2018-12-03, 14:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
https://www.di.se/live/wall-street-efter-metoo-undvik-kvinnor-till-varje-pris/
Inga middagar med kvinnliga kollegor, sitt inte jämte dem på flyg, boka hotellrum på olika våningar och undvik möten en mot en. Alla tillhör de kontroversiella strategier som riskerar att isolera kvinnor inom finansindustrin i spåren av #metoo-uppropet.
...
Även om strategierna kan te sig subtila riskerar effekterna att bli påtagliga: kvinnliga medarbetare kan uteslutas från en after work där manliga kollegor knyter kontakter och ett möte med en chef, som borde varit privat, kanske hålls med dörren öppen.
..
En intervjuad investeringsrådgivare som chefar över 100 anställda medger att han ett tag var tveksam till att ha enskilda möten med yngre kvinnor, utan att lämna sin kontorsdörr öppen eller bjuda in en tredje person i rummet. Till slut säger han sig ha landat i en annan lösning: ”Försök bara undvika att vara ett svin.”
Varför ska företagsledare egentligen bjuda in kvinnor på t.ex informella samtal? Eller i slutändan ens anställa kvinnor? Ett falskt eller missuppfattat metoo vore döden för ett företag. Det är mycket lugnare att bara arbeta med män. Det finns rätt duktiga sådana också.

Var är felet i min argumentation?
Citera
2018-12-03, 14:49
Bannlyst
Kvinnor får ju skylla sig själva

"HJÄLP METOO JAG BLEV VÅLDTAGEN I 9AN, EN KILLE KOLLADE PÅ MIG NÄR JAG BÖJDE MIG NER. DETTA VAR 22 ÅR SEDAN OCH NU SKA JAG HA FEMTITUSEN, ANNARS LEVER VI I ETT PATRIARKAT"

"HJÄLP METOO KVINNOR BLIR VÅLDTAGNA PÅ AFFÄRSMÖTEN NÄR VITA, RIKA MÄN SKAKAR VÅRA HÄNDER OCH LER NÄR DOM TITTAR PÅ OSS OH MY GOD!"

"METOO MÄN MÅSTE SLUTA UTTRYCKA SIG SEXISTISKT SOM T.EX. ha en trevlig dag , ALLA MÄN ÄR SVIN, ALLA MÄN HAR VÅLDTAGIT KVINNOR, JAG BLEV VÅLDTAGEN NYSS, SKA ANMÄLA OM 30 ÅR OCH BLI ARG NÄR DET LÄGGS NER."

Hallå, varför vill ingen vara med oss kvinnor?

Din argumentation är patetisk och åt helvete, d.v.s. helt korrekt i Sverige 2.0.
Citera
2018-12-03, 14:50
Medlem
Att du utgår ifrån att alla män, eller åtminstone Wall Street-toppar, är kompletta idioter. Som tur är, har du fel.
Citera
2018-12-03, 14:51
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Prescis som jordan b peterson påpekar; Detta är NYTT, vi har enbart upplevt 40 år av blandade kön på jobbet. Vi måste sätta regler. Vi måste diskutera om smink, högklackat och pushup verkligen hör hemma på jobbet osv.
Citera
2018-12-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Prescis som jordan b peterson påpekar; Detta är NYTT, vi har enbart upplevt 40 år av blandade kön på jobbet. Vi måste sätta regler. Vi måste diskutera om smink, högklackat och pushup verkligen hör hemma på jobbet osv.

Nja, längre än så har väl allt arbeten med både män och kvinnor existerat?
Min mormor, frid över hennes minne, träffade exempelvis sin blivande make på apoteket där de bägge arbetade, vilket var betydligt längre tillbaka i tiden än 40 år sedan, och utöver sådana arbeten så har ju exempelvis även kontorsarbeten traditionellt varit blandade ända sedan åtminstone första halvan av 1900-talet.
Men du menar kanske blandade kön inom yrken som varit traditionellt enkönade och där det i nutid insisterats att det "måste kvoteras in" kvinnor inom?
Citera
2018-12-03, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Nja, längre än så har väl allt arbeten med både män och kvinnor existerat?
Min mormor, frid över hennes minne, träffade exempelvis sin blivande make på apoteket där de bägge arbetade, vilket var betydligt längre tillbaka i tiden än 40 år sedan, och utöver sådana arbeten så har ju exempelvis även kontorsarbeten traditionellt varit blandade ända sedan åtminstone första halvan av 1900-talet.
Men du menar kanske blandade kön inom yrken som varit traditionellt enkönade och där det i nutid insisterats att det "måste kvoteras in" kvinnor inom?
Din mormor och den blivande maken hade förmodligen väldigt skiljda arbetsuppgifter och ansvar. Inte för att din mormor var sämre än maken på något sätt, men utefter "hur det såg ut på den tiden".

Inom medicin & vård så var väl kvinnorna "levande verktyg" medan männen var rockstjärnor som hade större ansvar och fick all cred.
Citera
2018-12-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Din mormor och den blivande maken hade förmodligen väldigt skiljda arbetsuppgifter och ansvar. Inte för att din mormor var sämre än maken på något sätt, men utefter "hur det såg ut på den tiden".

Inom medicin & vård så var väl kvinnorna "levande verktyg" medan männen var rockstjärnor som hade större ansvar och fick all cred.

Jo, så kan det ju förstås ha varit, Jag vet/minns faktiskt inte vad de hade för respektive sysslor, så du kan alltså ha rätt.
Jag tänkte rent generellt på blandning av manliga och kvinnliga anställda "under samma tak", så att säga.
Citera
2018-12-03, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Kvinnor sminkar sig p.g.a. dåligt självförtroende eller för att dom vill synas lite extra. När dom senare blir sedda så är det negativt och sexuellt ofredande.

Samma gäller med pushup. Jag tror inte att det finns en enda man på denna jord som hade blivit glad över när en kvinna ska visa sin kropp för första gången, och brösten visar sig vara hälften så stora som dom såg ut. Pushup är för synes skull, för att se mer attraktiva ut. När deras målgrupp, d.v.s. männen uppmärksammar detta (oavsett om det är ofrivilligt / kuken som tar över hjärnan för en sekund) så är det sexuellt ofredande och 25,000:- ska betalas rakt av + brottsregister.

Samma med högklackat, det är sexigt. Varför ska du vara sexig på jobbet? Jag förstår om du jobbar som advokat eller politiker (m.fl. såklart)... Men annars? Du är på jobbet för att jobba, inte för att väcka uppmärksamhet och locka på män. Om du tar på dig klackskor ändå och upplever att äckliga, vita män kollar åt ditt håll så får du återigen SKYLLA DIG SJÄLV

Varför i hela helvete bär du provocerande klädesplagg? Det är ingen man i hela världen som skulle ge sig på en kvinna bara för att hon är sminkad, har pushup och klackskor. Däremot lär jag själv erkänna att när en kvinna verkligen piffat upp sig och går utomhus så är det både stimulerande för ögonen och visuellt tillfredsställande för hjärnan att titta. Självklart är man en riktig man och tittar på ett respektfullt sätt, d.v.s. man "glor" inte, man tittar inte på bröst eller rumpa under en längre tid medvetet eller omedvetet och om kvinnan ser att du ser henne så tittar du inte på dom områdena till att börja med.

När en man ser en kvinna komma åt ens håll så är det ögonkontakt eller ingen kontakt alls. Har hon redan gått förbi eller är upptagen med annat, så får man givetvis halka med ögonen och titta på det som männen är biologiskt kopplade till att njuta av. Finns det kvinnor där ute som absolut vill undvika detta? Sluta klä upp er och fixa er, bär en skylt där det står "Titta på mig = våldtäkt, jag anmäler alla", ELLER stanna inomhus.

Om kvinnor helt seriöst ska hävda att det är ett problem när män tittar på dom så kan jag inte för mitt liv förstå hur kvinnor tror att dom är jämlika männen. Ett sådant svagt och inkapabelt kön borde stanna inomhus för dom orsakar bara problem ute i samhället.

Detta med feminism är en viktig fråga för mig då både jag och min bästa vän blivit anmälda för sexuella ofredanden, och min kompis åkte även på en våldtäktsanmälan. Förundersökningen lades ner i hans fall eftersom det inte fanns något att gå på, och "offret" lägger ut inlägg på både facebook och instagram där hon pekar ut "våldtäktsmannen" och beskriver vad han gjort. Inte dömd, inte misstänkt, men ändå en känd våldtäktsman i byn tack vare feminism.

Anmälningarna om sexuella ofredanden lades ned för länge sedan, detta var runt 2010. Min våldtäktskompis får dock fortfarande dras med "offrets" inlägg då och då. PS: Jag var oskyldig och jag vet med säkerhet att min vän var oskyldig. Hans "offer" var hans ex, och anmälan kom kort efter uppbrottet. Mitt "offer" har jag inte ens träffat utan vi har bara pratat på snapchat och instagram. Vi har pratat om sex, visst, men aldrig planerat en träff och vi har inte bytt "dickpics" eller "nudes". Hon påstod i sin anmälan att jag varit hemma hos henne och tafsat på henne, sedan gått därifrån och lämnat huset. Hennes pappa var vittne till hela händelsen, och när pappan kallades så sa han att han inte visste vad dottern pratade om.
Citera
2018-12-03, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Jo, så kan det ju förstås ha varit, Jag vet/minns faktiskt inte vad de hade för respektive sysslor, så du kan alltså ha rätt.
Jag tänkte rent generellt på blandning av manliga och kvinnliga anställda "under samma tak", så att säga.
Absolut! Jag tror också det pågått mer än 40 år, men dessa 40 år kanske syftar på den sinnessjuka idé att män & kvinnor är 100% likadana och därför kan män bli barnmorskor och kvinnor brandmän.

En bonde var väl också traditionellt sett en man? Som hade pigor och liknande som var kvinnor? För en bondgård är ju också en sorts arbetsplats och då snackar vi om att män och kvinnor jobbat på samma plats väldigt mycket längre än 40 år.
Citera
2018-12-03, 15:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Att du utgår ifrån att alla män, eller åtminstone Wall Street-toppar, är kompletta idioter. Som tur är, har du fel.
På vilket sätt är de som uttalar sig i artikeln idioter? Eller tänker du på någon annan?

Feminister drar slutsatser om alla män. Får män dra slutsatser om alla kvinnor gällande metoo, eller får vi inte?
Citera
2018-12-03, 15:42
Medlem
Jag tror inte det är någon större fara jobba med kvinnor. Det som dessa rika män dock borde räkna med är att kvinnor väljer dem som ett sätt att få pengar Inget fel med det men de borde ta med det i beräkningen och inte anta att de är oemotståndliga eller något. Kvinnor gifter sig ofta med män som de inte är attraherade av och tar ut skilsmässa. 80% av skilsmässorna sker på kvinnligt initiativ.

Det har också att göra med att kvinnor uppträder underordnat , det är onormalt för personer att uppträda underordnat men vissa kvinnor gör det när de inte är attraherade av mannen för att stå ut med situationen , omkring 50% av kvinnorna är inte speciellt intresserade av relationer med män.

Det är orsaken till att det finns fler lesbiska än gay-män framförallt i USA men även Sverige.

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/samkonade-aktenskap-vanligast-bland-kvinnor/

Så här tänker många kvinnor.

https://www.youtube.com/watch?v=1Fs2Khun-qY&app=desktop

Äktenskap och sex minskar i USA.

https://www.youtube.com/watch?v=DoGEwZpUYxw

Fortsätter utvecklingen kommer de vita utplåna sig själva, fast vad jag tror så är det målet för etablissemanget , de tycker att vita varit så onda så de ska bort.
Citera
2018-12-03, 16:07
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror inte det är någon större fara jobba med kvinnor.
Självklart är det så. Det kanske inte framgår, men jag är mest road av ironin i att feminister först betraktar vissa män som "alla män". Och när vi män gör likadant om kvinnor så blir slutresultatet att vi inte längre anställa dem. "En kvinna gör en falsk metoo, då gör alla det".

Då om inte annars skulle kvinnor fatta vad män betyder. Och hur korkat feministernas argument är.
Senast redigerad av Paris24 2018-12-03 kl. 16:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in