2018-08-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Är VOD utbudet gratis eller något man betalar extra för? 20-30 kr per film?
Vad jag har sett runt på rätt många leverantörer just nu så är det alltid gratis om det finns. Är väl det som är meningen antar jag. En engångskostnad och man får tillgång till allt som erbjuds. Utbudet verkar variera ganska mycket mellan dem. Vissa har kanske inget alls. Vissa har uppdelat i olika paket om man vill ha med vissa tjänster som vuxenkanaler t.ex.
2018-08-15, 00:49
Medlem
MakeMyDay84s avatar
VOD ingår i dom flesta tjänster gratis, dock är det varierande utbud vad som är bra eller inte.
2018-08-15, 00:53
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
VOD ingår i dom flesta tjänster gratis, dock är det varierande utbud vad som är bra eller inte.
Hur har dom lyckats lösa det gratis? Undrar jag då. Vems databas har man snott? Eller hur funkar de.
2018-08-15, 01:20
Medlem
Citat:
Hur har dom lyckats lösa det gratis? Undrar jag då. Vems databas har man snott? Eller hur funkar de.

Antagligen så betalar ju någon ab. för allt. Sedan köper man utrustning för att kunna sända ut det. Det kan säkert du med göra om du har kompetens och cash för att skaffa det som behövs.
2018-08-15, 06:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Är VOD utbudet gratis eller något man betalar extra för? 20-30 kr per film?
Det ingår i prenumerationen.
2018-08-15, 07:41
Medlem
Citat:

Kan DU ge exempel på en leverantör som har ett BRA utbud av vod och då tänker jag nya aktuella filmer som dessutom har sv subs?
2018-08-15, 08:12
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Kan DU ge exempel på en leverantör som har ett BRA utbud av vod och då tänker jag nya aktuella filmer som dessutom har sv subs?
Det kan jag ge men problemet är att tjänsten inte finns online att hitta än fast du söker efter den. Den är privat och har inprincip all VOD på svenska till och med svenskt tal.
2018-08-15, 09:03
Medlem
Citat:
Det kan jag ge men problemet är att tjänsten inte finns online att hitta än fast du söker efter den. Den är privat och har inprincip all VOD på svenska till och med svenskt tal.

Okej...?
Det där lät ju minst sagt lite kryptiskt!
Då jag inte uppfyller kriterierna för att skicka PM på detta forumet så kanske du kan skicka mig ett PM istället där du förtydligar vilken tjänst vi talar om då det inte tillåts att skrivas här i tråden?
2018-08-15, 09:44
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Okej...?
Då jag inte uppfyller kriterierna för att skicka PM på detta forumet så kanske du kan skicka mig ett PM istället där du förtydligar vilken tjänst vi talar om då det inte tillåts att skrivas här i tråden?
precis du uppfyller inte heller kriterierna för att ta emot inlägg haha.

Hur som finns bra tjänster dock är dom inte online så att säga.
2018-08-15, 09:48
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Okej...?
Det är bara att öka takten! 😂
2018-08-15, 10:54
Medlem
Passar på att inflika en hårdvaru-fråga (och kan samtidigt öka på mina antal inlägg så att jag når PM-status ;-) ).
Som jag skrev tidigare så har jag precis införskaffat en MAG256 som jag tänkt använda till IPTV så snart jag finner en vettig leverantör.
Är det någon som kan svara på hur inspelningsmöjlighetrna ser ut på denna box?
Är det via en extern hdd i boxens usb uttag som gäller eller går det via MAG:ens mjukvara få inspelningarna adresserat till min NAS som kommer finnas i samma nätverk?
2018-08-15, 11:05
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Passar på att inflika en hårdvaru-fråga (och kan samtidigt öka på mina antal inlägg så att jag når PM-status ;-) ).
Som jag skrev tidigare så har jag precis införskaffat en MAG256 som jag tänkt använda till IPTV så snart jag finner en vettig leverantör.
Är det någon som kan svara på hur inspelningsmöjlighetrna ser ut på denna box?
Är det via en extern hdd i boxens usb uttag som gäller eller går det via MAG:ens mjukvara få inspelningarna adresserat till min NAS som kommer finnas i samma nätverk?
Magen stödjer inspelning. Dock är det leverantören som bestämmer om du får spela in eller inte.
👇

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in