2018-11-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Vilket innebär att det måste ha varit fler presterade bättre som jag skrev innan, därav det hårda normeringen.

Det stämmer. Enligt UHR personen så var det inte medvetet att uppgifterna gjordes lättare dock
Citera
2018-11-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Ja, helt sjukt. Höjde mig med typ 10p totalt, men slutade ändå på samma resultat som förra året.
Satte 141p vilket endast genererade i 1.65...

Var provet verkligen så mycket lättare i år att vi får denna sjuka normering både på kvanten och verbala? Eller har det tillkommit en drös nya fuskare?

Tror inte att det kommer till så många nya fuskare att det täcker de fuskare som fallit bort på grund av hphjälpens bortfall. Finns det ens organiserat fusk nu?
Citera
2018-11-28, 18:03
Medlem
SU-35s avatar
Hur många högskoleprov tog det för er innan ni slutade höja er förresten?
Vad ligger er "rekordhöjning" på (dvs vad är det högsta poäng med vilket ni har höjt er med)
Citera
2018-11-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Hur många högskoleprov tog det för er innan ni slutade höja er förresten?
Vad ligger er "rekordhöjning" på (dvs vad är det högsta poäng med vilket ni har höjt er med)

har skrivit provet 10 gånger och har höjt mig varenda gång förutom en gång där jag fick samma resultat som provet innan.

0.3 är min högsta höjning.
Citera
2018-11-28, 22:33
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTBFFH
har skrivit provet 10 gånger och har höjt mig varenda gång förutom en gång där jag fick samma resultat som provet innan.

Vad är ditt bästa resultat då?
Citera
2018-11-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Vad är ditt bästa resultat då?

Det som jag fick nyligen, 1.7. DTK var en total jävla katastrof för mig (17/24) så det finns potential för en ytterligare höjning.
Citera
2018-11-29, 12:04
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTBFFH

Höjning i rätta svar är mer relevant då det är lättare att höja sig i normeringstabellerna. Har skrivit varje gång nu fram till 3:e ring hösten med höjning på 7 poäng som lägst med 20 poäng som högst, genomsnitt 10 poäng höjning under 5 prov, dvs 85-135 poäng idag. Har inte pluggat särskilt mycket men hoppas på 145 poäng till nästa prov sista terminen i skolan.
Citera
2018-11-29, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Höjning i rätta svar är mer relevant då det är lättare att höja sig i normeringstabellerna. Har skrivit varje gång nu fram till 3:e ring hösten med höjning på 7 poäng som lägst med 20 poäng som högst, genomsnitt 10 poäng höjning under 5 prov, dvs 85-135 poäng idag. Har inte pluggat särskilt mycket men hoppas på 145 poäng till nästa prov sista terminen i skolan.

Nej, höjning i rätta svar är helt orelevant då svårighetsgraden per prov varierar så det säger ingenting om huruvida du har blivit bättre eller inte. Det enda som spelar roll är om man höjer sig i normerad poäng eller inte.

Om du höjer dig med 20 rätt mellan två prov, men får samma normerade poäng betyder det i princip att du inte lärt dig någonting mellan proven så det är verkligen ingenting att skryta om.
Citera
2018-11-29, 22:04
Medlem
Var hittar man avancerad litteratur? + tips inför hp

Tja, jag fick tillbaka resultatet på Högskoleprovet nu i tisdags och jag kan inte påstå att jag är nöjd med hur det gick på läsdelen. Ett tips jag hittade på yt var att man skulle läsa "avancerad litteratur"
Om ni inte redan kollat på rubriken så undrar jag var man kan hitta den typen av avancerad text och nej jag känner inte för att köpa avancerade böcker om intensivvård för 852kr.
Om någon har något annat bra tips inför läsdelen som inte är alltför uppenbart så vore jag tacksam för det också.
Senast redigerad av Pinocciogurkan 2018-11-29 kl. 22:09.
Citera
2018-11-29, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinocciogurkan
Tja, jag fick tillbaka resultatet på Högskoleprovet nu i tisdags och jag kan inte påstå att jag är nöjd med hur det gick på läsdelen. Ett tips jag hittade på yt var att man skulle läsa "avancerad litteratur"
Om ni inte redan kollat på rubriken så undrar jag var man kan hitta den typen av avancerad text och nej jag känner inte för att köpa avancerade böcker om intensivvård för 852kr.
Om någon har något annat bra tips inför läsdelen som inte är alltför uppenbart så vore jag tacksam för det också.

Citat:
Nightwood (Natten skogar) av Djuna Barnes
A Tale of A Tub av Jonathan Swift
The Phenomenology of the Spirit (Andens fenomenologi) av G.F. Hegel
To The Lighthouse (Mot Fyren) av Virginia Woolf
Clarissa, Or the History of a Young Lady av Samuel Richardson
Finnegans Wake av James Joyce
Being & Time (Varat och Tiden) av Martin Heidegger
The Faerie Queene av Edmund Spenser
The Making of Americans av Gertrude Stein
Women & Men av Joseph McElroy
http://www.litteraturmagazinet.se/hanna-bergea/boklogg/vilka-ar-de-svaraste-bocker-du-last-70473

Lycka till nörd! skulle aldrig läsa skiten själv.

Tips är att man går till bibliotek om man nu inte har råd..
Senast redigerad av rusur 2018-11-29 kl. 22:20.
Citera
2018-11-29, 22:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Mitt bästa råd är att bara plugga gamla prov. Nöta igenom dessa om och om igen. Dessa svåra ord tenderar att återkomma och pluggar man gamla prov så lär man sig också hur t.ex matten funkar.
Citera
2018-11-29, 22:53
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem