2018-12-02, 11:39
Medlem
Något bra har hänt!

Folk är rejält trötta på #jagärhär och deras beteende på Facebook! Kul läsning 😂

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155690807696174&id=96178346 173
Citera
2018-12-02, 11:58
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalconBayerskt
Något bra har hänt!

Folk är rejält trötta på #jagärhär och deras beteende på Facebook! Kul läsning 😂

Vore tacksam för skärmdumpar.
Citera
2018-12-02, 13:02
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

För många godbitar för att skärmdumpa, kommer ta tid. Men SvD, SVDs FB kommunikatör, hustomten AdvokatEmma och #jagärhär får jävligt mycket välgrundad kritik från flera vackra själar.

Det intressanta är att #jäh försöker manipulera toppkommentarerna men misslyckas, två kritiska toppkommentarer där uppe och dem undviker att besvara dessa just för det gör kommentarerna ännu mer synliga.
Senast redigerad av Vem0th 2018-12-02 kl. 13:08.
Citera
2018-12-02, 14:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Kommentarerna kan ses på en arkiverad sida (vet inte om alla kommentarer är med): http://archive.is/t6uKt
Citera
2018-12-02, 14:59
Medlem
BlackBookss avatar
Jo jag såg att det hoppades på administratören Roger Wiklander. Men hittar inte mer anmärkningsvärt förutom den stora avsaknaden från just JÄH galningarna.

Jag noterar att gruppantalet sjunkit till 73942, fortfarande 73824 st för många men det går på rätt håll, NERÅT.
Citera
2018-12-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#jagärhär är en grupp som verkligen vill få en bättre ton på nätet så att fler vågar sig ut och diskutera. Jag har sett att några medlemmar i gruppen förespråkar att man också skall skaffa konton på Flashback för att motverka det vidriga som pågår här. Jag gissar att mindre än tusen personer är inloggade samtidigt. Om #jagärhär börjar skriva på Flashback kommer vi att vara majoriteten av de som skriver. Skulle vara nyttigt för den allmänna debatten.

Med risk för att jag ställer frågor som kanske redan ställts, ty tråden är så lång.

1. Varför framkommer det om och om igen att medlemmar ur gruppen själva ägnar sig åt näthat? Är inte det kontraproduktivt? Är detta ens tillåtet enligt gruppens regler eller blir personerna uteslutna?

2. Har man någon egentligen strategi kring hur kommunikation över nätet ska bli bättre på längre sikt, utöver enskilda trådar? För nog inser man att man inte kan vara överallt. Berömmer man personer eller webbsidor som har ett positivt klimat eller är det bara piska utan morot?
Citera
2018-12-02, 18:08
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Med risk för att jag ställer frågor som kanske redan ställts, ty tråden är så lång.

1. Varför framkommer det om och om igen att medlemmar ur gruppen själva ägnar sig åt näthat? Är inte det kontraproduktivt? Är detta ens tillåtet enligt gruppens regler eller blir personerna uteslutna?

2. Har man någon egentligen strategi kring hur kommunikation över nätet ska bli bättre på längre sikt, utöver enskilda trådar? För nog inser man att man inte kan vara överallt. Berömmer man personer eller webbsidor som har ett positivt klimat eller är det bara piska utan morot?

Detta näthat är tydligen godkänt då den är riktad åt något man anser vara en universell fiende som förtjänar hat. Dvs folk med "fel värdegrund". Och det händer att folk blir uteslutna ur gruppen, egentligen för att vi och andra som granskar gruppen inte längre skall kunna smutskasta gruppen.

Enligt #jäh så skall man röstmanipulera sina egna medlemmars kommentarer för att tysta ned alla andra, skapa en bättre miljö på nätet. Dem bryr sig bara om sig själva när de säger sig kämpa för alla. Sen så självklart berömmer gruppen personer och företag som visar sig ha den "goda värdegrunden", fast sen när man tittar djupare så har gruppen tydligen ibland finansiella kopplingar till företaget eller personen.
Citera
2018-12-02, 18:37
Medlem
#JÄH mods och medlemmar som går in och gillar poster som:

Citat:
Bengan Bengtsson Haha , nu kommer svärjisarna gå bananas🤣

Gillas av #JÄH-modden Emma Laine m.fl

Återigen så visar man att man går in och trycker upp kommentarer som syftar till att "trigga" folk istället för att försöka behålla "god ton".

Kosto och Sotnosens, hur ställer ni er till att #JÄH Mods och medlemmar beter sig på detta sätt?
Citera
2018-12-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalconBayerskt
Något bra har hänt!

Lite intressant kuriosa ändå men vi vet sedan tidigare att Özz Nûjen är med i #JÄH.

Att sedan SvD slänger ut en helt okritisk artikel som hyllar Özz och tycker att han är "rentvådd" efter att det blev påkommet att bygget på huset han äger han finansierat svart arbetskraft m.m

Givetvis håller inte kommentars-fältet med om detta och inte ens #JÄH-mobben lyckas trycka ner deras åsikter (vilket borde säga en del om hur upprörda folk är över denna okritiska hyllning).

Men det intressanta är att även artikelförfattaren Lars Berge är personlig FB-vän med Mina Dennert.
Så det skulle göra mig VÄLDIGT förvånad om denna Lars Berge inte var en #JÄH medlem.

Alltid när #JÄH dyker upp i kommentarsfälten så går det att länka tillbaka till gruppen på ett eller annat sätt..
Den goda tonen gäller när det gäller de egna och inte Hanif Bali t.ex som jag länkade till när de kallade honom "avgrundens kreatur", "djävla as" och "det lilla krypet"

Citera
2018-12-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
#JÄH mods och medlemmar som går in och gillar poster som:

Gillas av #JÄH-modden Emma Laine m.fl

Återigen så visar man att man går in och trycker upp kommentarer som syftar till att "trigga" folk istället för att försöka behålla "god ton".

Kosto och Sotnosens, hur ställer ni er till att #JÄH Mods och medlemmar beter sig på detta sätt?

Alltså? Om någon skriver, nu kommer svärjevännerna gå bananas..
Vad är hot eller hat i den meningen?

Lite av detta jag stör mig på. Ni lägger upp exempel som inte har med hot och hat att göra.

Sen tjatas det i tråden fortfarande om vad nån/några skriver..
Det är upp till var och en att skriva vad man vill på Facebook.
Så om nån skriver hatiskt, ja anmäl personen till Facebook dåra.

Har skrivit detta förut, jäh bestämmer inte vad medlemmar gör med sin egen privata profil.
Att ni inte fattar detta.
Om någon beter sig illa och jäh admins får se det så åker personen ifråga ut från gruppen.
Admins övervakar ingen på Facebook eller twitter.
Sen har jag ställt frågan här flera ggr och ni anser att admins i jäh är ansvariga för CAD alla 75 000 medlemmar gör. Dygnet runt, året runt.
Denna regel gäller tydligen endast jäh.

Fan, ni är ju dummare i pallet än en iq befriad talgoxe..
Citera
2018-12-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Alltså? Om någon skriver, nu kommer svärjevännerna gå bananas..
Vad är hot eller hat i den meningen?

Lite av detta jag stör mig på. Ni lägger upp exempel som inte har med hot och hat att göra.

Sen tjatas det i tråden fortfarande om vad nån/några skriver..
Det är upp till var och en att skriva vad man vill på Facebook.
Så om nån skriver hatiskt, ja anmäl personen till Facebook dåra.

Har skrivit detta förut, jäh bestämmer inte vad medlemmar gör med sin egen privata profil.
Att ni inte fattar detta.
Om någon beter sig illa och jäh admins får se det så åker personen ifråga ut från gruppen.
Admins övervakar ingen på Facebook eller twitter.
Sen har jag ställt frågan här flera ggr och ni anser att admins i jäh är ansvariga för CAD alla 75 000 medlemmar gör. Dygnet runt, året runt.
Denna regel gäller tydligen endast jäh.

Fan, ni är ju dummare i pallet än en iq befriad talgoxe..

Om du skulle ta och svara med något annat än dina gamla klipp-och-klistra-argument som du använt i 99% av dina svar och som sedan länge blivit nedskjutna kanske?
Citera
2018-12-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Du menar ungefär som alla dessa kommentarsfält där JÄH-medlemmar hetsigt ger sig på människor vars skrivna text i fältet inte heller har något med hot eller hat att göra utan enbart åsikter som avviker från deras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in