2018-11-30, 03:55
Medlem
Cless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Hur många högskoleprov tog det för er innan ni slutade höja er förresten?
Vad ligger er "rekordhöjning" på (dvs vad är det högsta poäng med vilket ni har höjt er med)

Har skrivit provet fem gånger nu, och jag har studsat lite fram och tillbaka mellan 1,25 och 1,35, så har inte följt någon ”utvecklingskurva”. Höjde mig dock från 1,35 till 1,6 på höstens HP, vilket även är min ”rekordhöjning”
Citera
2018-11-30, 16:45
Medlem
I höstens prov höjde jag mig med 28 poäng, trots en kraftig förkylning.
Korrelerar provresultaten med ens fysiska status möjligtvis? Desto sämre hälsa desto bättre provresultat.
Citera
2018-11-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
Korrelerar provresultaten med ens fysiska status möjligtvis? Desto sämre hälsa desto bättre provresultat.

Som sagt helt ointressant. Hur mycket höjde du dig i normerad poäng?
Citera
2018-11-30, 17:53
Medlem
Citat:

Tur att inte “__ större desto...” kom som fråga då.
Citera
2018-11-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Som sagt helt ointressant. Hur mycket höjde du dig i normerad poäng?
Jag höjde mig från 0.95 till 1.25.
Citera
2018-11-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FamiljeFarsa79
Tur att inte “__ större desto...” kom som fråga då.
Faniljefarsa, där har du en bra poäng. Min sämsta del på Högskoleprovet är faktiskt MEK.
Citera
2018-12-01, 15:23
Medlem
Fhitals avatar
Hur har HP förändrats under senare år? Senast jag skrev provet var VT14 och fick då 1,55. Nu har jag pluggat ett civilingenjörsprogram under 2 år, men funderar på att skriva HP för att försöka ta mig in på läkarprogrammet.

Ser att normeringsgränserna har flyttats uppåt på senare år. Har frågorna därmed blivit lättare eller?
Citera
2018-12-01, 21:11
Medlem
Citat:
Jag höjde mig från 0.95 till 1.25.

Bra jobb då!
Citera
2018-12-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Hur har HP förändrats under senare år? Senast jag skrev provet var VT14 och fick då 1,55. Nu har jag pluggat ett civilingenjörsprogram under 2 år, men funderar på att skriva HP för att försöka ta mig in på läkarprogrammet.

Ser att normeringsgränserna har flyttats uppåt på senare år. Har frågorna därmed blivit lättare eller?

Varför vill du byta från civilingenjör till läkare? Vilken inriktning på civ. ingenjör läste du?
Citera
2018-12-03, 13:36
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12tre
Varför vill du byta från civilingenjör till läkare? Vilken inriktning på civ. ingenjör läste du?

Pluggar kemiteknik. Programmet var inte riktigt som jag förväntade mig. Det handlar mycket mer om processindustrin och utrustning än vad jag hade trott. Har aldrig varit någon gud på varken matematik eller fysik och beräkningar rent generellt. Har eller haft något särskilt stort intresse för det och jag känner allt mer att jag kanske inte hamnat rätt utbildningsmässigt. Tyvärr tog det ett tag innan jag insåg det.

Läkare kan jag tänka mig att bli då jag tycker det är fascinerande hur kroppen fungerar och vad det kan få för konsekvenser för en person när kroppen inte längre fungerar normalt. Detsamma gäller även hjärnan och "sinnet", så även psykologprogrammet känns relevant för mig. Dessa intressen, kombinerat med det faktum att jag både har betydligt enklare för, men även större intresse, för biologi, fysiologi och kemi gör att jag vill plugga något av dessa två program i stället.
Citera
2018-12-03, 16:19
Medlem
Faztrs avatar
hejsan! Vilken mattebok rekommenderar ni för högskoleprovet? pluggar matteB just nu på komvux men tycker min mattebok är för kort.
Ska såklart plugga på gamla högskoleprov också, men skönt att ha en extra mattebok som stöd.
Funderar också på att införskaffa "den kompletta guiden till högskoleprovet" och köpa premium på "hpguiden.se" några tips om detta?
Citera
2018-12-03, 17:37
Medlem
Bluelyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faztr
hejsan! Vilken mattebok rekommenderar ni för högskoleprovet? pluggar matteB just nu på komvux men tycker min mattebok är för kort.
Ska såklart plugga på gamla högskoleprov också, men skönt att ha en extra mattebok som stöd.
Funderar också på att införskaffa "den kompletta guiden till högskoleprovet" och köpa premium på "hpguiden.se" några tips om detta?

Origo 1b/1c eller Matematik 5000 1c brukar rekommenderas i tråden. Jag använder personligen Origo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in