2018-11-30, 14:10
Medlem
Citat:
epiritz|65982830]Tyvärr får jag lämna dig i ovisshet eftersom det inte är relevant.
Ovisshet? Den enda du lämnar i ovisshet är ju dig själv. Dina texter är ord, ord som har sprunget fram ur dina tankar. Så det jag läser av det du skriver är ju dina tankar. Egentligen avslöjar du mer om dig själv än vad du verkligen vill. Det skrivna är det tänkta. Dina tankar är kaoz.

Citat:
Berätta vad för vetenskap jag presenterat på ett sätt där du kan visa på ett missförstånd? Nej, just det.
Din frustration är över att jag inte accepterar din köttbullsteori.

hahaha inte vad för vetenskap utan vetenskapen i sig. Du vet antologi och epistemologi. Förstå vad jag skriver!!!! Jag är inte frustrerad. Jag hade ingen teori om några köttbullar. Du blandar ihop teori med liknelse.

Citat:
Berätta hur min signatur exponerar min påstådda ignorans om vetenskap.
Det är så uppenbart! Jag har redan berättat men du missförstod det. Din signatur gör gällande att vetenskapsmetoder är logiska inte är magik osv. Med det vill DU säga att vetenskap är bättre än religion, tro osv. Men vetenskap ger ju dig inte hela sanningen, du kan som bäst få ett perspektiv på sanningen.

Citat:
Varför slår du ifrån dig istället för att besvara mina frågor? Blev det känsligt när köttbullismen ifrågasätts?
Men du har ju missförstått, jag måste påpeka din okunnighet.
Citera
2018-11-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Kapitel två, där demotrams konstaterar att saker i naturen har mått, storlek och komponenter och det tyder därför på en Gud, på något vis som han inte kan förklara.

Jag har förklarat. Mått, storlek komponenter är beroende av en medveten handling. De uppstår inte bara tada sådär. förklaringen är enkel.
Citera
2018-11-30, 14:12
Medlem
Citat:
Du menar att han trollar fram det? Hur vet du det?

För att allt annat vore orimligt. Gud kan inte ta plats eftersom det skulle göra Gud beroende av plats.
Citera
2018-11-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är tjat eftersom du aldrig ger belägg för dina argument. Du bara upprepar samma sak, ”Gud gjorde det”, ”Gud gjorde det”.

Varifrån kommer materialet Gud tänker fram? Kan något verkligen uppstå ur ingenting? (populär fråga från teister i vanliga fall)
Ja, Gud ville fram det
Citera
2018-11-30, 14:14
Medlem
Citat:
Nej.

Jag har förklarat hahaha är du seriös? Jag gav dig liknelser för att förklara just detta. berätta bara hur mycket har du läst? vad har du för utbilding?
Citera
2018-11-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ja, Gud ville fram det
Så magi alltså. Nja, du har en bit kvar innan du övertygat mig.
Lite belägg skulle inte skada.
Du kan inte ens bevisa att det bara är en skapare, ifall det finns någon skapare öht.
Citera
2018-11-30, 14:15
Medlem
Citat:
Gul-groda|65982880]Nej, de kräver inte alls någon medveten handling. Allt tyder på att alla saker i naturen har uppkommit av sig själva.
WOW! vilket makalöst påstående! Tyder allt på att saker sker av sig själv i naturen? Vad är allt?

Citat:
Men även om vi skulle utgå ifrån att någon typ av gud skapade universum en gång i tiden så finns det absolut ingenting som tyder på att han lägger sig i dess skeenden numera, det måste du väl hålla med om?
Gud är verksam i varenda sekund i sin skapelse.
Citera
2018-11-30, 14:16
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ovisshet? Den enda du lämnar i ovisshet är ju dig själv. Dina texter är ord, ord som har sprunget fram ur dina tankar. Så det jag läser av det du skriver är ju dina tankar. Egentligen avslöjar du mer om dig själv än vad du verkligen vill. Det skrivna är det tänkta. Dina tankar är kaoz.
Det du skriver innehåller ingenting just nu. Du bara raljerar nu när du tappat greppet.

Citat:
hahaha inte vad för vetenskap utan vetenskapen i sig. Du vet antologi och epistemologi. Förstå vad jag skriver!!!! Jag är inte frustrerad. Jag hade ingen teori om några köttbullar. Du blandar ihop teori med liknelse.
Din dogmatiska köttbullism gör dig blind för sanningen.

Citat:
Det är så uppenbart! Jag har redan berättat men du missförstod det. Din signatur gör gällande att vetenskapsmetoder är logiska inte är magik osv. Med det vill DU säga att vetenskap är bättre än religion, tro osv. Men vetenskap ger ju dig inte hela sanningen, du kan som bäst få ett perspektiv på sanningen.
Religion? Jag har inte nämnt någonting om varken vetenskap eller religion. Signaturen innehåller dessutom ingenting om religion. Nu tror jag du projicerar bara för att du känner dig besegrad trots din djupa tro på köttbullens makt.

Citat:
Men du har ju missförstått, jag måste påpeka din okunnighet.
Men aj, aj, aj hur du misslyckades.
Citera
2018-11-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ja, Gud ville fram det
Har Gud en fysisk hjärna?
Citera
2018-11-30, 14:18
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har förklarat. Mått, storlek komponenter är beroende av en medveten handling. De uppstår inte bara tada sådär. förklaringen är enkel.
Så det ÄR Gud som sträcker ut träden för hand och limmar dit alla tallkottarna?
Varför måste det vara en medveten handling? Varför kan det inte vara en omedveten process? Berätta mer.
Citera
2018-11-30, 14:19
Medlem
Citat:
WOW! vilket makalöst påstående! Tyder allt på att saker sker av sig själv i naturen? Vad är allt?

Gud är verksam i varenda sekund i sin skapelse.
Det borde märkas. Kan du ge exempel?
Citera
2018-11-30, 14:19
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
För att allt annat vore orimligt. Gud kan inte ta plats eftersom det skulle göra Gud beroende av plats.
Men "vad skulle det annars vara" är ju inte positiv bevisning för någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in