2018-12-04, 09:21
Medlem
BaMargeras avatar
Tjenare!
Precis skaffat iptv. Kör med en Xiaomi mi box och appen smart iptv. Ställt in boxen så varje gång man startar den så går den direkt till Iptv appen. Tycker det flyter på väldigt bra men vissa kanaler som Viasat och Cmore har ingen text och vissa kanaler har spansk text. Hur fixar man det? Har testat appen Iptv extreme men det är samma där och det interfacet är mkt lulligare. Sen en annan fråga. Har lagt in spellistan i telefonen också men i leverantörens regler står det att man bara får använda en enhet åt gången. Kan de verkligen se om man använder det på två enheter samtidigt? Vill inte bli bannad
2018-12-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaMargera
Tjenare!
Precis skaffat iptv. Kör med en Xiaomi mi box och appen smart iptv. Ställt in boxen så varje gång man startar den så går den direkt till Iptv appen. Tycker det flyter på väldigt bra men vissa kanaler som Viasat och Cmore har ingen text och vissa kanaler har spansk text. Hur fixar man det? Har testat appen Iptv extreme men det är samma där och det interfacet är mkt lulligare. Sen en annan fråga. Har lagt in spellistan i telefonen också men i leverantörens regler står det att man bara får använda en enhet åt gången. Kan de verkligen se om man använder det på två enheter samtidigt? Vill inte bli bannad

Ja, det märker systemet av relativt fort.
2018-12-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Var hittar man IP tv abbonemang? Finns det nån tråd för det? Ber om ursäkt om jag postar på fel ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellin
Vad kör ni för tv Abonnemang boys?

Google is your best friend

Jag kör ComHem basutbud, men det blir gruppavtal på det i den föreningen nu till årsskiftet där jag bor så de kanalerna blir gratis Så kör IPTV samtidigt
2018-12-04, 11:55
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ja, det märker systemet av relativt fort.

Det beror ju på hur du är uppkopplad mot servern. Jag har inte uppgett min macadress och har vpn på min router så servern kan inte känna av om jag kör samma abonnemang på 2 olika apparater. Dock går det ju inte och köra samtidigt. Inte för att jag blir bannad men för att det blir samma kanal på bägge apparaterna.
2018-12-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockface
Det beror ju på hur du är uppkopplad mot servern. Jag har inte uppgett min macadress och har vpn på min router så servern kan inte känna av om jag kör samma abonnemang på 2 olika apparater. Dock går det ju inte och köra samtidigt. Inte för att jag blir bannad men för att det blir samma kanal på bägge apparaterna.

OK,för mig får ni köra hur mkt som helst samtidigt. Inget jag lider av direkt.
2018-12-04, 18:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaMargera
Tjenare!

Jag behöver bara hålla inne min mittenknapp o trycka vänster i menyn som kommer upp så får jag alla olika undertexter att välja på. Du borde ha något liknande. Du behöver alltså få upp den gråa menyn i smart iptv. Gråa cirkeln som har en skiftnyckel i mitten. Testa hålla inne OK (om du har någon sådan) när du kollar på aktuell kanal. Lite märkligt att du får spansk text dock, har inte ens det som alternativ. Men bror nog på vad du har för leverantör.
2018-12-04, 18:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Fattar inte alls hur du menar. Samma kanal på bägge apparaterna? Är det verkligen iptv du pratar om? Man blir bannad hos dom flesta om du kör på två "apparater" samtidigt. Dom märker ju att din m3u-url används på två ställen om inte annat. Det finns sällsynta fall där leverantören godkänner två strömmar för ett abonnemang men det brukar kosta lite extra.

Rekommenderar verkligen inte någon att testa titta samtidigt på flera håll då man blir bannad fort som satan.
2018-12-04, 18:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Finns det någon leverantör som i nuläget har svensk text på Viasat History?

Jodå jag har svensk text på min Viasat History FHD.
2018-12-04, 19:54
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Hur menar du att det skulle bli samma kanal på bägge apparater?

Servern känner av om du ansluter till två kanaler samtidigt med ditt konto, vilket leder till ban.
2018-12-04, 20:23
Medlem
Cockfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
OK,för mig får ni köra hur mkt som helst samtidigt. Inget jag lider av direkt.

Nej varför skulle du göra det?

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fattar inte alls hur du menar. Samma kanal på bägge apparaterna? Är det verkligen iptv du pratar om? Man blir bannad hos dom flesta om du kör på två "apparater" samtidigt. Dom märker ju att din m3u-url används på två ställen om inte annat. Det finns sällsynta fall där leverantören godkänner två strömmar för ett abonnemang men det brukar kosta lite extra.
Kört två apparater i ett år nu så uppenbarligen fungerar det. Försökte förklara varför men fattar du inte det så gör du inte det.

Rekommenderar verkligen inte någon att testa titta samtidigt på flera håll då man blir bannad fort som satan.
Nej självklart inte samtidigt det skrev jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Hur menar du att det skulle bli samma kanal på bägge apparater?
Någon kanal "tar över" och det blir den som visas på bägge apparater.

Servern känner av om du ansluter till två kanaler samtidigt med ditt konto, vilket leder till ban.
Ok du borde ju veta om jag blivit bannad eller ej, haha.

Ville bara dela av mig med mig av hur jag har "kopplat" ihop grejerna hemma. Sen behöver ni ju inte tro att jag har det så eller att det fungerar som det gör men det är ju erat problem. Kanske kan det hjälpa någon. Det året jag haft iptv har det fungerat riktigt bra.
2018-12-04, 20:28
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Ville bara dela av mig med mig av hur jag har "kopplat" ihop grejerna hemma.

Du skrev att du inte blir bannad om du kör på två apparater med samma konto utan att det istället visar samma kanal.

Berätta hur du har kopplat då?
Hur blir det samma kanal på båda apparaterna samtidigt?
2018-12-04, 20:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Ville bara dela av mig med mig av hur jag har "kopplat" ihop grejerna hemma. Sen behöver ni ju inte tro att jag har det så eller att det fungerar som det gör men det är ju erat problem. Kanske kan det hjälpa någon. Det året jag haft iptv har det fungerat riktigt bra.

Reagerade bara på att du skrev att du inte blir bannad om du kollar samtidigt på två apparater, utan bara att det blir samma kanal på båda. Låter som nån skärmspegling eller annat då.

Vill bara förtydliga för användaren som ställde frågan; Det är inte OK att koll från två håll samtidigt på ett abb. Du blir avstängd ganska fort då hos dom flesta leverantörerna. Så var noga med att boxen är avstängd om du ska kolla via mobil/surfplattan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in