2018-12-01, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faderator
Kalium är ju effektivt om det injiceras men funkar oralt intag också? Jag tvivlar på det men upplys mig gärna.
GHB var ett kreativt uppslag förutsatt att det inte smakar räv. Hur är det med smaken?
Ja knivhugg har ju varit på tapeten också. Tvivlar dock på att denna svensonfamilj kände till nånting om GHB. Men vem vet, jag kan ha fel.
Citera
2018-12-01, 20:00
Medlem
Citat:
Kalium är ju effektivt om det injiceras men funkar oralt intag också? Jag tvivlar på det men upplys mig gärna.
GHB var ett kreativt uppslag förutsatt att det inte smakar räv. Hur är det med smaken?

Vad jag hört kan GHB vara helt luktlöst eller ibland lukta lite gammal trasmatta, tänker då att det kanske är smaklöst eller lätt att dölja smak på.
GHB är ju väldigt opålitligt på så sätt att det kan verka väldigt olika, vill det sig illa kan det räcka med en kapsyl för att dö. Från början användes det som bedövningsmedel av veterinärer men i utlandet men förbjöds för dess ojämna verkan, ibland verkade det inte alls och ibland dog patienten...
Låter märkligt men denna info har jag fått när jag varit på någon info om ungdomar och droger.

Tror det var andningen som påverkades eller upphörde???
Citera
2018-12-01, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Exakt så tänker jag om det finns en film. Så sjukt ,så vidrigt. Hur gick inspelningen till? Låg barnen redan döda när den spelades in? Var kommer påståendet ifrån att Hanna var drivande? Säger hon i filmen: Ja det här var min ide från början men jag lyckades övertyga Oskar om att det här är det enda rätta och Oskar sitter bredvid och nickar instämmande?
Jag tror inte någon misstror dina faktauppgifter avd 9 men vi tolkar olika beroende av hur vi tänker, var vi kommer ifrån. Dina uppgifter handlar väl om hur själva morden kan ha gått till och att ett brev plus film finns som bekräftar att föräldrarna var överrens. Allt annat är allas våra spekulationer.
Om grannar å ena sidan visste så mkt, att exempelvis Hannas cancer kommit tillbaka. Hur går den öppenheten inför grannar ihop med att familjen var helt isolerad och lyckats dölja sitt psykiska mående så totalt? Varför hölls anhöriga på avstånd? Många här sätter ju stor tilltro till ellie och hon har många ggr skrivit att anhöriga var ovetande om den totala misären.
Allt är så motsägelsefullt. Ju mer info, ju mer frågor.
Avd 9 skriver att dom kämpat i tre år. Agnes var 14 år. 11 friska år mot 3 sjuka. Kanske värt att kämpa i lika många år?
Om dessa högfungerande föräldrar kanske inte alls var så högfungerande i det privata. Agnes rektor sa: Föräldrarna låter oss bara se det dom vill att vi ska se...
Det är alltid lättare att upptäcka alkisen på parkbänken än den i dom fina salongerna.
Jag har så svårt att se att sjukvården, den somatiska och/ eller psykiatrin skulle ha nonchalerat familjen i tre år. Kan bara inte tro det. Inte om dom som det sägs sökt med ljus och lykta i tre år. Dom borde ha blivit lyssnade på någonstans. Nej jag tror att dom valde vilka dom skulle lyssna på och vilka dom skulle avfärda och sedan byggde dom sin egen lilla värld av vanföreställningar.
Jag har inga pm att luta mig emot utan bara mina känningar i journalistsvängen. så jag hoppas på att dom gör det jag inte kan. Gräver.
Avd 9. Ingen misstror dina faktauppgifter. Men dom tar oss inte ända fram. Där dina fakta slutar. Där börjar våra spek.
Men en sak har vi gemensamt😀5 barn!! Inte illa👍 Kram❤️

Hej.
Jag skall svara så gott JAG kan, utefter min teori och den infon som JAG har fått.
Alla behöver inte tycka samma, utan vi tolkar infon olika.

Det finns en film (eller flera) men den jag talar om är inspelad i olika sekvenser.
Troligtvis en del innan barnen var döda, och en hel del direkt efter där dom båda förklarar varför dom gjort det här.
Anledningen till att Hanna var den drivande, var för att hon också var väldigt sjuk.
Både med sin cancer, och psykologiskt (depression pga sin cancer och barnens lidande)
Hon gav upp först, helt enkelt, och "talade" in Oskar i detta.
Uppenbarligen gav även Oskar upp, men som sagt så var det Hanna som varit "drivande".
Du har helt rätt angående mina /Våra fakta som flera av oss har fått.
Infon finns där, och vi tolkar den olika, beroende på vilka vi är och vilka erfarenheter vi har.
Min info handlar "mest" om, efter att polisen knackat in rutan i tvättstugan.
Hanna och Oskar har "mörkat" själva beslutet för alla.
Annars så visste både grannar, familj, skola mfl hur familjen hade det.
Relationen till Hannas familj var lite mer ansträngd än till Oskars.
Varför vet jag inte, men polisen vet varför..... för detta finns med i deras avsked.
Dom var inte isolerade på ett sätt, men inte isolerade på ett annat sätt.
Självklart var dom utanför dörren, och självklart var folk hemma hos dom och barnen, men samtidigt så gillade dom att vara för sig själva (på ett sunt sätt)
Men just denna händelsen "mörkade dom för alla, och dom kom överens redan i höstas.
Elli09 anser jag ha stor trovärdighet, men hon var för beskyddande mot Oskar.
Hon borde varit mer neutral, tycker jag.
Det var nog inget fel på föräldrarna på fritiden, utan dom var engagerade med barnen i allt från dans, tennis, fotboll, musik mm.
Dom fungerade nog som alla andra, tror jag, och varför skulle dialogen med skolan vara konstig.
Skolan gjorde ju allt dom kunde för att barnen skulle vara just i skolan, men det funkade inte.
Jag kan inget om sjukvård eller barnens sjukdomar, men jag VET att dom hade läkarintyg.
Agnes har i alla fall 1 sen länge, och Moa har ett preliminärt och ett riktigt.
Frank har rätt att det står ME på läkarintygen.
Självklart borde någon ha "lyssnat" mer på familjen, men i slutet vet i fan om dom verkligen "ville" bli lyssnade på... dom kanske hade bestämt sig.
Det är inte bara jag som har haft turen att få info, och var och en gör vad den vill med den infon.

5 ungar... det var inte illa !!!
Anledningen till att jag berörs så är att mina flickor är 11 & 13 år.

Detta är MIN sanning, och du behöver inte tycka eller tro som jag.
Citera
2018-12-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Du skriver det jag tänkte.

Man måste blanda väldigt många vanliga sömntabletter i saft (exempelvis) och då måste det smaka apa!
Ibland när jag vill somna snabbt, delar jag en tablett, säger EN, och det smakar apa, bara EN styck...
Skulle flera krossats och blandats i saft, så skulle den beska smaken genomtränga saftens sötma.

Sen har jag emot Harperlee, när hon skriver, fritt återgivet: "Att som deprimerad lyckats få benso utskrivet". Vadå lyckats?

Lyckas en diabetiker få insulin utskrivet?

Jag har benso, sen många år, en depot. Det är inget jag tycker att jag lyckats med.
En väninna till mig med MS-diagnos fick frågan av en läkare: " Jaså, hur har du lyckats med att få sjukersättning?"

Det är väl ingenting man tycker att man har "lyckats med"?

Ord är viktiga!

Läkare är vanligtvis restriktiva med att skriva ut benso-preparat. För någon med mycket ångest kan det därför kännas som att man lyckats få medicin som verkligen hjälper om läkaren beviljar benso.

Om föräldrarna sökte hjälp för depression skulle jag gissa att de rekommenderades att i första hand testa vanliga antidepressiva, kanske melatonin och propavan för sömn och samtal. Vet ej om man kan ta livet av sig med en mix av detta.
Citera
2018-12-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Exakt så tänker jag om det finns en film. Så sjukt ,så vidrigt. Hur gick inspelningen till? Låg barnen redan döda när den spelades in? Var kommer påståendet ifrån att Hanna var drivande? Säger hon i filmen: Ja det här var min ide från början men jag lyckades övertyga Oskar om att det här är det enda rätta och Oskar sitter bredvid och nickar instämmande?
Jag tror inte någon misstror dina faktauppgifter avd 9 men vi tolkar olika beroende av hur vi tänker, var vi kommer ifrån. Dina uppgifter handlar väl om hur själva morden kan ha gått till och att ett brev plus film finns som bekräftar att föräldrarna var överrens. Allt annat är allas våra spekulationer.
Om grannar å ena sidan visste så mkt, att exempelvis Hannas cancer kommit tillbaka. Hur går den öppenheten inför grannar ihop med att familjen var helt isolerad och lyckats dölja sitt psykiska mående så totalt? Varför hölls anhöriga på avstånd? Många här sätter ju stor tilltro till ellie och hon har många ggr skrivit att anhöriga var ovetande om den totala misären.
Allt är så motsägelsefullt. Ju mer info, ju mer frågor.
Avd 9 skriver att dom kämpat i tre år. Agnes var 14 år. 11 friska år mot 3 sjuka. Kanske värt att kämpa i lika många år?
Om dessa högfungerande föräldrar kanske inte alls var så högfungerande i det privata. Agnes rektor sa: Föräldrarna låter oss bara se det dom vill att vi ska se...
Det är alltid lättare att upptäcka alkisen på parkbänken än den i dom fina salongerna.
Jag har så svårt att se att sjukvården, den somatiska och/ eller psykiatrin skulle ha nonchalerat familjen i tre år. Kan bara inte tro det. Inte om dom som det sägs sökt med ljus och lykta i tre år. Dom borde ha blivit lyssnade på någonstans. Nej jag tror att dom valde vilka dom skulle lyssna på och vilka dom skulle avfärda och sedan byggde dom sin egen lilla värld av vanföreställningar.
Jag har inga pm att luta mig emot utan bara mina känningar i journalistsvängen. så jag hoppas på att dom gör det jag inte kan. Gräver.
Avd 9. Ingen misstror dina faktauppgifter. Men dom tar oss inte ända fram. Där dina fakta slutar. Där börjar våra spek.
Men en sak har vi gemensamt😀5 barn!! Inte illa👍 Kram❤️

Ja, man undrar ju vad syftet med filmen var. Kanske tänkte paret på sitt eftermäle: de ville framstå som sansade och kloka ända in i (och efter) döden - ingen skulle tro att de inte visste vad de gjorde; nej de var strukturerade människor som alltid tänkte igenom alla beslut noga. Var det något sådant? Tyvärr får den eventuella filmen totalt motsatt verkan, tycker jag. Om nu filmen finns, så blir det nästan ett bevis för att paret var väldigt "insnöade" på sin idé om döden, och att de inte förmådde tänka ut någonting bättre.

Möjligen var filmen gjord av omtanke om de anhöriga- de skulle inte behöva grubbla eller skuldbelägga sig själva?

"De såg ingen livskvalitet" Nej, inte just där och just då. Inte utifrån det sätt som de hade inrättat sitt liv på. Kunde man tänka sig att det hade funnits andra sätt att ordna tillvaron på, för att förbättra känslan av livskvalitet något? Det enda som föräldrarna önskade var tydligen att flickorna skulle bli botade. Men nog fanns det väl någonting man kunde göra för att få det litet bättre? Hur var det med att ta hjälp, få avlastning, dela bördorna med andra, träffa andra familjer med barn som hade liknande sjukdomar -och allt vad man nu skulle kunna komma på? Det hade kanske varit värt några försök..

Att åka runt i andra länder och med ljus och lykta söka efter botemedel kan väl vara bra - men man kan ju jobba parallellt med att förbättra det praktiska, vardagliga livet hemmavid.
Citera
2018-12-01, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Du vet, vi som inte har fått en massa trovärdiga PM, vi som inte fått "filmen" bekräftad från 8-10 källor, vi som inte har kontakt med reporter på Expressen eller poliser som vistades i huset den kväll som familjen hittades - vi vet ju inte vad vi ska tro. Det är inte alltid helt glasklart vad som är trovärdigt och inte, i en tråd som denna. Förvirring kan lätt uppstå. Det är väldigt värdefullt när du beskriver litet om vilka dina källor är.

Vill du jag ska förklara för dig?
Citera
2018-12-01, 21:53
Medlem
Citat:

Cyankalium eller Kaliumcyanid förekommer ju att de som vill begå snabbt självmord dricker. Och det kan ju blandas med t.ex saft. Frågan är bara hur de i så fall fått tag på detta eller liknande gift. Kanske var det därför Anticimex dementerades...?
Senast redigerad av Zebrima 2018-12-01 kl. 21:58.
Citera
2018-12-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Jag skall svara så gott JAG kan, utefter min teori och den infon som JAG har fått.
Alla behöver inte tycka samma, utan vi tolkar infon olika.

Det finns en film (eller flera) men den jag talar om är inspelad i olika sekvenser.
Troligtvis en del innan barnen var döda, och en hel del direkt efter där dom båda förklarar varför dom gjort det här.
Anledningen till att Hanna var den drivande, var för att hon också var väldigt sjuk.
Både med sin cancer, och psykologiskt (depression pga sin cancer och barnens lidande)
Hon gav upp först, helt enkelt, och "talade" in Oskar i detta.
Uppenbarligen gav även Oskar upp, men som sagt så var det Hanna som varit "drivande".
Du har helt rätt angående mina /Våra fakta som flera av oss har fått.
Infon finns där, och vi tolkar den olika, beroende på vilka vi är och vilka erfarenheter vi har.
Min info handlar "mest" om, efter att polisen knackat in rutan i tvättstugan.
Hanna och Oskar har "mörkat" själva beslutet för alla.
Annars så visste både grannar, familj, skola mfl hur familjen hade det.
Relationen till Hannas familj var lite mer ansträngd än till Oskars.
Varför vet jag inte, men polisen vet varför..... för detta finns med i deras avsked.
Dom var inte isolerade på ett sätt, men inte isolerade på ett annat sätt.
Självklart var dom utanför dörren, och självklart var folk hemma hos dom och barnen, men samtidigt så gillade dom att vara för sig själva (på ett sunt sätt)
Men just denna händelsen "mörkade dom för alla, och dom kom överens redan i höstas.
Elli09 anser jag ha stor trovärdighet, men hon var för beskyddande mot Oskar.
Hon borde varit mer neutral, tycker jag.
Det var nog inget fel på föräldrarna på fritiden, utan dom var engagerade med barnen i allt från dans, tennis, fotboll, musik mm.
Dom fungerade nog som alla andra, tror jag, och varför skulle dialogen med skolan vara konstig.
Skolan gjorde ju allt dom kunde för att barnen skulle vara just i skolan, men det funkade inte.
Jag kan inget om sjukvård eller barnens sjukdomar, men jag VET att dom hade läkarintyg.
Agnes har i alla fall 1 sen länge, och Moa har ett preliminärt och ett riktigt.
Frank har rätt att det står ME på läkarintygen.
Självklart borde någon ha "lyssnat" mer på familjen, men i slutet vet i fan om dom verkligen "ville" bli lyssnade på... dom kanske hade bestämt sig.
Det är inte bara jag som har haft turen att få info, och var och en gör vad den vill med den infon.

5 ungar... det var inte illa !!!
Anledningen till att jag berörs så är att mina flickor är 11 & 13 år.

Detta är MIN sanning, och du behöver inte tycka eller tro som jag.

Jag delar din uppfattning och vi har lyckats tolka informationen på likartat sätt.

Men får göra sin egen tolkning men det är även min och jag har aldrig funnit någon anledning att ändra den.

En del feltolkar det som att jag skulle acceptera mord på barn, vilket jag absolut inte gör.
Citera
2018-12-01, 22:13
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Kan vi förhindra att "fler" barn mördas nästa år ? Var föräldrarna överens ? Vart har du fått det ifrån ?

Förmodligen från polisen som alla andra.

Din envetna vägran att erkänna att Hanna kan vara medskyldig är enerverande.
Citera
2018-12-01, 22:20
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Du skriver det jag tänkte.

Man måste blanda väldigt många vanliga sömntabletter i saft (exempelvis) och då måste det smaka apa!
Ibland när jag vill somna snabbt, delar jag en tablett, säger EN, och det smakar apa, bara EN styck...
Skulle flera krossats och blandats i saft, så skulle den beska smaken genomtränga saftens sötma.

Sen har jag emot Harperlee, när hon skriver, fritt återgivet: "Att som deprimerad lyckats få benso utskrivet". Vadå lyckats?

Lyckas en diabetiker få insulin utskrivet?

Jag har benso, sen många år, en depot. Det är inget jag tycker att jag lyckats med.
En väninna till mig med MS-diagnos fick frågan av en läkare: " Jaså, hur har du lyckats med att få sjukersättning?"

Det är väl ingenting man tycker att man har "lyckats med"?

Ord är viktiga!

Då skall vi reda ut det här så att även de som har problem med läskunnigheten hänger med. Jag skrev:

Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde?

Det är inte så att man bara kan glida in på vårdcentralen och be om potentiellt beroendeframkallande sömnmedicin (om syftet är att mörda sina barn så måste man ha lite starkare grejer än antihistaminer eller melatonin). Det måste ändå vara svårt att få en läkare att skriva ut detta åt en utan att behöva förklara hur man har det och hur man mår. Därför undrar jag om det verkligen fanns receptförskrivna sömnmediciner i hemmet...
Citera
2018-12-01, 22:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Förmodligen från polisen som alla andra.

Din envetna vägran att erkänna att Hanna kan vara medskyldig är enerverande.

Ok. Jag menar inte att irritera, vare sig dig eller någon annan postare / läsare av tråden. DIN känsla, avseende MIN, som du benämner "envetna vägran" tilltro till någonting, kan du ha för dig själv.

Det finns överhuvudtaget ingen substans i påståendet i att föräldrarna skulle ha varit sams om att mörda sina barn.
Citera
2018-12-01, 22:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ok. Jag menar inte att irritera, vare sig dig eller någon annan postare / läsare av tråden. DIN känsla, avseende MIN, som du benämner "envetna vägran" tilltro till någonting, kan du ha för dig själv.

Det finns överhuvudtaget ingen substans i påståendet i att föräldrarna skulle ha varit sams om att mörda sina barn.

Jo, det gör det. Till skillnad mot diverse fria fantasier i tråden är det en känd sanning att föräldrarna agerade i samförstånd. Det gäller ända tills polisen bekräftar att de inte längre tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in