Citat:
Ursprungligen postat av
gObbo
En enkel lösning är att bryta kulturen kring finans som säger att man måste stampa på andra för att komma fram, helt enkelt att inte vara ett rövhål. Män ser på kvinnor som enkla att trampa på jämfört med en man då män är lite mer vana vid att tävla mot varandra än vad kvinnor är vana att tävla mot män, män ger igen på ett annat sätt. Dessa män som skickar dickpicks/kommer med kommentarer/whatever gör liknande mot andra män fast utan det sexuella. Det är bara ett sätt att markera sin order i den manliga hierarkin som män är vana vid att hantera. Kvinnor blir väl skrämda när de kommer in i denna hierarki p.g.a brist på erfarenhet från den.
Denna kultur har vuxit fram p.g.a. inkomst av kapital. Varför vill du ha är en skyddad verkstad enbart för att dom är kvinnor? Kan inte kvinnor stå själva på benen? Är kvinnor barn?
Citat:
Ursprungligen postat av
gObbo
Förändring sker, hur som, helst sakta men säkert när en ny typ av finansarbetare träder in i branschen eftersom många är från en bakgrund i matte, fysik och datavetenskap och de är annorlunda till lynnet än vad ekonomer är.
Det bästa hade dock varit att själv vara den lösningen man vill se. Därför bör kvinnor starta sina egna företag där de trycker på en inkluderande företagskultur och inte premierar hänsynslöshet.
Troligtvis går dom under. Annars hade vi sett sådana företag.
Citat:
Ursprungligen postat av
gObbo
Själv ska jag in i finansbranschen efter skolgång men jag ska skapa mitt eget för jag vill inte ha en massa okunniga ekonomer springande runt mig och jag vill inte ha en företagskultur som är så där finansvalpig.
Lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Du missförstår.
Det är ingen som skyddar svinpälsar som faktiskt begått faktiska övergrepp.
Eftersom många av anklagelserna Metoo däremot kastade bort alla krav på bevisning, eller ens sunt förnuft: (vilken annan anklagelse skulle rimligtvis kunna få folk sparkade för ”något hände för tjugo är sedan, det var egentligen inte ens brottsligt, jag bara kände att det var det)”?
Nej precis, helt orimligt.
Precis. Metoo kom att handla om "strukturer", "män överlag" men inte riktigt dom som faktiskt begår övergrepp i lagens mening.
Citat:
Ursprungligen postat av
Annonvenger
Du har inte satt hårt mot hårt för nånting. Du kommer märka den dagen män tröttnar och sätter hårt mot hårt.
Män kommer alltid att dominera hierarkier som består av kompetens.
Hahaha, ja, sätta "hårt mot hårt". Gråta ut i pressen, är det att sätta hårt mot hårt?
Jag kände mig "stärkt av metoo" därför valde jag anmäla någon för något som hände för 40 år sedan. Värsta tuffa bruden asså.... Jespect bjuden!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Allt detta bara för att män inte kan respektera sina kvinnliga medarbetare. Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig.
Så jävla tröttsamt. Inget nytt under solen här inte.
Som vanligt ska män ta på sig ansvaret för säkra, mogna kvinnor som inte böjer sig för att köra över mannen som är i vägen så hon kan klättra.