2018-12-04, 10:21
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Allt detta bara för att män inte kan respektera sina kvinnliga medarbetare. Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig.

Så jävla tröttsamt. Inget nytt under solen här inte.
Vi ska inte ha blandade arbetsplatser, speciellt inte inom traditionellt manliga yrken. Män som arbetar ihop utsätter varandra för shit-tests, man skämtar grovt om och med varandra för att vara säkra på att alla i gruppen har mental stabilitet och kan ta lite skit. En kvinna som kommer in i en sådan miljö kan säkert uppleva att det är hotfullt och jobbigt. Mäns gruppdynamik ska inte behöva stryka på foten för att kvinnors ömma tår ska skyddas. Sorry
Citera
2018-12-04, 10:22
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyduck
Hur svårt kan det vara att bete sig på en arbetsplats? Jobbar på en arbetsplats med 90% män och vet inte hur många gånger man fått trösta ngn jävla praktikant som fått snuskmail på Linkedin/dickpics/oinbjuden invit av högt uppsatt chef eller en kollega som klämt dem på rumpan under en AW. Skit inte där du äter.

Det kan ju vara så att det inte är möjligt för män och kvinnor att jobba tillsammans utan att det sker "sexuella trakasserier".
Citera
2018-12-04, 11:18
Medlem
Varför är det kontroversiellt att inte gå ut och äta middag på tu man hand med en kvinnlig kollega? Är det en vanlig grej i USA? I Sverige hade det definitivt setts som att mannen visar sexuellt/romantiskt intresse om han bjuder ut en kvinna på middag, bara de två, snarare än som en jobb-grej (då är man oftast flera kollegor vilket gör att det finns gott om människor som ser eventuellt olämpligt beteende).

Sedan kan jag tycka det är sunt att som chef inte ha AW med sina underordnade oavsett om det sker i större sällskap eller på tu man hand. Och jag anser ej AW-deltagande ska påverka karriär, det är ej professionellt.
Citera
2018-12-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
vid det här laget ser jag på kvinnor som sminkar sig eller använder exempelvis pushup som samma värdelösa människor som män som trycker ned strumpor i kalsongerna (om de fortfarande finns).

Det finns såklart kvinnor som står för vilka de är och inte smetar på lager efter lager av lögn i ansiktet, men de är försvinnande få numera.

De är rätt ofta feminister ex, och får höra att de är "onormala" och "okvinnliga" och framförallt! fula då de inte "smetar på lager efter lager av lögn i ansiktet"
Citera
2018-12-04, 12:18
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Du har inte satt hårt mot hårt för nånting. Du kommer märka den dagen män tröttnar och sätter hårt mot hårt.

Män kommer alltid att dominera hierarkier som består av kompetens.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
De är rätt ofta feminister ex, och får höra att de är "onormala" och "okvinnliga" och framförallt! fula då de inte "smetar på lager efter lager av lögn i ansiktet"

Frågan är dock varför kvinnor skall visa män att de är sexuellt upphetsade (läppstift, rouge är båda till för att skapa illusionen av sexuell upphetsning) på en arbetsplats. Ungefär som att jag skulle gå runt med stånd i tighta byxor när jag pratar med en kvinnlig kollega, olämpligt intesant?

Feministisk subkultur är mer än bara smink. Subkulturen går ut på att vara så ovårdad och oattraktiv som möjligt (dåligt åtsittande byxor, ovårdat hår, dålig hy, hår under armarna och på benen. Den kvinnliga versionen av losermän med gråa mjukisbyxor, urtvättat tshirt och en vecka gammal stubb på hela fejjan och halsen och ruffsigt alkishår.)
Senast redigerad av nordicwrath 2018-12-04 kl. 12:26.
Citera
2018-12-04, 12:33
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Japp exakt. Att det ska vara så jääävla svårt att uppföra sig respektfullt mot sina medmänniskor.

Har själv jobbat på 99% manliga arbetsplatser och har bokstavligen fått freda mig många gånger, låsa om mig osv. Även om jag är hårdhudad så är det så tröttande i längden att hela tiden behöva vara på sin vakt.

Många män är helt enkelt svin och jag har blivit jävligt trött på att försöka hitta förklaringar till deras beteende och vara förstående. #metoo behövdes verkligen, det är dags att vi sätter hårt mot hårt.

Låter som rent påhitt. Vad har du haft för arbetsplatser egentligen? Jag har haft ett 10-tal genom åren och aldrig upplevt något liknande.
Citera
2018-12-04, 13:13
Medlem
Citat:
Japp exakt. Att det ska vara så jääävla svårt att uppföra sig respektfullt mot sina medmänniskor.

Har själv jobbat på 99% manliga arbetsplatser och har bokstavligen fått freda mig många gånger, låsa om mig osv. Även om jag är hårdhudad så är det så tröttande i längden att hela tiden behöva vara på sin vakt.

Många män är helt enkelt svin och jag har blivit jävligt trött på att försöka hitta förklaringar till deras beteende och vara förstående. #metoo behövdes verkligen, det är dags att vi sätter hårt mot hårt.

En enkel lösning är att bryta kulturen kring finans som säger att man måste stampa på andra för att komma fram, helt enkelt att inte vara ett rövhål. Män ser på kvinnor som enkla att trampa på jämfört med en man då män är lite mer vana vid att tävla mot varandra än vad kvinnor är vana att tävla mot män, män ger igen på ett annat sätt. Dessa män som skickar dickpicks/kommer med kommentarer/whatever gör liknande mot andra män fast utan det sexuella. Det är bara ett sätt att markera sin order i den manliga hierarkin som män är vana vid att hantera. Kvinnor blir väl skrämda när de kommer in i denna hierarki p.g.a brist på erfarenhet från den.

Förändring sker, hur som, helst sakta men säkert när en ny typ av finansarbetare träder in i branschen eftersom många är från en bakgrund i matte, fysik och datavetenskap och de är annorlunda till lynnet än vad ekonomer är.

Det bästa hade dock varit att själv vara den lösningen man vill se. Därför bör kvinnor starta sina egna företag där de trycker på en inkluderande företagskultur och inte premierar hänsynslöshet.

Själv ska jag in i finansbranschen efter skolgång men jag ska skapa mitt eget för jag vill inte ha en massa okunniga ekonomer springande runt mig och jag vill inte ha en företagskultur som är så där finansvalpig.
Senast redigerad av gObbo 2018-12-04 kl. 13:17.
Citera
2018-12-04, 14:35
Medlem
YP4XQs avatar
Känns fan som om "De", vilka de nu är, är fullt medvetna om det här fenomenet.

De påstår sig vilja ha mer demokrati - det blir mindre demokrati
De vill ha mer öppenhet - det blir mindre öppenhet
De vill ha mindre klyftor - det blir större klyftor
De påstår sig vilja ha mer yttrandefrihet - det blir mindre yttrandefrihet
De påtvingar mer tolerans mot HBTQ-xyz - det kommer att bli mindre tolerans
De påtvingar mindre könssegregering - det blir mer segregering

De liksom förklär en bra fråga så att de får den - men sedan gör om den så drastiskt och helt tvärtom så att det blir något dåligt, och den som säger emot blir den onda. Makabert, nästan som magi.
Det sker hela tiden överallt och alla är arga på den nuvarande regeringen och till och med enstaka personer.. Som byts ut var 4e år.... och karusellen fortsätter och vi är arga på nya regeringar och personer...
Citera
2018-12-04, 14:37
Medlem
Nimars avatar
Citat:

Att du blir ofredad och måste låsa in dig vet jag inte om jag tror på, har du jobbat i en Moské eller?

Jag tror du måste testa ett jobb på en kvinnodominerad arbetsplats så att du har nått an jämföra med, du kommer garanterat sakna dina gamla arbetskamrater.
Kvinnor är inte bara elaka mot varandra, dom är verkligen onda.
Citera
2018-12-04, 14:44
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
En enkel lösning är att bryta kulturen kring finans som säger att man måste stampa på andra för att komma fram, helt enkelt att inte vara ett rövhål. Män ser på kvinnor som enkla att trampa på jämfört med en man då män är lite mer vana vid att tävla mot varandra än vad kvinnor är vana att tävla mot män, män ger igen på ett annat sätt. Dessa män som skickar dickpicks/kommer med kommentarer/whatever gör liknande mot andra män fast utan det sexuella. Det är bara ett sätt att markera sin order i den manliga hierarkin som män är vana vid att hantera. Kvinnor blir väl skrämda när de kommer in i denna hierarki p.g.a brist på erfarenhet från den.

Denna kultur har vuxit fram p.g.a. inkomst av kapital. Varför vill du ha är en skyddad verkstad enbart för att dom är kvinnor? Kan inte kvinnor stå själva på benen? Är kvinnor barn?

Citat:
Förändring sker, hur som, helst sakta men säkert när en ny typ av finansarbetare träder in i branschen eftersom många är från en bakgrund i matte, fysik och datavetenskap och de är annorlunda till lynnet än vad ekonomer är.

Det bästa hade dock varit att själv vara den lösningen man vill se. Därför bör kvinnor starta sina egna företag där de trycker på en inkluderande företagskultur och inte premierar hänsynslöshet.
Troligtvis går dom under. Annars hade vi sett sådana företag.

Citat:
Själv ska jag in i finansbranschen efter skolgång men jag ska skapa mitt eget för jag vill inte ha en massa okunniga ekonomer springande runt mig och jag vill inte ha en företagskultur som är så där finansvalpig.
Lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du missförstår.

Det är ingen som skyddar svinpälsar som faktiskt begått faktiska övergrepp.

Eftersom många av anklagelserna Metoo däremot kastade bort alla krav på bevisning, eller ens sunt förnuft: (vilken annan anklagelse skulle rimligtvis kunna få folk sparkade för ”något hände för tjugo är sedan, det var egentligen inte ens brottsligt, jag bara kände att det var det)”?

Nej precis, helt orimligt.

Precis. Metoo kom att handla om "strukturer", "män överlag" men inte riktigt dom som faktiskt begår övergrepp i lagens mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Du har inte satt hårt mot hårt för nånting. Du kommer märka den dagen män tröttnar och sätter hårt mot hårt.

Män kommer alltid att dominera hierarkier som består av kompetens.

Hahaha, ja, sätta "hårt mot hårt". Gråta ut i pressen, är det att sätta hårt mot hårt?

Jag kände mig "stärkt av metoo" därför valde jag anmäla någon för något som hände för 40 år sedan. Värsta tuffa bruden asså.... Jespect bjuden!

Citat:
Allt detta bara för att män inte kan respektera sina kvinnliga medarbetare. Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig.

Så jävla tröttsamt. Inget nytt under solen här inte.

Som vanligt ska män ta på sig ansvaret för säkra, mogna kvinnor som inte böjer sig för att köra över mannen som är i vägen så hon kan klättra.
Citera
2018-12-04, 15:53
Medlem
Ad-infinitums avatar
De som betett sig värst på de arbetsplatser jag varit har faktiskt varit kvinnorna.
Skulle jag ha betett mig på samma vis hade jag troligen blivit anmäld för sexuella trakasserier. Enda skillnaden är att jag är man, och kan förstå skillnaden på ett oskyldigt flörtande mot ett övergrepp.

Ett exempel (Av många)
En kvinna som jag anställt och jobbat ihop med ett par år.
Jag går förbi hennes skrivbord. Hennes kommentar (hyfsat öppet inför några andra medarbetare).
- "Tappat träningen? Rumpan ser inte lika tight ut som när jag började här".
Senare samma dag. En smisk på rumpan från samma kvinna med kommentaren.
- "Ojdå. Fastare än jag trodde".

Detta var ju bara att skratta av sig.
Men om det varit tvärtom? Vågar inte ens tänka tanken.

Jag har inget som helst problem att arbeta med kvinnor på ett professionellt vis. Men jag förstår även de som väljer att ta avstånd från dom på det vis som några Wall-Street-Höjdare nu gör.
De sitter på så stora förmögenheter så en falsk anklagelse skulle vara direkt förödande för dom.
Citera
2018-12-04, 16:20
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad var det egentligen som Lasse Kronér gjorde? Var det något brottsligt han överhuvudtaget sysslade med? Och se på häxjakten han tvingades stå ut med...

Det hemska är ju att Kroner för alltid är indirekt dömd tack vare metoo sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in