Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-12-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Underbart att Özz själv och SVD ger oss draghjälp så till denna milda grad.

Ja, det är en signerad "kulturartikel" i SvD. Jag tycker det är bra att SvD publicerade den och lämnar till läsarna att tolka texten. Ämnet är intressant och många väntar på svar från Rättsvisan. Vill då någon av de svarande uttala sig så offentligt som en artikel i media, så var så god. Ni har väl inte glömt när SvD upplät två hela uppslag av Jesus Alcala, när hans attacker och försvar var som mest i ropet. Det var i den första av de Alcala-artiklarna som han föll från sin pidestal till nivån "han ljuger ju" (Alcala alltså).

Så den här Özz Nüjen-intervjun kan kanske leda till något riktigt vettigt. Han försöker att dominera läsarna genom brukande av sitt kändisskap. Han tillåter sig att hänvisa till historiska fakta som ingen kan kontrollera om livet i Kurdistan. Lite inblandning av släktens stoltheter och aktuella känslor idag. Komiskt är det inte, men det är bra att SvD släpper fram det. Inte som något annat än ett partsinlägg i läsarnas ögon. Det ska verkligen bli spännande med uppföljningen.
Citera
2018-12-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, det är en signerad "kulturartikel" i SvD. Jag tycker det är bra att SvD publicerade den och lämnar till läsarna att tolka texten. Ämnet är intressant och många väntar på svar från Rättsvisan. Vill då någon av de svarande uttala sig så offentligt som en artikel i media, så var så god. Ni har väl inte glömt när SvD upplät två hela uppslag av Jesus Alcala, när hans attacker och försvar var som mest i ropet. Det var i den första av de Alcala-artiklarna som han föll från sin pidestal till nivån "han ljuger ju" (Alcala alltså).

Så den här Özz Nüjen-intervjun kan kanske leda till något riktigt vettigt. Han försöker att dominera läsarna genom brukande av sitt kändisskap. Han tillåter sig att hänvisa till historiska fakta som ingen kan kontrollera om livet i Kurdistan. Lite inblandning av släktens stoltheter och aktuella känslor idag. Komiskt är det inte, men det är bra att SvD släpper fram det. Inte som något annat än ett partsinlägg i läsarnas ögon. Det ska verkligen bli spännande med uppföljningen.

Det tog ett par år innan kamraterna i partiet och journalisterna helt gav upp sitt stöd för Mona Sahlin. Hon kunde alltså låta sig intervjuas av reportrar som mycket väl kände till hennes ekonomiska extravaganser (lagbrott) men höll tyst. Vi får hoppas att det går fortare att få ner Özz Nujen från den upphöjda pall han fortfarande sitter på. Efter gårdagens fadäs tippar jag en vecka eller två. Kan du dra dig till minnes i vilket sammanhang Ramberg pratade om att nämnden var oenig i sitt beslut. Vi kan ha en potentiell läcka där.
Citera
2018-12-02, 14:31
Medlem
Av vad jag förstår så är artikeln om Özz Nujjen i SvD föranledd av att en i publiken av hans show rest sig upp och högt och tydligt sagt AKILOV.

Jag skulle vara mycket glad om någon, särskilt mannen som gjorde detta modiga och rättrådiga, berättade om Özz Nujjens reaktion på detta. Babblade han vidare som inget hänt?

Jag kan inte hitta någonting om detta förutom kulturartikeln i SvD.

Som jag skrivit långt tidigare tror jag det är verkningsfullare att gå på Özz Nujjen personligen, utan att göra något olagligt, hotfullt eller våldsamt, än att förlita sig på att myndigheter skall ingripa även om det är bra att folk försöker dessa att göra det.

Jag undrar hur Özz Nujjen reagerar på en bild på Ebba när han står och orerar om dumma svenskars rasism?
Citera
2018-12-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Av vad jag förstår så är artikeln om Özz Nujjen i SvD föranledd av att en i publiken av hans show rest sig upp och högt och tydligt sagt AKILOV.

Jag skulle vara mycket glad om någon, särskilt mannen som gjorde detta modiga och rättrådiga, berättade om Özz Nujjens reaktion på detta. Babblade han vidare som inget hänt?

Jag kan inte hitta någonting om detta förutom kulturartikeln i SvD.

Som jag skrivit långt tidigare tror jag det är verkningsfullare att gå på Özz Nujjen personligen, utan att göra något olagligt, hotfullt eller våldsamt, än att förlita sig på att myndigheter skall ingripa även om det är bra att folk försöker dessa att göra det.

Jag undrar hur Özz Nujjen reagerar på en bild på Ebba när han står och orerar om dumma svenskars rasism?

Nej. Hannes, artikeln är inte alls föranledd av detta som hände för snart ett halvår sedan. Den är ett resultat av att Nujens blivit väldigt oroade av vad som publicerats här i tråden de senaste veckorna. Efter rådslag har man kontaktat Svd och övertygat en gammal beundrare att göra ett snyftreportage om killen från Rinkeby som blivit Strindbergsuttolkare. Man inbillade sig att det skulle ta udden av den anmälan med två bilagor som i morgon och på tisdag når ett 30-tal mottagare och förhoppningsvis kommer att bidra till att trion Özz-Debbie-Rickard får svara för sina handlingar i tingsrätten nästa år.
Citera
2018-12-02, 15:10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Nujens agent tigger till sig intervjuer åt honom (kanske gör han det själv också). Det framgick av Martin Wicklins intervju i SR i våras. "Din agent ringde och sa att du ställer upp på intervju", hade Wicklin anständigheten att få med i sändningen (och Nujen blev ju tvungen att erkänna att så var fallet, att han inte tillfrågats bara för att han är så förbaskat intressant). De spelar offensivt när de känner sig som mest hotade, försöker dränka besvärande omständigheter i uttjatad svada - flykten över minfältet serverade han mycket riktigt också via Wicklin, för vilken gång i ordningen är mig obekant (Att hans syster bara var ett par hundra meter från Drottninggatan vid attentatet är en annan sådan skensensation som är ämnad att imponera och överskugga vad som på allvar är viktigt) Den intervjun blev nog en besvikelse för Özz. Att han inte ens kan lita på sin gamla studiekamrat (vilket Wicklin tydligt deklarerade att de var).

Bländverket är så uselt till utförandet att man undrar hur någon utomstående orkar låna sig åt dess upprätthållande.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-12-02 kl. 15:27.
Citera
2018-12-02, 15:14
Medlem
Det mest verkningsfulla är givetvis att våra rättsvårdande myndigheter till slut agerar enligt den rättsordning som gäller för alla medborgare i landet - oavsett kön, hudfärg, etnicitet eller kändisskap. Det Nujens har emot sig redan nu är ganska mycket och det blir snart mer. De har sina tre fastigheter i Tingstäde där de bevisligen driver en helt olaglig hotell- och pensionatsverksamhet utan tillstånd av bl a Polismyndigheten. De har inte ett giltigt bygglov för någon av de tre fastigheterna. De har i det enda fall där de faktiskt har sökt bygglov ljugit för handläggarna om syftet med ombyggnaden, som ju var att upprätta ett asylboende. De har bevisligen använt sig av svart arbetskraft och därmed undanhållit staten kanske hundratusentals eller till och med miljontals kronor i uteblivna intäkter. Självklart kan inte ens en domare i Högsta domstolen hindra rättvisans gång i ett så solklart ärende som detta (den enda domare i vårt land som har försökt skapa sig en alldeles egen rättsordning är rättshaveristen Göran Lambertz som fortfarande privat försöker döma Thomas Quick för alla mord han i ett svagt ögonblick sagt sig ha begått).
Citera
2018-12-02, 15:23
Medlem
Artikeln i SvD tog mannen som utgångspunkt, i stället för föranledd, får jag väl skriva då.

(När en taxichaufför i Nacka (Mange) lade ut Katerina Janouchs artikel om att Akilov anlitats av Nujjens på någon facebooksida "Hänt i Nacka" reagerade familjen väldigt hårt och kontaktade hans arbetsgivare. Likadant när en man reste sig upp och sa AKILOV under en föreställning. Jag tror att de är mycket känsliga för den typen av påhopp. Det är ungefär det jag ville säga med mitt konstaterande. Mobbare kan få det knepigt när de själva mobbas - den som mobbar spelar ofta på egna rädslor.)
Senast redigerad av hannes.muller 2018-12-02 kl. 15:44.
Citera
2018-12-02, 16:13
Medlem
smoerreboms avatar
Tråkigt att SvD släppt igenom detta, det verkar ha varit en rätt liten del av artikeln dock. Den där Berge verkar ha skrivit en hel del smörja tidigare oxå om man kollar hans historik på SvD.

Tycker det där med rentvådd ger upphov till konspirationsteorier nästan, det är lite som att medierna och kändisarna lever i symbios och göder varann.

Sen är det faktiskt lite konstigt att en lös tråd i polisutredningen kring det största terrordådet i sveriges historia nu lämnats olöst i över ett år. Det kan inte vara så jävla mkt att utreda. Har det skett utbetalningar av stora belopp till Akilov från ett konto som innehas av Debbie eller den här svågern då är det väl bara göra färdigt en utredning om skattebrott där? De har haft hur mkt tid att snacka med Akilov och frågan har redan varit upp. Det handlar väl bara om att förhöra kontoinnehavarna och fatta ett beslut? Är det prioriteingar som ligger bakom detta? att det hamnat i högarna under gruppvåldtäkterna?

Det är bra att SvD fått hundratals klagomål på fakebook om detta iaf.
Citera
2018-12-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Artikeln i SvD tog mannen som utgångspunkt, i stället för föranledd, får jag väl skriva då.

Det var inte min mening att märka ord, Hannes. Det jag menar är bara, att vi inte får ge upp tilltron till våra rättsvårdande myndigheter bara för att enskilda myndighetspersoner ibland hanterar ärenden fel - eller inte alls. Alternativet är ju att enskilda individer eller grupper i samhället själva skipar rättvisa, vilket inte alls tilltalar mig.

Jag var gotlänning i nästan 20 år och fick se hur samhällsfunktionerna på ön utarmades mer och mer av en ny verklighet. Plötsligt gick det till exempel inte längre att få en läkar- eller tandläkartid eftersom hundratals flyktingfamiljer och lika många ensamkommande asylsökande enligt uppgift stod före i kön. Plötsligt hjälpte det inte att anmäla inbrott på min gård på landet, eftersom polisen hade fullt sjå med alla nya våldsbrott som begicks i Visby. Och när ett tiotal asylsökande så kallade "ungdomar" (både kvinnor och män) rånade en butik i Visby, uppmanades vi gotlandsbor av ansvarigt polisbefäl att ha misskund - "vi måste förstå varifrån de kommer", sade han i en intervju i Hela Gotland. När jag och min familj till slut blev hotade mer eller mindre till livet, valde vi att slutgiltigt lämna ön.

Gotland har den högsta kommunalskatten i landet och kommunen, eller "regionen" som man kallar sig, går med hundratals miljoner kronor i förlust varje år. Av knappt 60 000 invånare består en majoritet av icke förvärvsarbetande: barn, pensionärer, funktionsnedsatta, vårdtagare och bidragstagare. På senare år har en rätt stor grupp asylsökande och tiggare ytterligare tärt på den kommunala kassan. Det är väl mot den bakgrunden inte så underligt om man blir upprörd över familjen Nujens aktiviteter i Tingstäde - även sedan man lämnat ön. Min fru gillar det inte alls, varför jag nu måste sluta. Jag tröstar mig med att det fortfarande går mycket bra att bada här, det är nästan 20 grader i vattnet (nåja i varje fall 17-18).
Citera
2018-12-02, 16:39
Medlem
Mer understöd till Özz Nujen, han länkar nu på twitter till ett inlägg på facebook av Lennart Weiss/ Veidekke, som anlitat Nujen.
Weiss är toppsosse med inriktning bostadspolitik, och gift med fd borgarådet Annika Billström (s).

https://www.facebook.com/lennart.weiss.10/posts/10156914987637630

Weiss för på allvar fram att det hela är ett drev mot Nujen skapat av Katerina Janounch och en handfull elaka rasister och troll. Han sväljer också de helt osannolika förklaringarna som svågern kommit med.
Helt makalöst.
Citera
2018-12-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Det tog ett par år innan kamraterna i partiet och journalisterna helt gav upp sitt stöd för Mona Sahlin. Hon kunde alltså låta sig intervjuas av reportrar som mycket väl kände till hennes ekonomiska extravaganser (lagbrott) men höll tyst. Vi får hoppas att det går fortare att få ner Özz Nujen från den upphöjda pall han fortfarande sitter på. Efter gårdagens fadäs tippar jag en vecka eller två. Kan du dra dig till minnes i vilket sammanhang Ramberg pratade om att nämnden var oenig i sitt beslut. Vi kan ha en potentiell läcka där.

Nüjens med ingift make/måg har inte riktigt samma politiska skydd, som Mona Sahlin hade/har. Även allmänheten i Stockholms län kände ju till Sahlins fason, men upplevde sig nog mest maktlös. Men den där tjänsten som "chef" för något var ju en uppenbar konstruktion för att hålla henne sysselsatt och något "övervakad" inom den politiska sfären. Bara hon härdade ut så skulle hon kunna bli ambassadör eller nå't. Men drömbilen "livvakten" körde väckte extrem uppmärksamhet bland bilintresserade. Sahlins påhitt om sitt behov av plats i parkeringsgarage för "livvaktens" sportbil, störde nog mer än en kollektivtågsresenär bland tjänstemännen på myndigheten. Och som grädde på moset försöket att genom bulvan (livvakten) bli boende i en bostadsrätt, som inte skulle kunna mätas ut för hennes skulder fick nog även de mer (S)-vänliga journalisterna att släppa trohetseder till rörelsen. Mycket har man gjort för att få behålla jobbet som skribent. Ingen har dock anställt Sahlin som krönikör, likt Expressen som betalar Özz Nüjen för att skriva några hundra ord! Så det finns väl något slags skillnad mellan kändis och kändis.

Jag gjorde en lätt sökning efter den här artikeln med rapport om att Debbie Nüjen inte fällts i Svenska Advokatsamfundets Diciplinnämnd. Men tyvärr är det nog ganska väl raderat. Märkligt att man inte ens lät beslutet anstå tills skatteproblemen var lösta. Jag stöder mitt minne på att jag lätt uppgiven läste och konstaterade att "Ja, då får hon fortsätta på Migrationsverket".

Hon har inga klienter som själva betalar sina ärenden utan lever väl endast på intäkter från Migrationsverkets fall. Och maken R. sköter ruljansen för boendena. Och hela familjen äger de där bägge fastigheterna på Gotland, som skulle sätta fart på hela kulturlivet.

Det fanns gott om artiklar i samband med affärernas avslutande med Region Gotland. Då syntes Özz i var och varannan artikel. Det stod inget om fina boenden för flyktingar och asylsökanden, utan mest om kulturverksamheter för hela bygden. Jag tror att de flesta artiklarna är s.k. betalartiklar numera. Precis som artikeln om Diciplinnämndens oeniga beslut. Antingen borta eller betalartiklar.
Citera
2018-12-02, 16:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mer understöd till Özz Nujen, han länkar nu på twitter till ett inlägg på facebook av Lennart Weiss/ Veidekke, som anlitat Nujen.
Weiss är toppsosse med inriktning bostadspolitik, och gift med fd borgarådet Annika Billström (s).

https://www.facebook.com/lennart.weiss.10/posts/10156914987637630

Weiss för på allvar fram att det hela är ett drev mot Nujen skapat av Katerina Janounch och en handfull elaka rasister och troll. Han sväljer också de helt osannolika förklaringarna som svågern kommit med.
Helt makalöst.
Men framgick det inte i förundersökningen att det de facto förekommit utbetalningar till Akilov? Isf kanske nån vänlig själ med Facebook kan kommunicera detta enkla faktum till idioten Weiss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in