2018-11-30, 14:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ja, Gud ville fram det
Det ville han inte alls.
Citera
2018-11-30, 14:25
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har förklarat hahaha är du seriös? Jag gav dig liknelser för att förklara just detta. berätta bara hur mycket har du läst? vad har du för utbilding?
Nej, du har inte svarat på min fråga.
Frågan lyder: Kan du peka på en specifik funktion som du vet att Gud utför och hur du vet att det är han som gör det?

Du kunde inte begränsa dig till en specifik funktion och svarade istället allt som existerar i naturen och inte är resultat av människans hand.

Kan du inte begränsa dig till en enda sak, ex.. Gravitation? Vattnets kretslopp? Och sedan komma ihåg att förklara hur du vet att det är Gud som gör eller utför denna funktion.

Jag erkänner att min utbildning i köttbullismen är begränsad till dina inlägg i detta forum men jag är mycket intresserad av att lära mig mer.
Citera
2018-11-30, 14:26
Medlem
Citat:
WOW! vilket makalöst påstående! Tyder allt på att saker sker av sig själv i naturen? Vad är allt?

Gud är verksam i varenda sekund i sin skapelse.
Allt, precis allt. Big Bang skapade tid, rum och materia. Därefter har allt skett av sig självt.

Hur vet du att Gud är verksam i varenda sekund? Det kan du givetvis inte veta, du bara vill att det ska vara så.
Citera
2018-11-30, 14:26
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Gud är verksam i varenda sekund i sin skapelse.

Ja, det är han som rullar köttbullarna.
Citera
2018-11-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så magi alltså. Nja, du har en bit kvar innan du övertygat mig.
Lite belägg skulle inte skada.
Du kan inte ens bevisa att det bara är en skapare, ifall det finns någon skapare öht.
definiera magik.
Citera
2018-11-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja, det är han som rullar köttbullarna.
Nej, det är människor som har ett medvetande som Gud har skapat.
Citera
2018-11-30, 15:00
Medlem
Citat:
definiera magik.
Kan inte riktigt. Men att tänka fram saker skulle jag nog räkna dit.
Citera
2018-11-30, 15:01
Medlem
Citat:
Sepiritz|65982934]Det du skriver innehåller ingenting just nu. Du bara raljerar nu när du tappat greppet.
Jag förklarar för dig att du inte lämnar nån i ovisshet så som du tror. Det du tänker, det skriver du. Dina tankar är du, det du skriver exponerar DIG.
Citat:
Din dogmatiska köttbullism gör dig blind för sanningen.
Sanningen? wow! vad är den?

Citat:
Religion? Jag har inte nämnt någonting om varken vetenskap eller religion. Signaturen innehåller dessutom ingenting om religion. Nu tror jag du projicerar bara för att du känner dig besegrad trots din djupa tro på köttbullens makt.
hahaha förstår du skriven text? Jag skrev att du med din signatur VILL ha sagt. Jag drog en slutsats baserad på din signatur. Jag återgav inte din signatur. KOM IGEN NU!

Citat:
Men aj, aj, aj hur du misslyckades.
Det enda jag misslyckas med är att slå vett i skallen på dig.
Citera
2018-11-30, 15:01
Medlem
Citat:
Har Gud en fysisk hjärna?
Nej, vore helt befängt tanke.
Citera
2018-11-30, 15:04
Medlem
Citat:
Så det ÄR Gud som sträcker ut träden för hand och limmar dit alla tallkottarna?
Varför måste det vara en medveten handling? Varför kan det inte vara en omedveten process? Berätta mer.

Har jag inte gjort det redan? är du på riktigt?! Det måste vara en medveten handling för att processen måste kolla i en tidsföljd, en logisk process. Träden blir inte en helhet utan sina delar och delarna kan inte komma i vilken följd som helst. De måste följa en tidsordning, Tidsordning kräver en medveten handling. Du vet 1 måste komma före 2 och 2 före tre osv. För att detta ska ske måste en medveten agent se till att så blir fallet annars kan det bli hur som helst.
Citera
2018-11-30, 15:05
Medlem
Citat:
Det borde märkas. Kan du ge exempel?
Tidsbestämhet gällande alla arter som har ett bäst före datum, liv, död, fördelningen mellan könen på jorden. Uuniversums upprätthållande, ja allt
Citera
2018-11-30, 15:05
Medlem
Citat:
Men "vad skulle det annars vara" är ju inte positiv bevisning för någonting.

Kan du bara tala om för mig vad du har för utbildning innan du går in på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in