Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 11:14
  #73
Medlem
Buffymyloves avatar
Tja, man jämför sig väl alltid, mer eller mindre. Behöver ju inte handla om sexuell attraktionskraft utan även om andra saker som , jobb, pengar social status osv. Särskilt i de sociala mediernas tidevarv då det i huvudsak den polerade ytan som visas. Ja den och den tjejen kanske ser perfekta ut men mår de egentligen alltid så jävla bra? Ofta vi blandar ihop de sakerna.

Sen ja, åldrandet och döden som kommer sen är ofrånkomliga faktum. Vi ska alla den vägen vandra. Det bästa är väl att i alla fall försöka leva och njuta i nuet, dör gör vi ju ändå
Citera
2018-12-08, 22:54
  #74
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse33
Kvinnans natur är att attrahera den eller om möjligt flera hanar som bäst kommer försörja henne och hennes rede som mannen ska ha om hon bestämmer sig för att värpa.
Evolutionen är sådan. Det vore konstigt om kvinnan var på ett annat sätt.
Villighet till kuksugning, munsprut, olika fetisher m.m. har kvinnan utvecklat för att behålla mannen under graviditet och spädbarnsår. Det vore allvarligt om hon blev lämnad då, så evolutionen har även försett henne med en mun och stora läppar samt ambitionen att suga kuk.
Det är därför det är naturligt för kvinnor men onaturligt för män att gå ned.
När hon säkert vet vem fadern är så stannar hon oftast med honom så till vid det inte finns någon annan bättre fader som visar sig villig att ta över. Då väljer hon återigen den bäste eller om möjligt båda.
En mycket god beskrivning.
Citera
2018-12-08, 23:10
  #75
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den kvinnliga sexuella konkurrensen kan enligt min mening förklara en hel del mer eller mindre bissara handlingsmönster hos kvinnor, och kan även förklara en hel del av de märkliga fenomen vi ser både i vardagslivet och inom politiken.

Sexköpslagen (via feminismen), snacket om könsdiskriminerande reklam, massinvandringen (batikhäxornas vurm för flyktingpojkar, med mera), och undfallenheten inför grov kriminalitet, är ju fyra tänkbara exempel där kvinnlig sexuell konkurrens på olika sätt kan tänkas ha haft inflytande på samhällsutvecklingen. Detta eftersom Sverige som land tyvärr är oerhört femininiserat. Detta lär vi behöva ändra på om vi ska överleva, men det är en annan historia.

Vad är då kvinnlig sexuell konkurrens, och varför är det så tabu att tala om den? Svaret är att den är allt annat än vacker, och om sanningen kommer fram så riskerar kvinnor framstå som egoistiska och hänsynslösa. Därför har samhället utvecklat en del sociala undanmanövrer för att dölja det predatoriska kvinnobeteendet.

Jag vill göra moderator medveten om att citaten är från Wikipedia, där det finns begränsad upphovsrätt, och det är fritt att citera med angivande av källan.



Topic:

Varför är det så tabu att tala om kvinnlig sexuell konkurrens? Hur tror ni kvinnlig sexuell konkurrens påverkar oss på individ- grupp- och samhällsnivå? Tjejer och kvinnor, känner ni igen er i det som beskrivs eller lever ni med biologiska skygglappar, och hittar på diverse ursäkter för detta beteendemönster?

För att den inte finns dumfan. Kvinnor har den sexuella makten att välja partner. Inte män. Varför tror du att det finns så många kvinnohatande Incels?
Citera
2018-12-09, 08:37
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
För att den inte finns dumfan. Kvinnor har den sexuella makten att välja partner. Inte män. Varför tror du att det finns så många kvinnohatande Incels?

Du har bevisligen fel enligt befintlig forskning. De allra flesta kvinnorna tävlar om de mest framgångsrika männen. Givetvis finns en stark intern sexuell konkurrens mellan kvinnor.

Citat:
Female intrasexual competition is when females compete with each other over a potential mate. Such behaviour might include self-promotion tactics and competitor derogation (direct and indirect forms of aggression) towards other females. Variables that influence female intrasexual competition include: genetic quality of males, ovarian hormones and hormonal variations and interpersonal dynamics.

https://en.wikipedia.org/wiki/Female...al_competition

Citera
2018-12-09, 08:41
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur vore det om detta var något som folk slutade citera eftersom det kommer från en mätning med betydande svagheter. Vad som skedde var att kvinnor tillfrågades om männen på en enskild dejtingsajt. Det blotta faktum att de är på en dejtingsajt kan tyda på att de är singlar. Vilket kan kopplas till att de är under medel i ett eller flera avseenden.

Det finns gott om forskning som visar på likande tendenser. Sök på "female sexual competition", exempelvis.
Citera
2018-12-09, 11:11
  #78
Medlem
Stonedboys avatar
Mjo den kvinnliga konkurrensen har jag sett på nära håll många ggr. Speciellt när man var yngre var den mer framträdande.

Umgicks man med tjejer i grupp så var det alltid nån tjej i gruppen som vart utfryst eller hånad. Det var ganska rått och elakt beteende dom hade mot varandra.
Citera
2018-12-09, 12:19
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Jag lider med kvinnorna (och männen och framförallt alla stackars barn, men nu rör det ju heterosexuella män som är de jag brukar ligga med). Jag tycker att det är oerhört tragiskt. Jag tror att alla vet hur smutsig bransch det kan vara, men en hel del män verkar tycka att det finns "bra" prostitution också, t. ex. där det finns lagliga och uppstyrda bordeller där kvinnorna har en viss säkerhet mot eventuellt våld osv. Jag är inte av samma åsikt och tror inte att det finns någon prostitution där säljarna inte tar skada, direkt eller indirekt, om jag ska beskriva det kort.

Väldigt intressant argumentation. Jag har inte tagit någon som helst skada, tvärtom. Jag har lärt mig nya saker och fått upp nya erfarenheter tack vare att sälja sex. Har en helt annan syn på kvinnor numera än innan.

Vidare är det en sak jag inte förstår hos er. Ni hyllar personer som faller och följer en tillfällig känsla ni inte ens kan definiera (förälskelse), men dissar de folk som faller för ett reellt värde (familjeförsörjare, någon som kan ta hand om dessa i vått och torrt). I stora delar av Asien väljer man livspartner efter hur de kan hjälpa till att försörja och ta hand om familjer (är inte det prostitution på livstid?). Ditt utseende kvittar helt hos dessa, och deras argumentation är att kärlek kommer med tiden. Dessa individer kritiserar ni, trots att de försöker se sitt bästa och sin familjs bästa. Men en full individ som faller för ett ytligt attribut på en krog och bygger något utifrån detta, så hyllas detta.

Synen på prostitution handlar inte om sexuell konkurrens, utan om finansiell konkurrens. Den som är finansiellt stadgad har en fördel som andra inte har. Detta försöker fattigare människor sudda ut genom att hävda kärleken och utseendet. Men det kommer fortfarande ner till samma resultat, kvinnor söker finansiell säkerhet genom livet. Och män försöker hävda sig som att de är det bästa valet.
Citera
2018-12-10, 22:27
  #80
Medlem
Ociviliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Väldigt intressant argumentation. Jag har inte tagit någon som helst skada, tvärtom. Jag har lärt mig nya saker och fått upp nya erfarenheter tack vare att sälja sex. Har en helt annan syn på kvinnor numera än innan.

Vidare är det en sak jag inte förstår hos er. Ni hyllar personer som faller och följer en tillfällig känsla ni inte ens kan definiera (förälskelse), men dissar de folk som faller för ett reellt värde (familjeförsörjare, någon som kan ta hand om dessa i vått och torrt). I stora delar av Asien väljer man livspartner efter hur de kan hjälpa till att försörja och ta hand om familjer (är inte det prostitution på livstid?). Ditt utseende kvittar helt hos dessa, och deras argumentation är att kärlek kommer med tiden. Dessa individer kritiserar ni, trots att de försöker se sitt bästa och sin familjs bästa. Men en full individ som faller för ett ytligt attribut på en krog och bygger något utifrån detta, så hyllas detta.

Synen på prostitution handlar inte om sexuell konkurrens, utan om finansiell konkurrens. Den som är finansiellt stadgad har en fördel som andra inte har. Detta försöker fattigare människor sudda ut genom att hävda kärleken och utseendet. Men det kommer fortfarande ner till samma resultat, kvinnor söker finansiell säkerhet genom livet. Och män försöker hävda sig som att de är det bästa valet.

Skönt att du inte mår dåligt över att ha sålt/säljer sex.

I övrigt så vet jag inte om du riktar dig till mig, jag har över huvud taget inte nämnt något om det du skriver om.
Citera
2018-12-17, 19:21
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Mjo den kvinnliga konkurrensen har jag sett på nära håll många ggr. Speciellt när man var yngre var den mer framträdande.

Umgicks man med tjejer i grupp så var det alltid nån tjej i gruppen som vart utfryst eller hånad. Det var ganska rått och elakt beteende dom hade mot varandra.

Indeed.
..och ofta blev de utsatta tjejerna tröstade med att: ”Det kommer att bli lättare ju äldre ni blir..”
Jo tjena. Aldrig sett så mycket osund konkurrens som bland vuxna kvinnor
Citera
2018-12-17, 19:24
  #82
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morenna
Indeed.
..och ofta blev de utsatta tjejerna tröstade med att: ”Det kommer att bli lättare ju äldre ni blir..”
Jo tjena. Aldrig sett så mycket osund konkurrens som bland vuxna kvinnor

Jävligt skönt att jag inte behöver vara med i den ytliga soppan o allt bröte.
Jag har mitt på det torra, dessutom letar sig mitt intresse till helt andra sorters män än de som sliddjur jagar och slåss om
Citera
2018-12-17, 19:35
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jävligt skönt att jag inte behöver vara med i den ytliga soppan o allt bröte.
Jag har mitt på det torra, dessutom letar sig mitt intresse till helt andra sorters män än de som sliddjur jagar och slåss om

Kvinnor som har "sitt på det torra" kan snabbt bli utbytta mot något yngre. Då står de där och upptäcker att erbjudandena duggar bra mycket glesare jämfört med under ungdomsåren.
Citera
2018-12-17, 20:17
  #84
Medlem
Araztras avatar
Plastikoperationer, fillers och extensions på naglar, hår och fransar är de mest typiska i syfte att öka sina chanser i konkurrensen. Fast alla man frågar gör det så klart för sin egen skull.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback