2018-11-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det lät onekligen så ja, det vore inte vidare snyggt gjort men å andra sidan när "passar det" att dumpa någon i BSF? Vid en gemensam frukost? När man går iväg en stund för ett enskilt samtal?
Givetvis är det rätt okänsligt att dumpa någon på en dejt sådär men vänd på steken, hon hade säkerligen förhoppningar av kyssar etc på den dejten men han ville "mota olle i grind" och tämligen direkt säga ifrån.

Eller så är det där "men" följt av ett "jag är kär i dig men det är svårt med två tjejer på gården så jag vill se till att vi blir ensamma först". Dock tror jag mer på det förstnämnda scenariot.

Ja, Henrik var betydligt mer öppen än tidigare och så även Jessica, detta märktes även på Sara som tidigare tagit platsen vid gruppaktiviteter men nu hamnade lite mer bakom.
Jag har trott på Sara hela tiden så det får väl stå kvar men oddset gick ändå upp lite på det med gårdagens avsnitt.

Leonora lär nog välja Sofia. Att det inte riktigt flöt när dom var iväg konstaterade dom ju båda var för att det var så stelt med Maria där och Sofia sa ju uttryckligen att "man får ju lite dåligt samvete" när dom gick iväg igen.
Dock var tiden när Sofia gick för att hämta glass och enbart Leonora och Maria satt där det stelaste man sett i BSF anno 2018. Så totalt tråkigt och inget vettigt sades.

Magnus väljer Moa ja. Bra par det där. Jennie lär bli förkrossad vid valet och det är ju tråkigt men hon borde varit mer inläsande av situationerna kan man tycka. "Det var inte tre vid borde, det var bara två, jag och Magnus"... Jag tror nog Magnus och Moa kan bli ett hållbart par.

Fast det vet man aldrig, det kan vara att han precis sagt till den andre att hon får åka hem, det blivit gråt och tufft och att han är rejält nervös för att säga vad han tycker om Frida där vid deras möte. Det är svårläst tycker jag.

Han kan ju också vägra avskriva sig därifrån vilket gör att det tar betydligt längre tid att bli av med honom som skriven där än vad som är önskvärt för Susannas skull.

Vem Susanna väljer känns svårt, jag tror som hela tiden på Hannes. Jim får nog alltför svårt att komma in i lantlivet och lär inte klara sig där speciellt länge.
Sedan tycker jag man kan läsa in Susannas kommentarer att hon landar mer i Hannes, att han ger henne ett lugn och en harmoni samtidigt som hon är attraherad av honom vilket fäller avgörandet.

Att hon skulle välja bort båda för nån annan och säga det till Linda rimmar illa med att Linda säger att hon aldrig varit med om det innan ty sådant har ju skett i BSF:s historia. Istället tror jag Susanna säger att hon är kär i båda två och att hon är rädd för att förstöra något för deras vänskap vid valet.

Tror också att Magnus och Moa kan bli ett par som kommer hålla över mycket lång tid. Det finns ju en kemi onekligen och förutsättningar för att bygga en stark kärlek.

Jag vill ju gärna att Leonora ska välja Sofia men har nån vag känsla av att hon inte kommer välja någon av tjejerna. Att det inte verkar klicka fullt ut. Leonora sa ju nåt om att hon brukar bli blixtförälskad och sen kör hon bara och brukar känna det rätt fort och hon verkar ju inte ha känt nåt sånt med dessa två.

Ja jag hoppas att Simon väljer Frida eftersom han inte verkade ha kemi med Amanda, men det kan ju också vara klippt och kanske är Frida som ryker och det var därför hon satt och storgrät.
Citera
2018-11-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det här med den brutala dumpningen, är det sagt om det är en bonde eller brevskrivare som blir dumpad?

Det är jäkligt synd om Simon väljer bort Amanda. De är väldigt lika varandra i sättet de pratar osv, tror absolut att de hade funkat tillsammans långsiktigt.
Frida har jag lite varningsflagg på. Södertäljetjej som "flyr" till mesig bonde på Öland och direkt börjar prata om att skaffa barn. Känns inte helt psykiskt stabil.

Enligt vad jag fattade när jag läste på Lindas blogg och i artikeln så var det en bonde som fick sitt hjärta krossat av en brevskrivare, men ser nu i tråden här att det kanske är tvärtom. Blir intressant att se även om det är sorgligt.

Håller med, tror Simon och Amanda hade blivit ett stadigt och långvarigt par.
Citera
2018-11-29, 20:03
Medlem
Citat:
Jag är inte alls övertygad om att hon är kär i någon av killarna, ännu mindre båda två.
Som sagt, jag tror att hennes typ är av det "farligare" slaget.
I så fall så skulle hon rent av kunna välja Jim istället eftersom han inte varit lika fullt betagen av henne som Hannes.
Tror tyvärr inte att Susanna är redo än att bryta sitt destruktiva mönster.

Så skulle det absolut kunna vara också, att killarna är för snälla för hennes smak. Och att det inte var lika enkelt att genomföra en omprogrammering som hon trodde när hon valde ut killarna.
Citera
2018-11-29, 20:08
Medlem
Citat:
Det kändes som om de talade förbi varandra och hade grava kommunikationsproblem. Jag har väldigt svårt att se att Caroline skulle vara helt ointresserad av naturen eller att någonsin försöka engagera sig i sin pojkväns intressen. I så fall kan man ju verkligen undra varför hon sökt till detta program.
Nej, jag tror att det handlar om att hon var trött på hans "prestationskrav" som hon känt av rent allmänt under tiden med honom och att hon menade att känslor måste få lov att uppstå naturligt, utan att pressas fram av att man måste umgås på ett visst sätt. Därifrån till att aldrig vara ute i naturen tillsammans eller ta del av Eriks intressen, det tror jag inte att hon menade. Tror bara att hon vill få fram att känslorna måste komma först, oavsett sammanhang. Hon kunde dock varit lite tydligare i sin formulering.

Nu tycker jag att du är rätt orättvis och överreagerar. Jag fattar din poäng, samtidigt så kan det ju vara så att han har vissa betänkligheter gällande Caroline och då måste han ju ta tjuren vid hornen och konfrontera det. Se mitt svar ovan gällande att jag tycker att de var dåliga på att kommunicera med varandra.
Det är ju inte fel av Erik att vilja ha en tjej som till viss del kan dela hans intressen. Som han sa vill han ju inte fortsätta att göra allt på egen hand eller med kompisar och bara ha en tjej som han kan kolla på tv med. Det måste ju finnas fler gemensamma nämnare än så.
Jag tror absolut att Caroline har mer att erbjuda men att tjafset uppstod pga Carolines frustration med hur Erik väljer att hantera dejterna. Att hon hellre vill att känslor ska uppstå mer spontant och naturligt, inte utifrån nån slags checklista, och att man därefter kan öppna sig och engagera sig mer för den andres intressen. Jag väljer att tro att det var så hon menade i alla fall. Annars är det inte så konstigt att hon är singel...

Jo på den dejten talade dem förbi varandra ordentligt och det skapar ju en otrolig frustration från båda hållen. Hon ser det mera från kärlekssynvinkeln och Erik ser saker mer praktiskt. Men man kan ju tycka att det borde kunna gå och få ihop. Jo Caroline ville väl mera att känslor ska komma av sig självt och att hon var less på hur Erik skulle låta tjejerna samla poäng utifrån det han nämnde på dejten. Caroline har verkat fin och gullig men det verkar ju onekligen som Eriks hjärta klappar för Alicia, sen tror jag kanske inte det kommer hålla i längden om han väljer Alicia slutligt.
Citera
2018-11-29, 20:16
Medlem
Citat:
Jag tycker att Leonora betett sig rätt dåligt gentemot Maria faktiskt. Tycker inte att hon gett henne någon större chans. Hade varit bättre att hon sagt att hon inte var intresserad och skickat hem henne tidigare. Sen verkar ju Maria rätt speciell och inte kapabel att hålla masken utan tycks bära alla känslor utanpå, något som Leonora inte orkar med. Märklig situation som sagt men den hade ju kunnat undvikas om Leonora hade skött sig bättre och inte varit så himla självcentrerad alltid.

Sen förstår jag fortfarande inte varför hon inte dejtar kvinnor i sin egen ålder. Istället så väljer hon Anette som är mer än tio år äldre och två tjejer i tjugoårsåldern. Visst, åldern är inte allt men det känns som om hon undviker att träffa någon "jämlik" som det verkligen hade kunnat funka med.
Hon sa ju något sånt till Anette också, att hon visste redan att kvinnor i hennes egen ålder skulle vara mer kompatibla med hennes liv. Vad är då problemet?
Nu känns det mer som att Anette fungerade som något slags alibi för att Leonora minsann kan se något hos äldre kvinnor samtidigt som hon själv tycks trivas bäst med att hest skrockandes lapa i sig uppmärksamheten från yngre tjejer. Jag finner det rätt patetiskt.

Att Jennie haft det jobbigt med kärleken är knappast förvånande tyvärr. Antagligen har det blivit en negativ spiral av "omöjliga" kärleksobjekt som Jennie försökt förföra med alla fysiska medel.
Hon ljuger hellre för sig själv än vaknar upp från sina vanföreställningar. Det är både fascinerande och tragiskt hur man kan vara så omedveten om sin omgivning. Jag hoppas att hon söker hjälp för så länge hon fortsätter såhär så kommer det aldrig att bli bättre för hennes del.

Jo Leonora kunde absolut gett Marie mera tid eller som du säger skickat hem henne i ett tidigare stadie. Varför hon inte gjort det är ju en gåta när hon tydligt är ointresserad.

Intressant att du tar upp det, för jag hade glömt det där samtalet med Annette men nu när du nämner det så minns jag ju att Leonora sa just det och då blir det ju än mer underligt varför hon inte väljer någon i sin egen ålder. Kanske hon anser det som för "enkelt". Att hon vill ha utmaningen med en äldre eller yngre och sen känna sig mera uppmärksammad på nåt sätt. Hon vet vad hon kan funka med men väljer inte det? Eller såg hon bara "Kärlek åt alla" som en chans till att få visa upp sig lite och sen kanske hitta någon som en liten bisak?

Angående Jennie, tror du är inne på helt rätt spår när det gäller henne och hon borde nog börja jobba en del med sig själv och se saker i sin omgivning för hur dem verkligen är och inte för hur hon anser saker/människor vara i sin egen drömvärld. Tror ändå på nåt sätt att hon inser djupt inom sig att Magnus redan valt Moa?!
Citera
2018-11-29, 21:12
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondeven
Hejsan!

Som vän till Susanna, eller "Susanne" som ni gillar att kalla henne så har jag info om personen som är folkbokförd hos henne.

Fråga mig gärna om det är något ni undrar. (Kan självklart inte berätta något som avslöjar något i serien men däremot om saker runtomkring och om avsnitt som redan har sänts!)

Efter mitt svamlande igår angående adresser och folkbokföring kom jag på att jag via en bekant faktiskt vet statusen på Susannas gård. Men till skillnad från andra och i likhet med Bondeven skriver jag inte det här.
Citera
2018-11-29, 21:15
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo Leonora kunde absolut gett Marie mera tid eller som du säger skickat hem henne i ett tidigare stadie. Varför hon inte gjort det är ju en gåta när hon tydligt är ointresserad.

Intressant att du tar upp det, för jag hade glömt det där samtalet med Annette men nu när du nämner det så minns jag ju att Leonora sa just det och då blir det ju än mer underligt varför hon inte väljer någon i sin egen ålder. Kanske hon anser det som för "enkelt". Att hon vill ha utmaningen med en äldre eller yngre och sen känna sig mera uppmärksammad på nåt sätt. Hon vet vad hon kan funka med men väljer inte det? Eller såg hon bara "Kärlek åt alla" som en chans till att få visa upp sig lite och sen kanske hitta någon som en liten bisak?

Angående Jennie, tror du är inne på helt rätt spår när det gäller henne och hon borde nog börja jobba en del med sig själv och se saker i sin omgivning för hur dem verkligen är och inte för hur hon anser saker/människor vara i sin egen drömvärld. Tror ändå på nåt sätt att hon inser djupt inom sig att Magnus redan valt Moa?!

Klippningen på Jennie igår va ju rätt rå: ”Ikväll va det bara vi två vid bordet, Moa satt där på kanten. Tror inte de har pussats.”
Sen satt hon där nöjd med sig själv samtidigt som Moa och Magnus hånglade.
Roligt, visst men lite onödigt att strö salt i såren med att presentera det så.
Citera
2018-11-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Lite reflektioner efter kvällens program:
Per,bägge tjejerna är jättemysiga,men tror det blir Sofie som Per väljer.
Simon,tror han väljer Frida som är lite mer avslappnad och har humor.Amanda är det liksom inget goo i,hon är lite robotaktig i både tal och rörelser.
Erik väljer nog Alicia,men tveksamt om någon av hans tjejer vill ha honom i slutvalet,,,.
Susanna väljer nog Hannes om hon gör något val alls.

Kärlek åt alla har jag inte tittat på så mycket,och där känns valen lite vanskligare.
Leonora kanske inte kan göra något val,tycker de två brevskrivarna verkar bättre ihop med varandra än med henne.
Marie passar inte heller ihop med sina brevskrivare,tveksamt dock om just de passar ihop med varandra,så männen får nog sondera terrängen någon annan stans.
Magnus väljer antagligen Moa,hon verkar vettigast och ser bäst ut.
Henrik får nog svårt,kan bli som hos Erik att tjejerna har svalnat totalt när det är dags för slutval.

Något bondepar är tydligen redan gravida,tippar på att det är Per och Sofie,eller möjligen Simon och Frida.

Troligast är nog att det är Per och Sofie som väntar barn ihop.
Citera
2018-11-29, 21:36
Medlem
https://www.expressen.se/noje/bonden-stoppade-inspelningen-tvingade-bort-tv4-fran-garden/

Här kan man läsa mer om Erik och Caroline, det verkar dock som dem löste en del saker och Erik körde till och med bort filmteamet från sin gård.
Citera
2018-11-29, 22:10
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Troligast är nog att det är Per och Sofie som väntar barn ihop.

Obegripligt i så fall.

Hon ser ju f-n så mycket bättre ut än honom. Men att hon skulle stanna därnere ?.. Nä.
Senast redigerad av Xedome 2018-11-29 kl. 22:13.
Citera
2018-11-29, 22:11
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
https://www.expressen.se/noje/bonden-stoppade-inspelningen-tvingade-bort-tv4-fran-garden/

Här kan man läsa mer om Erik och Caroline, det verkar dock som dem löste en del saker och Erik körde till och med bort filmteamet från sin gård.

Gjorde han det i nåt slags försök att visa ryggrad, är det ju ett enormt framsteg för att vara Erik.
Började undra över om han var kapabel till nåt annat än att tillgodose sina egna behov. Och hönsens.
Citera
2018-11-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Klippningen på Jennie igår va ju rätt rå: ”Ikväll va det bara vi två vid bordet, Moa satt där på kanten. Tror inte de har pussats.”
Sen satt hon där nöjd med sig själv samtidigt som Moa och Magnus hånglade.
Roligt, visst men lite onödigt att strö salt i såren med att presentera det så.

Ja TV4 klipper ju ibland så det ska bli en extra rå vinkling. Sen tror jag kanske att den Jennie är i verkligheten inte ligger så långt ifrån vinklingen. Att se hennes brist på förankring i verkligheten och förmåga att läsa av omgivningen var ju underhållande på ett tragikomiskt sätt.

Även underhållande när man såg hur lugn Moa var när Magnus och Jennie kom tillbaka från sin pratstund. Såg lite ut som Moa satt och tänkte. "ja Jennie lilla, han har redan valt mig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in