Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Då skall vi reda ut det här så att även de som har problem med läskunnigheten hänger med. Jag skrev:
Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde?
Det är inte så att man bara kan glida in på vårdcentralen och be om potentiellt beroendeframkallande sömnmedicin (om syftet är att mörda sina barn så måste man ha lite starkare grejer än antihistaminer eller melatonin). Det måste ändå vara svårt att få en läkare att skriva ut detta åt en utan att behöva förklara hur man har det och hur man mår. Därför undrar jag om det verkligen fanns receptförskrivna sömnmediciner i hemmet...
Att man inte bara glider in på en VC förstår jag väl mycket väl...
Det har väl blivit ett missförstånd i läsningen av våra respektive texter då...
Men om man ska gå på att Hanna hade cancer, som då spridit sig, och har en journal kring detta så är det inte så svårt att samla på sig askar om man inte använder dem så ofta. Dessutom med en sådan diagnos är det troligt att hon skulle ha fått det utskrivet, utan större diskussioner. Eftersom hon redan då torde ha haft det tidigare. Möjligtvis.
Det är inte barbiturater vi talar om, utan lätta benso, som när man använder dem sporadiskt när det är som jobbigast, inte alls är särskilt potenta.
Läskunniga tror jag nog att alla är här som skriver. Onödig kommentar.