Citat:
Ursprungligen postat av
Filovin
Hej tänkte bara fråga hur det gick för dig på gamla DTK prov. Jag skrivit alla proven från 2000 fram till 2004 och mina resultat fluktuera ganska mycket. Mitt sämsta resultat är 11/20 och mitt bästa ligger på 18/20. Hade du också samma problem? Hur ska man kontinuerligt skriva topp resultat? Har du några råd kring detta? Jag gör förstås en grundlig felanalys på 2-3 sidor per DTK block, men ändå presterar jag inte 18+ varje prov. Hade du också samma upplevelse och hur gjorde du för att bryta mönstret?
Fixar jag DTK har jag mitt 2,0

Mitt ända råd är att fortsätta nöta och ta till dig av förklaringarna som ges.
Jag läser alltid av diagrammet först lite fort så jag vet vad det handlar om, viktigt att notera småsaker som att skalan är i miljoner eller tusental osv, samt viktigt att läsa hela texten om diagrammet då det kan finnas småsaker som man annars lätt missar.
Mitt sista råd är att använda en linjal av samma slag som du får på provet som du kan kladda på, mycket lättare att markera tex en längd med linjalen om man ska mäta vilken stapel som är längst tex, istället för att mäta i mm, om du förstår vad jag menar?