Citat:
Dextrodammit
Tack för en bra genomgång av firestick. Har själv tänkt köpa en firestick.
Ngn här uppmärksammade tidigare att det varit mkt strul med 4k varianten o efter lite googlande på iptv forum visade det sig att den fungerade dåligt o att den vanliga utan 4k rekommenderades. Men du upplever inga problem med din? Har du provar fler appar än stbemu? Kan det ha o göra med vilken metod man installerar andra appar att göra?
Tack för en bra genomgång av firestick. Har själv tänkt köpa en firestick.
Ngn här uppmärksammade tidigare att det varit mkt strul med 4k varianten o efter lite googlande på iptv forum visade det sig att den fungerade dåligt o att den vanliga utan 4k rekommenderades. Men du upplever inga problem med din? Har du provar fler appar än stbemu? Kan det ha o göra med vilken metod man installerar andra appar att göra?
Tjenare, glad att det uppskattas!
Enligt vad jag läst så fanns det vissa OS-buggar vid releasen av FireTV 4K. Och så förstås det klassiska: "idiotanvändare som inte fattar någonting av vad de håller på med". Internet är fullt av totala losers som sprider dynga on hur saker "är trasiga", när det enda trasiga är deras hjärna. :P
Jag har FireTV 4K med senaste OS/firmware, och har installerat allt jag beskrev i mina två poster (länkar till alla appar finns där): (FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod) och (FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
Så JÄÄÄÄÄÄVLA bra prestanda, flyt och stabilitet. Allt fungerar perfekt! Och FireTV 4K stödjer alla moderna format för ljud och HDR etc...
När du kör STBEmu (1.1.14 eller nyare) så ska du välja ExoPlayer, så har du stöd för att visa/välja undertexter!
Antar att många idioter laddar hem typ gammal buggig StbEmu från 3-4 år sedan, på nån cracksite/YouTube-video med nån antik länk till antik version som ej har FireTV-stöd, och sedan klagar de. Så är det ALLTID på internet! Idioter överallt. Förstår inte hur de korkade människorna lyckas äta mat på dagarna och överleva till nästa dag...
Följ länkarna i de 2 poster jag nämnde ovan så får du senaste, perfekta StbEmu Pro och allt annat.
Jag använder enbart StbEmu, men det finns massvis av andra IPTV-appar. Håller ögonen på TiviMate som sagt, snygg, men saknar mkt funktioner än så länge (främsta jag saknar är CatchUp för att backa i tiden och se äldre program), men de är planerade och kommer komma med tiden. Officiell reddit är som nämnt https://www.reddit.com/r/tivimate.
Rekommenderar starkt FireTV 4K! Älskar friheten att ha Android och kunna lägga in massa appar, och att ha Amazons miljarder dollar bakom produkten gör att jag vet att den kommer leva länge!
Enjoy!
__________________
Senast redigerad av dextrodammit 2019-06-05 kl. 17:15.
Senast redigerad av dextrodammit 2019-06-05 kl. 17:15.