsikt har "NOLL att göra med" det här så låter det ju inte övertygande, om du inte säger vad det faktiskt har att göra med. Vad är den egentliga anledningen?
Citera
2018-12-07, 16:50
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Jag tror dig. Men om du bara säger att din åsikt har "NOLL att göra med" det här så låter det ju inte övertygande, om du inte säger vad det faktiskt har att göra med. Vad är den egentliga anledningen?

Jag lider med kvinnorna (och männen och framförallt alla stackars barn, men nu rör det ju heterosexuella män som är de jag brukar ligga med). Jag tycker att det är oerhört tragiskt. Jag tror att alla vet hur smutsig bransch det kan vara, men en hel del män verkar tycka att det finns "bra" prostitution också, t. ex. där det finns lagliga och uppstyrda bordeller där kvinnorna har en viss säkerhet mot eventuellt våld osv. Jag är inte av samma åsikt och tror inte att det finns någon prostitution där säljarna inte tar skada, direkt eller indirekt, om jag ska beskriva det kort.
Citera
2018-12-07, 17:16
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Intressant också att kvinnor bedömer 80 % av alla män som "under medel". Rena rama narcissismen. Nåja, notan får betalas när fertiliteten och attraktiviteten avtar hos kvinnan.
Hur vore det om detta var något som folk slutade citera eftersom det kommer från en mätning med betydande svagheter. Vad som skedde var att kvinnor tillfrågades om männen på en enskild dejtingsajt. Det blotta faktum att de är på en dejtingsajt kan tyda på att de är singlar. Vilket kan kopplas till att de är under medel i ett eller flera avseenden.
Citera
2018-12-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrikkFukk
Kvinnans sexuella makt är ju beroende av hennes ålder också. Ju äldre hon blir desto mer falnar den. Att bli lämnad av sin man för en yngre kvinna lär vara nightmare fuel.

Gick en dokumentär om det på SVT för ett tag sen. Kvinnorna som kom upp i ålder blev helt klart lite bittra över minskad sexuell makt av intervjuerna att döma. Men nu skulle de minsann "av-tabuisera" att gå igenom klimakteriet bara genom att prata om det .
Citera
2018-12-07, 17:24
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur vore det om detta var något som folk slutade citera eftersom det kommer från en mätning med betydande svagheter. Vad som skedde var att kvinnor tillfrågades om männen på en enskild dejtingsajt. Det blotta faktum att de är på en dejtingsajt kan tyda på att de är singlar. Vilket kan kopplas till att de är under medel i ett eller flera avseenden.

Helt klart en stark poäng. Och väldigt konstigt att grabbarna inte själva kunnat dra den slutsatsen, med tanke på att man får intrycket av att de anser 95% av kvinnorna på dejtingsidor vara under medel.
Citera
2018-12-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Jag lider med kvinnorna (och männen och framförallt alla stackars barn, men nu rör det ju heterosexuella män som är de jag brukar ligga med). Jag tycker att det är oerhört tragiskt. Jag tror att alla vet hur smutsig bransch det kan vara, men en hel del män verkar tycka att det finns "bra" prostitution också, t. ex. där det finns lagliga och uppstyrda bordeller där kvinnorna har en viss säkerhet mot eventuellt våld osv. Jag är inte av samma åsikt och tror inte att det finns någon prostitution där säljarna inte tar skada, direkt eller indirekt, om jag ska beskriva det kort.

Då är jag med. Jag håller med om det mesta du säger.

Jag har aldrig intresserat mig för prostitution och skulle aldrig kunna tänka mig att nyttja nåt sånt. Men jag har bott på platser där det är lagligt och sker under ordnade former. Folk har en helt annan syn på det hela, och man möter vanligt folk som är både torskar och horor.

Man har ju sett en del intervjuer och talkshows där före detta porrstjärnor pratar om sitt liv. De verkar som helt vanliga kvinnor och säger att de inte alls farit illa av det yrket. Porr är ju prostitution på film, och det är generellt grövre och smutsigare handlingar. Porr-produktion sker fortfarande lagligt i Sverige, om än i väldigt liten skala.

De senaste 10 åren har det blivit väldigt mycket våldtäkt i Sverige. Det skulle garanterat minska om sexköp tilläts. Plus att arbetslösheten skulle minska, skatteintäkterna skulle öka, och det skulle råda bot på mycket trafficking.
På det stora hela tror jag det skulle vara väldigt positivt för samhället, precis som det blev i Berlin.
Citera
2018-12-07, 18:40
Medlem
Mooons avatar
Intressanta åsikter. Utveckla är du snäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Filling
....De senaste 10 åren har det blivit väldigt mycket våldtäkt i Sverige. Det skulle garanterat minska om sexköp tilläts. Plus att arbetslösheten skulle minska, skatteintäkterna skulle öka, och det skulle råda bot på mycket trafficking.
På det stora hela tror jag det skulle vara väldigt positivt för samhället, precis som det blev i Berlin.
Citera
2018-12-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Intressanta åsikter. Utveckla är du snäll.

Visst.

Minskade våldtäkter

Det finns många former av våldtäkt, det handlar inte bara om odjur som brottar ner främlingar och våldför sig på dem. Våldtäkt sker överallt, mer än vi vet om, och gränserna är ofta lite suddiga.

I Sverige råder en väldigt onaturlig könsfördelning, det finns många fler män än kvinnor. Alltså är det väldigt många snubbar som blir utan sex, eller har väldigt svårt att få till det. De anser sig ofta ha en rätt till det, men inget utlopp.

Man ser dem överallt. Ute på krogarna står de i klungor och glor som hyenor. De kan vara väldigt framfusiga, luriga, eller ibland aggressiva. Det är sällan det blir något av det, så de går hem och skriver av sig på bl.a. Flashback. Man ser väldigt mycket desperation och kvinnohat, många s.k. incels. Det är lätt att de sluter samman, radikaliseras en del, och helt tappar respekten för kvinnor.

Desperata killar kan ofta, medvetet eller omedvetet, begå olika former av sexbrott. Sen har vi även de där odjuren, de som inte skyr några medel för att få utlopp för sina mörka drifter.

Fanns lagliga horhus så skulle desperata killar gå dit innan de blev så jävliga. Många incels i den här tråden pratar just om det, det var så vi kom in på ämnet. Och jag har även hört flera historier från killar som aldrig fick till det men som tog en sväng till en bordell och sen blev "botade" och kunde leva ett normalt liv.

Mindre arbetslöshet

Det är stora problem med arbetslöshet i landet, särskilt bland unga. Jobben blir färre och färre, kraven blir högre och högre. Så det är svårt att komma ut i arbetslivet. Arbetare ersätts dessutom av robotar, praktikanter eller migranter som jobbar till underpris.

Prostituerade kommer oftast från samhällets lägre skikt. De outbildade och fattiga som har svårast att få anställning. I Sverige är det rätt hopplöst, och även om de lyckas få bidrag så räcker pengarna inte till ett drägligt liv. De flesta låglöneyrken är dessutom bara tillgängliga för män, av rent fysiska skäl.

I det läget väljer vissa kvinnor att sälja sex. Det skulle vara fler om läget var annorlunda. En kvinna som under rådande situation prostituerar sig har ingen säkerhet och kan råka väldigt illa ut. Hon kan inte ens veta säkert att hon får sina pengar.

Om det fanns lagliga bordeller, massagesalonger och eskortfirmor skulle hon få det bättre. Hon skulle kunna tjäna en värdig lön, inte behöva jaga kunder och hoppas att de inte är odjur. Hon skulle kunna få kollektivavtal, fackanslutning, osv. Hela köret.

Lagliga horhus skulle dessutom skapa flera andra arbetstillfällen. Receptionister, säkerhetsvakter, ekonomer, osv.

Ökade skatteintäkter

Folk är villiga att betala rätt mycket för lite sex. Efterfrågan är stor, marknaden finns. Eftersom det är olagligt går statskassan dock miste om alltihop. Dessutom kostar det en massa skattepengar att få bukt med de problem som uppstår av förbudet. Man jagar torskar, spräcker ligor, rensar upp efter gängbråk, etc.

Om prostitutionen var laglig skulle det klirra till rejält i den sinande statskassan. Vi har knappt vård och polis i landet längre, och välfärdsapparaten håller på att braka ihop.

Nu åker folk istället utomlands. Ner på kontinenten, bort till Asien, osv. Jag bor i Prag, och jag springer hela tiden på svenska grupper som åkt hit med huvudsyfte att köpa sex. Samma sak när jag varit i Berlin och Amsterdam.

De kunderna skulle vi alla gemensamt kunna tjäna på som nation, för att inte nämna ökad turism. Plus att det skulle bli billigare för torskarna som slipper åka utomlands. Och som sagt skulle vi få färre personer som går på bidrag, alltså mindre påfrestning på statskassan.

Motkämpar trafficking

Efterfrågan på horor är stor och kommer alltid att finnas. När staten vänder ryggen till så tar kriminella nätverk över. De rent av förslavar och smugglar in stackars kvinnor som tvingas sälja sig på gatan. De tjejerna far jävligt illa. Ofta försätts de i drogberoende eller stora skulder, de misshandlas och tvingas till hemska akter. Sen slåss gängen om revir, de hotar och utpressar kunder, osv.

Den världen skulle inte finnas om det fanns en laglig sexmarknad. Det är vakuumet som orsakats av förbudet som skapat den vidriga situationen.
Det här läget förstör folks liv, det leder till spridning av könssjukdomar, och det belastar som sagt polisväsendet och diverse skattefinansierade organisationer.

Samma princip som det här med cannabis, till och med alkohol. Statens dumheter och förbud skadar ekonomin och folket och skapar en undre värld som inte borde finnas. Folk lider i onödan.

Att legalisera prostitution skulle göra väldigt mycket bättre i vårt avlånga land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in