Citat:
Ursprungligen postat av
MexicanTacoLord
Prescis som jordan b peterson påpekar; Detta är NYTT, vi har enbart upplevt 40 år av blandade kön på jobbet. Vi måste sätta regler. Vi måste diskutera om smink, högklackat och pushup verkligen hör hemma på jobbet osv.
Kvinnor sminkar sig p.g.a. dåligt självförtroende eller för att dom vill synas lite extra. När dom senare blir sedda så är det negativt och sexuellt ofredande.
Samma gäller med pushup. Jag tror inte att det finns en enda man på denna jord som hade blivit glad över när en kvinna ska visa sin kropp för första gången, och brösten visar sig vara hälften så stora som dom såg ut. Pushup är för synes skull, för att se mer attraktiva ut. När deras målgrupp, d.v.s. männen uppmärksammar detta (oavsett om det är ofrivilligt / kuken som tar över hjärnan för en sekund) så är det sexuellt ofredande och 25,000:- ska betalas rakt av + brottsregister.
Samma med högklackat,
det är sexigt. Varför ska du vara sexig på jobbet? Jag förstår om du jobbar som advokat eller politiker (m.fl. såklart)... Men annars? Du är på jobbet för att jobba, inte för att väcka uppmärksamhet och locka på män. Om du tar på dig klackskor ändå och upplever att äckliga, vita män kollar åt ditt håll så får du återigen SKYLLA DIG SJÄLV
Varför i hela helvete bär du provocerande klädesplagg? Det är ingen man i hela världen som skulle ge sig på en kvinna bara för att hon är sminkad, har pushup och klackskor. Däremot lär jag själv erkänna att när en kvinna verkligen piffat upp sig och går utomhus så är det både stimulerande för ögonen och visuellt tillfredsställande för hjärnan att titta. Självklart är man en riktig man och tittar på ett respektfullt sätt, d.v.s. man "glor" inte, man tittar inte på bröst eller rumpa under en längre tid medvetet eller omedvetet och om kvinnan ser att du ser henne så tittar du inte på dom områdena till att börja med.
När en man ser en kvinna komma åt ens håll så är det ögonkontakt eller ingen kontakt alls. Har hon redan gått förbi eller är upptagen med annat, så får man givetvis halka med ögonen och titta på det som männen är biologiskt kopplade till att njuta av. Finns det kvinnor där ute som absolut vill undvika detta? Sluta klä upp er och fixa er, bär en skylt där det står "Titta på mig = våldtäkt, jag anmäler alla", ELLER stanna inomhus.
Om kvinnor helt seriöst ska hävda att det är ett problem när män tittar på dom så kan jag inte för mitt liv förstå hur kvinnor tror att dom är jämlika männen. Ett sådant svagt och inkapabelt kön borde stanna inomhus för dom orsakar bara problem ute i samhället.
Detta med feminism är en viktig fråga för mig då både jag och min bästa vän blivit anmälda för sexuella ofredanden, och min kompis åkte även på en våldtäktsanmälan. Förundersökningen lades ner i hans fall eftersom det inte fanns något att gå på, och "offret" lägger ut inlägg på både facebook och instagram där hon pekar ut "våldtäktsmannen" och beskriver vad han gjort. Inte dömd, inte misstänkt, men ändå en känd våldtäktsman i byn tack vare feminism.
Anmälningarna om sexuella ofredanden lades ned för länge sedan, detta var runt 2010. Min våldtäktskompis får dock fortfarande dras med "offrets" inlägg då och då. PS: Jag var oskyldig och jag vet med säkerhet att min vän var oskyldig. Hans "offer" var hans ex, och anmälan kom kort efter uppbrottet. Mitt "offer" har jag inte ens träffat utan vi har bara pratat på snapchat och instagram. Vi har pratat om sex, visst, men aldrig planerat en träff och vi har inte bytt "dickpics" eller "nudes". Hon påstod i sin anmälan att jag varit hemma hos henne och tafsat på henne, sedan gått därifrån och lämnat huset. Hennes pappa var vittne till hela händelsen, och när pappan kallades så sa han att han inte visste vad dottern pratade om.