2018-11-28, 23:56
Medlem
Kvällens "Kärlek åt alla"

Henrik: En aning mindre stel än vad han har varit tidigare och tydligen steg Jessica i hans ögon när hon öppnade sig lite. Kan inte alls gissa utgången där, han kan nog välja vilken som av tjejerna han har kvar.

Leonora: Oj oj oj vilken stel stämning när hon blev ensam med Maria. Allt låser sig för Maria och tror Leonora kände det som Maria själv sa "Varför sitter den här tjejen här". Man såg ju att Leonora var uttråkad så det skrek om det i Marias sällskap och jag börjar får en känsla av att Leonora inte kommer välja någon av dessa två damer som sin livskamrat. Inga pussar och Sofia tyckte inte heller att det flöt på när dem gick iväg.

Magnus: Vem han kommer välja är ju redan klart och man fick ju bekräftat att det är Moa som vunnit hans hjärta och han hennes hjärta. Sen är ju Jennie så naiv så det visslar om det. Hon tror inte att Magnus ens har pussat Moa och att han bara har en vänskapsrelation med Moa Jennie verkar tro att han skulle välja henne bara för att hon är mer framfusig, kan massera mm. Lär nog bli ett uppvaknande och mycket tårar från Jennies håll i nästa avsnitt. Tycker Moa är ett bra val av Magnus, en väldigt gullig och jordnära tjej.
Citera
2018-11-28, 23:58
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag fattar inte heller vad Susanna håller på med, hon trasslar in sig ordentligt nu i och med att hon är kär i båda killarna. Det är nog massor som går genom hennes huvud nu, "vem ska jag välja?" " Ska jag välja någon?" "Detta är ju en snäll kille kan det funka i längden?" "Ska jag förstöra deras vänskap genom att ta den ena som min partner?"

Jag är inte alls övertygad om att hon är kär i någon av killarna, ännu mindre båda två.
Som sagt, jag tror att hennes typ är av det "farligare" slaget.
I så fall så skulle hon rent av kunna välja Jim istället eftersom han inte varit lika fullt betagen av henne som Hannes.
Tror tyvärr inte att Susanna är redo än att bryta sitt destruktiva mönster.
Citera
2018-11-29, 00:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Helt klart hennes kille, allt annat vore osannolikt. Möjligtvis är han psykopaten som hon åter fallit för. Hon är nog svag för dessa. Hon kanske såg Bonde söker fru som en chans att komma över honom, men märkte att det inte gick.

Ett inte helt otänkbart scenario, jag är ju inne på samma linje.
Oavsett om detta är en pojkvän eller ej så tror jag att hon är fast vid en viss typ och kan inte lura sig själv. Jag klandrar henne inte, det är väldigt svårt att "programmera om sig" till att attraheras av något annat. Dock så kan man med viss mognad undvika de värsta avarterna/psykopaterna och höja sin egen självkänsla. Tror inte att Susanna är där än tyvärr.
Citera
2018-11-29, 00:19
Medlem
Om man kikar på Yeisons LinkedIn så ser man att han har haft ett "internship" på hennes gård för ett par år sedan. Han verkar dock vara baserad i N.Y. Om jag inte minns fel nämnde hon väl att hennes ex var från N.Y.?
Citera
2018-11-29, 00:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Men Simon då?
Dumpar han verkligen Amanda? På deras dejt?! Är det detta Linda menat med brutal dumpning, någon som får hjärtat krossat på ett sätt man bara inte gör?
Eller klipper de så?
Citat:
Simon: Dejten med Amanda gick bra ända tills det blev prat om känslor och vad han känner, då kom det där ”men” som troligen var det sista Amanda ville höra. Har ju fått känslan mer och mer att han kommer välja Frida men efter att ha sett trailern inför nästa vecka så blir jag osäker?! Kanske Simon väljer bort båda tjejerna? Frida satt ju och grät om jag ej såg fel och det verkade inte vara glädjetårar?! Sen när han sa att han ville prata med Frida lät han allvarlig och han lät även allvarlig med Linda när han sa nåt i stil med ”man har ju lärt sig mycket i alla fall”. Spännande även där nästa vecka.

Det här med den brutala dumpningen, är det sagt om det är en bonde eller brevskrivare som blir dumpad?

Det är jäkligt synd om Simon väljer bort Amanda. De är väldigt lika varandra i sättet de pratar osv, tror absolut att de hade funkat tillsammans långsiktigt.
Frida har jag lite varningsflagg på. Södertäljetjej som "flyr" till mesig bonde på Öland och direkt börjar prata om att skaffa barn. Känns inte helt psykiskt stabil.
Citera
2018-11-29, 00:34
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det här med den brutala dumpningen, är det sagt om det är en bonde eller brevskrivare som blir dumpad?

Det är jäkligt synd om Simon väljer bort Amanda. De är väldigt lika varandra i sättet de pratar osv, tror absolut att de hade funkat tillsammans långsiktigt.
Frida har jag lite varningsflagg på. Södertäljetjej som "flyr" till mesig bonde på Öland och direkt börjar prata om att skaffa barn. Känns inte helt psykiskt stabil.

Jag gissar på att dumpningen gäller att Simon dumpar båda två. Han inser nog att Frida inte är relationsmaterial. Syntes på trailern att Frida inte heller blir vald.

Gällande Susanna så är jag tämligen säker på att hon är en lebba i förnekelse. Kvinnor som är i övergångsfasen hetero-lesbisk har bara den undergivna fetischen kvar som attraktion till män, därav att hon dras till bad boys extra mycket. Hon har det där subtilt androgyna utseendet också som lesbiska tenderar ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Om man kikar på Yeisons LinkedIn så ser man att han har haft ett "internship" på hennes gård för ett par år sedan. Han verkar dock vara baserad i N.Y. Om jag inte minns fel nämnde hon väl att hennes ex var från N.Y.?

Visst var det så.
Ganska episk nivå av dumhet att berätta om sitt psykopat-ex i TV och sen bli tillsammans med honom igen. Hoppas hon blir duktigt uthängd för detta. Vilken pinsam tjej hon är.
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-11-29 kl. 00:43.
Citera
2018-11-29, 01:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag gissar på att dumpningen gäller att Simon dumpar båda två. Han inser nog att Frida inte är relationsmaterial. Syntes på trailern att Frida inte heller blir vald.
Tycker inte att trailern avslöjar något, bara att han vill prata med Frida men det kan ju betyda vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Gällande Susanna så är jag tämligen säker på att hon är en lebba i förnekelse. Kvinnor som är i övergångsfasen hetero-lesbisk har bara den undergivna fetischen kvar som attraktion till män, därav att hon dras till bad boys extra mycket. Hon har det där subtilt androgyna utseendet också som lesbiska tenderar ha.
Intressant teori, dock så håller jag inte med dig. Får inte alls den känslan av Susanna (däremot hade jag kunnat tro det om Lina hos Per, hon har mer den utstrålningen).
Skulle Susanna välja bort män så handlar det nog mer om att hon en gång för alla tröttnar på att bli dåligt behandlad och istället drar sig till totalt motsatt ände av spektrumet.
Citera
2018-11-29, 01:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Kvällens "Kärlek åt alla"
Leonora: Oj oj oj vilken stel stämning när hon blev ensam med Maria. Allt låser sig för Maria och tror Leonora kände det som Maria själv sa "Varför sitter den här tjejen här". Man såg ju att Leonora var uttråkad så det skrek om det i Marias sällskap och jag börjar får en känsla av att Leonora inte kommer välja någon av dessa två damer som sin livskamrat. Inga pussar och Sofia tyckte inte heller att det flöt på när dem gick iväg.
Jag tycker att Leonora betett sig rätt dåligt gentemot Maria faktiskt. Tycker inte att hon gett henne någon större chans. Hade varit bättre att hon sagt att hon inte var intresserad och skickat hem henne tidigare. Sen verkar ju Maria rätt speciell och inte kapabel att hålla masken utan tycks bära alla känslor utanpå, något som Leonora inte orkar med. Märklig situation som sagt men den hade ju kunnat undvikas om Leonora hade skött sig bättre och inte varit så himla självcentrerad alltid.

Sen förstår jag fortfarande inte varför hon inte dejtar kvinnor i sin egen ålder. Istället så väljer hon Anette som är mer än tio år äldre och två tjejer i tjugoårsåldern. Visst, åldern är inte allt men det känns som om hon undviker att träffa någon "jämlik" som det verkligen hade kunnat funka med.
Hon sa ju något sånt till Anette också, att hon visste redan att kvinnor i hennes egen ålder skulle vara mer kompatibla med hennes liv. Vad är då problemet?
Nu känns det mer som att Anette fungerade som något slags alibi för att Leonora minsann kan se något hos äldre kvinnor samtidigt som hon själv tycks trivas bäst med att hest skrockandes lapa i sig uppmärksamheten från yngre tjejer. Jag finner det rätt patetiskt.

Citat:
Magnus: Vem han kommer välja är ju redan klart och man fick ju bekräftat att det är Moa som vunnit hans hjärta och han hennes hjärta. Sen är ju Jennie så naiv så det visslar om det. Hon tror inte att Magnus ens har pussat Moa och att han bara har en vänskapsrelation med Moa Jennie verkar tro att han skulle välja henne bara för att hon är mer framfusig, kan massera mm. Lär nog bli ett uppvaknande och mycket tårar från Jennies håll i nästa avsnitt. Tycker Moa är ett bra val av Magnus, en väldigt gullig och jordnära tjej.
Att Jennie haft det jobbigt med kärleken är knappast förvånande tyvärr. Antagligen har det blivit en negativ spiral av "omöjliga" kärleksobjekt som Jennie försökt förföra med alla fysiska medel.
Hon ljuger hellre för sig själv än vaknar upp från sina vanföreställningar. Det är både fascinerande och tragiskt hur man kan vara så omedveten om sin omgivning. Jag hoppas att hon söker hjälp för så länge hon fortsätter såhär så kommer det aldrig att bli bättre för hennes del.
Citera
2018-11-29, 02:16
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker inte att trailern avslöjar något, bara att han vill prata med Frida men det kan ju betyda vad som helst.

Intressant teori, dock så håller jag inte med dig. Får inte alls den känslan av Susanna (däremot hade jag kunnat tro det om Lina hos Per, hon har mer den utstrålningen).
Skulle Susanna välja bort män så handlar det nog mer om att hon en gång för alla tröttnar på att bli dåligt behandlad och istället drar sig till totalt motsatt ände av spektrumet.

Tonfallet och uttrycken i bådas ansikten vittnade om att han hade nåt negativt beskedpå gång till Frida.
Citera
2018-11-29, 04:04
Medlem
Lite reflektioner efter kvällens program:
Per,bägge tjejerna är jättemysiga,men tror det blir Sofie som Per väljer.
Simon,tror han väljer Frida som är lite mer avslappnad och har humor.Amanda är det liksom inget goo i,hon är lite robotaktig i både tal och rörelser.
Erik väljer nog Alicia,men tveksamt om någon av hans tjejer vill ha honom i slutvalet,,,.
Susanna väljer nog Hannes om hon gör något val alls.

Kärlek åt alla har jag inte tittat på så mycket,och där känns valen lite vanskligare.
Leonora kanske inte kan göra något val,tycker de två brevskrivarna verkar bättre ihop med varandra än med henne.
Marie passar inte heller ihop med sina brevskrivare,tveksamt dock om just de passar ihop med varandra,så männen får nog sondera terrängen någon annan stans.
Magnus väljer antagligen Moa,hon verkar vettigast och ser bäst ut.
Henrik får nog svårt,kan bli som hos Erik att tjejerna har svalnat totalt när det är dags för slutval.

Något bondepar är tydligen redan gravida,tippar på att det är Per och Sofie,eller möjligen Simon och Frida.
Citera
2018-11-29, 04:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag har en annan förklaring till att det råder tryggt stämning kring Magnus matbord, det har ingenting
med uppkommande val å göra det handlar om att ni inte har något att prata om allmänt
situations-lik-giltigt, däremot kan det vara "lite nervöst, förväntansfullt och pirrigt på en och samma gång" om en bättring ifall man sitter i en bunker-ihop vid överhängande risk för kärnvapenkrigsutbrott

Snacka om att den där smyg gnomish-tjejen missförstått situationen, det var tyst fnittrig
stämning runt bordet pga av alla utom hon själv visste att hon skulle bli bortvald

Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Caroline i programmet är 28.
Han har uppenbarligen drabbats av en opportunistisk infektion ute i vimlet och villfarelse....som framstressar en undermedveten plastisk attraktion-substitut och transformation av original Caroline till fantasin, samma syndrom som Leonora som prompt lät sig känslomässigt prioritera ny-ut-exeminerade studentmössor istället för kärringjävel till busschaffis till gemål i kärlek åt alla för att återge sitt ex

Citat:
Han har tagit henne med ut för att fiska, då han haft sina aningar om att hon inte är "någon naturtjej". Så denna dag är fiskespöna och picknickkorgen nedpackade för en dag ute i naturen.
Men hon kanske kunde bli eftersom Eric trots allt stod för sällskapet, fel
överhopp ä det sista som överger människan
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-29 kl. 05:22.
Citera
2018-11-29, 05:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Snacka om att den där smyg gnomish-tjejen missförstått situationen, det var tyst fnittrig
stämning runt bordet pga av alla utom hon själv visste att hon skulle bli bortvald
Sedan kunde dom (t)unga tu sorglöst motionera iväg och sätta sig ovanpå ett kistlock i slottets krypta å grovhångla ögontjänande(positivt) åt sin nya sits
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-29 kl. 05:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in