2018-12-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Är kvinnorna som jobbar 5 år gamla som inte kan jobba utan att flirta och få fördelar via spel med sin sexuella makt?

vid det här laget ser jag på kvinnor som sminkar sig eller använder exempelvis pushup som samma värdelösa människor som män som trycker ned strumpor i kalsongerna (om de fortfarande finns).

Det finns såklart kvinnor som står för vilka de är och inte smetar på lager efter lager av lögn i ansiktet, men de är försvinnande få numera.
Citera
2018-12-03, 23:14
Bannlyst
Det finns ingen anledning att ta med kvinnor längre.....och den vågen kommer fortsätta. I takt med att kvinnan speciellt den västerländska sätts emot internationell konkurrens.....vad tror ni kommer hända? Att den västerländska mannen sätts emot samma konkurrens det är inte ens i närheten. Den västerländska mannen är högutbildad och har utvecklats enormt de senaste decennierna detsamma kan inte sägas om den västerländska kvinnan. Så vi tar kunskap ifrån kvinnorna varje dag medans de lever i sin triviala ideologi, i sinom tid har vi full kontroll utöver barnen. Det finns en bra anledning till detta....konservatism! inga barn kommer vilja vara med en dansandes/facebookande/knarnkandes/micromatslagandes mupp till morsa. Så nu när er kvinnlighet/feminism/heder är tagen ifrån er och ni arbetar fulltid....hur känns det?
Det här är bara början när vi är färdiga med er ska ni vara glada om ni ens får yttra er....
Citera
2018-12-04, 00:57
Medlem
Hur svårt kan det vara att bete sig på en arbetsplats? Jobbar på en arbetsplats med 90% män och vet inte hur många gånger man fått trösta ngn jävla praktikant som fått snuskmail på Linkedin/dickpics/oinbjuden invit av högt uppsatt chef eller en kollega som klämt dem på rumpan under en AW. Skit inte där du äter.
Citera
2018-12-04, 01:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-12-04, 02:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Varför ska företagsledare egentligen bjuda in kvinnor på t.ex informella samtal? Eller i slutändan ens anställa kvinnor? Ett falskt eller missuppfattat metoo vore döden för ett företag. Det är mycket lugnare att bara arbeta med män. Det finns rätt duktiga sådana också.

Var är felet i min argumentation?

Allt detta bara för att män inte kan respektera sina kvinnliga medarbetare. Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig.

Så jävla tröttsamt. Inget nytt under solen här inte.
Citera
2018-12-04, 02:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyduck
Hur svårt kan det vara att bete sig på en arbetsplats? Jobbar på en arbetsplats med 90% män och vet inte hur många gånger man fått trösta ngn jävla praktikant som fått snuskmail på Linkedin/dickpics/oinbjuden invit av högt uppsatt chef eller en kollega som klämt dem på rumpan under en AW. Skit inte där du äter.

Japp exakt. Att det ska vara så jääävla svårt att uppföra sig respektfullt mot sina medmänniskor.

Har själv jobbat på 99% manliga arbetsplatser och har bokstavligen fått freda mig många gånger, låsa om mig osv. Även om jag är hårdhudad så är det så tröttande i längden att hela tiden behöva vara på sin vakt.

Många män är helt enkelt svin och jag har blivit jävligt trött på att försöka hitta förklaringar till deras beteende och vara förstående. #metoo behövdes verkligen, det är dags att vi sätter hårt mot hårt.
Citera
2018-12-04, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bern77
Det finns ingen anledning att ta med kvinnor längre.....och den vågen kommer fortsätta. I takt med att kvinnan speciellt den västerländska sätts emot internationell konkurrens.....vad tror ni kommer hända? Att den västerländska mannen sätts emot samma konkurrens det är inte ens i närheten. Den västerländska mannen är högutbildad och har utvecklats enormt de senaste decennierna detsamma kan inte sägas om den västerländska kvinnan. Så vi tar kunskap ifrån kvinnorna varje dag medans de lever i sin triviala ideologi, i sinom tid har vi full kontroll utöver barnen. Det finns en bra anledning till detta....konservatism! inga barn kommer vilja vara med en dansandes/facebookande/knarnkandes/micromatslagandes mupp till morsa. Så nu när er kvinnlighet/feminism/heder är tagen ifrån er och ni arbetar fulltid....hur känns det?
Det här är bara början när vi är färdiga med er ska ni vara glada om ni ens får yttra er....
Kvinnor går om män på de mer prestigefyllda utbildningarna som t. ex läkare och jurist etc. Det är en generell trend i alla områden utöver IT.

Sen är jag tveksam till om folk som säger "arbeta fulltid" har ett arbete öht...
Citera
2018-12-04, 08:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Helt rätt och riktigt förstås. Bäst att ta det säkra före det osäkra. Kanske skulle vara ännu mer säkert om män enbart rekryterade andra män och kvinnor gjorde detsamma.
Citera
2018-12-04, 09:02
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp exakt. Att det ska vara så jääävla svårt att uppföra sig respektfullt mot sina medmänniskor.

Har själv jobbat på 99% manliga arbetsplatser och har bokstavligen fått freda mig många gånger, låsa om mig osv. Även om jag är hårdhudad så är det så tröttande i längden att hela tiden behöva vara på sin vakt.

Många män är helt enkelt svin och jag har blivit jävligt trött på att försöka hitta förklaringar till deras beteende och vara förstående. #metoo behövdes verkligen, det är dags att vi sätter hårt mot hårt.

Du har inte satt hårt mot hårt för nånting. Du kommer märka den dagen män tröttnar och sätter hårt mot hårt.

Män kommer alltid att dominera hierarkier som består av kompetens.
Citera
2018-12-04, 09:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Gick du in och grät på toaletten för att chefen skälde på dig? Hade du lite PMS?

Sätt du ditt "hårt mot hårt" du. Vi män har redan insett vilka kräk svenska kvinnor blivit och fler och fler tar avstånd. Ha det så kul med Mustafa.
Senast redigerad av Japhy 2018-12-04 kl. 09:20.
Citera
2018-12-04, 09:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bern77
Det roliga med tanken att "nu gör vi att hel-manligt företag" är att det ju fungerar 100%. Män kan verkligen göra alla jobb, trivs bra ihop, klagar inte på varann 9 år senare. Apple Intel Amazon Facebook Google, alla 100% män. Kvinnor behövs inte. När vi män sedan började bjuda med dem i våra företag så uppfann kvinnorna metoo, deras enda internet-uppfinning, där de kan hänga ut en klapp i en badtunna för 9 år sedan. Så varför ens försöka anställa en kvinna om du kan ta en man? Trouble trouble trouble.

Jag investerar mycket på börsen. Jag investerar alltid i 100% manliga företag. Alla företag med kvinnliga VDar går t.ex bort. Min strategi har gjort mig fantastiskt rik. Jag tror den skulle fungera även på lägre nivå, på avdelningen där man ska nyanställa och har att välja mellan en man och en kvinna t.ex. Ta mannen.
Senast redigerad av Paris24 2018-12-04 kl. 10:04.
Citera
2018-12-04, 10:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Allt detta bara för att män inte kan respektera sina kvinnliga medarbetare. Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig.

Så jävla tröttsamt. Inget nytt under solen här inte.

Du missförstår.

Det är ingen som skyddar svinpälsar som faktiskt begått faktiska övergrepp.

Eftersom många av anklagelserna Metoo däremot kastade bort alla krav på bevisning, eller ens sunt förnuft: (vilken annan anklagelse skulle rimligtvis kunna få folk sparkade för ”något hände för tjugo är sedan, det var egentligen inte ens brottsligt, jag bara kände att det var det)”?

Nej precis, helt orimligt.

Så nej, ansvarsfrågan är inte så enkel som:
”Och som vanligt får kvinnor lida och ta på sig ansvaret för hur osäkra och omogna män uppför sig. ”

Tror du verkligen kvinnor blir bortvalda pga det?
Nope, det är en enkel kalkyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in