Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Undrande87 som jag tycker verkade trovärdig med sin journalistkälla påstod ju bland annat :
- Hemmet var i kaos, en enda röra
- Inga uppgifter om någon film, bara brev
- Mamman hade bokat sig till en kurs dagar innan morden (vad för kurs undrar man?)
- Troligen inget gift pga blåmärken och/eller blod på barnen
- Det insinuerades också att kläderna var märkliga (vilket gav mig rysningar - för vilka kläder förväntar man sig, eller rättare sagt förväntar man sig inte??)
Jag kan inte släppa dessa uppgifter trots att de går helt på tvärs mot vad många andra säger, även det från trovärdiga källor. Det gnager och skaver i mig och snart har det gått ett helt år utan att jag kunnat släppa tanken på varför de stackars flickorna var tvungna att dö, mördas av sina egna föräldrar. Det är så oerhört tragiskt och obegripligt.
JA, denna skribent har satt griller i mitt huvud också faktiskt. (fått mig att tveka)
Jag tror verkligen inte att han/hon trollar.
Och jag tror på att personen har en pilsner-polare som jobbar på expressen.
Under en öl-hävar-tävling ploppade detta samtalsämne upp, och vår trovärdiga skribent får sin "fakta", som sen våran skribent delger oss här i tråden.
Det tror jag är sant, så ingen skugga över Undrande87.
Den stora frågan blir då......
Vart fick reportern sin info ifrån.
* Reportern har med säkerhet inte varit inne i villan, så det kan vi stryka.
* Har reportern ens varit på plats, och i så fall har han/hon pratat med en källa som personligen varit inne i villan?
* Har reportern varit på plats och fått sin info från en källa i 2:a hand, för i så fall hamnar Undrande87 i 4:e led, och då har känslor och eget tänkande blandats in i 4 led, och då blir helt plötsligt faktan "vinklad".
* Har reportern suttit i Stockholm på redaktionen och helt enkelt ringt en "poliskompis" som har läckt infon.
Frågan blir då om denna "poliskompis" själv har varit i villan, eller har fått sin info från en annan polis, eller har hört ett "rykte" om villan.
Jag betvivlar inte en sekund att Undrande87 har berättat vad han/hon fått till sig, men hur kom infon till Undrande87? (lång eller kort väg)
Infon med krossat glas som någon trampat på och sen trampat runt med är ju ganska harmlös info egentligen, och lika så med flickorna.... Om någon blöder så är ju risken stor att man får det på händerna, och i sin tur då på flickorna, men även jag kan få den att låta dramatisk....
- Reportern, hur såg det ut i villan? Var det stökigt, städat, hur såg det ut?
- Jag, Fy fan alltså.... Det var krossat glas, och blod överallt i hela huset.... till och med flickorna var blodiga...... osv osv osv
Berättas faktan på det sättet, så ser man på saken med andra ögon.
Jag försöker bara förstå infon som Undrande87 har lämnat, och jag är tacksam för den infon, och jag tror absolut INTE att det är ett troll.
Min slutsats,,, samma info som berättats på olika sätt och med olika vinkling.
Men, vad fan vet jag??