2018-11-29, 06:41
Medlem
Xedomes avatar
Vissa av sakerna i det här krystade & sockersött tillrättalagda programmet är ju helt obegripliga:

Erik: Ful som stryk, osympatisk, fyrkantig som en betongkloss. Tvivlar på att nån av tjejerna väljer honom. Ridande polis på hönsgård låter inte så sexigt. -> Blir dumpad själv i slutändan.

Per: Inte vacker han heller, antar att det är personligheten nån kan falla för. Men varför ser han inte att Elin är en så mycket mer gedigen och äkta tjej än Sofie? Ambulanssjuksköterskan är betydligt mer äkta än Östermalms-"Här kommer lilla jag med en planta"-Sofie med sina tillrättalagda lockar. Men nej. Östgötske bonde-Per satsar på storstadstjejen nr1. -> Sommarflört, inget mer. Utan kamera tröttnar Sofie direkt, dumpar Per.

Simon: Här var det tomtar på loftet. Tror Simon ville ha en sjuhelvetes sommar med jäntorna på höskullen efter lite trassel med självförtroendet under sin tidigare levnad. Inte torr bakom öronen än -> Dumpar båda.

Susanna: Vore jag Hannes, hade jag nog dragit. Det är en för magstark situation som det är nu, att känna så mycket som han gör och sätta allt på spel. Jim är bra fjollig. Men tror att .. -> Hon blir kär i båda, Det skiter sig.

Alla bönder utom Simon tror jag alltså blev dumpade i/strax efter programseriens slut.

Leonora: Föredrar lammkött, inget konstigt där. Busschauffören var alldeles för på. Men hon har såpass stor personlighet själv, att det kan va svårt att hitta en match. Inget tycke uppstod ; Således -> Dumpar hon båda.

Magnus: -> Blir ihop med Moa. Som sen gör slut. Mycket saxofontoner så fort Jennie är i bild, det tyckte jag var lite roligt. Ständigt förförisk.

Henrik: Saknar utstrålning. Totalt. -> Blir dumpad så fort "tävlingsmomentet" med konkurrenter är slut av "vinnaren".

Marie: Roligast här, var ju de bittra surgubbarna och deras syjunta! När Marie ägnade nån annan intresse än dem, formerade de en egen liten gubb-junta, surare än 75-årig flensost. Bortom precis ALL självdistans. Trodde faktiskt undergivne Tore kunde ha en chans, men han dög inte riktigt för passion, även om han nog är lättlärd.

Brunetten Andreas - som aldrig kom med (pga flört utanför tv) - hade jag själv som favoritbonde.
Senast redigerad av Xedome 2018-11-29 kl. 07:01.
Citera
2018-11-29, 07:52
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Ganska episk nivå av dumhet att berätta om sitt psykopat-ex i TV och sen bli tillsammans med honom igen. Hoppas hon blir duktigt uthängd för detta. Vilken pinsam tjej hon är.

Det är väl inte säkert att det är så?

Kanske ratsit inte uppdateras om man flyttar utomlands? Vet inte hur det fungerar.
Citera
2018-11-29, 09:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Men Simon då?
Dumpar han verkligen Amanda? På deras dejt?! Är det detta Linda menat med brutal dumpning, någon som får hjärtat krossat på ett sätt man bara inte gör?
Eller klipper de så?

Det lät onekligen så ja, det vore inte vidare snyggt gjort men å andra sidan när "passar det" att dumpa någon i BSF? Vid en gemensam frukost? När man går iväg en stund för ett enskilt samtal?
Givetvis är det rätt okänsligt att dumpa någon på en dejt sådär men vänd på steken, hon hade säkerligen förhoppningar av kyssar etc på den dejten men han ville "mota olle i grind" och tämligen direkt säga ifrån.

Eller så är det där "men" följt av ett "jag är kär i dig men det är svårt med två tjejer på gården så jag vill se till att vi blir ensamma först". Dock tror jag mer på det förstnämnda scenariot.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kvällens "Kärlek åt alla"

Henrik: En aning mindre stel än vad han har varit tidigare och tydligen steg Jessica i hans ögon när hon öppnade sig lite. Kan inte alls gissa utgången där, han kan nog välja vilken som av tjejerna han har kvar.

Leonora: Oj oj oj vilken stel stämning när hon blev ensam med Maria. Allt låser sig för Maria och tror Leonora kände det som Maria själv sa "Varför sitter den här tjejen här". Man såg ju att Leonora var uttråkad så det skrek om det i Marias sällskap och jag börjar får en känsla av att Leonora inte kommer välja någon av dessa två damer som sin livskamrat. Inga pussar och Sofia tyckte inte heller att det flöt på när dem gick iväg.

Magnus: Vem han kommer välja är ju redan klart och man fick ju bekräftat att det är Moa som vunnit hans hjärta och han hennes hjärta. Sen är ju Jennie så naiv så det visslar om det. Hon tror inte att Magnus ens har pussat Moa och att han bara har en vänskapsrelation med Moa Jennie verkar tro att han skulle välja henne bara för att hon är mer framfusig, kan massera mm. Lär nog bli ett uppvaknande och mycket tårar från Jennies håll i nästa avsnitt. Tycker Moa är ett bra val av Magnus, en väldigt gullig och jordnära tjej.

Ja, Henrik var betydligt mer öppen än tidigare och så även Jessica, detta märktes även på Sara som tidigare tagit platsen vid gruppaktiviteter men nu hamnade lite mer bakom.
Jag har trott på Sara hela tiden så det får väl stå kvar men oddset gick ändå upp lite på det med gårdagens avsnitt.

Leonora lär nog välja Sofia. Att det inte riktigt flöt när dom var iväg konstaterade dom ju båda var för att det var så stelt med Maria där och Sofia sa ju uttryckligen att "man får ju lite dåligt samvete" när dom gick iväg igen.
Dock var tiden när Sofia gick för att hämta glass och enbart Leonora och Maria satt där det stelaste man sett i BSF anno 2018. Så totalt tråkigt och inget vettigt sades.

Magnus väljer Moa ja. Bra par det där. Jennie lär bli förkrossad vid valet och det är ju tråkigt men hon borde varit mer inläsande av situationerna kan man tycka. "Det var inte tre vid borde, det var bara två, jag och Magnus"... Jag tror nog Magnus och Moa kan bli ett hållbart par.

Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Tonfallet och uttrycken i bådas ansikten vittnade om att han hade nåt negativt beskedpå gång till Frida.

Fast det vet man aldrig, det kan vara att han precis sagt till den andre att hon får åka hem, det blivit gråt och tufft och att han är rejält nervös för att säga vad han tycker om Frida där vid deras möte. Det är svårläst tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är väl inte säkert att det är så?

Kanske ratsit inte uppdateras om man flyttar utomlands? Vet inte hur det fungerar.

Han kan ju också vägra avskriva sig därifrån vilket gör att det tar betydligt längre tid att bli av med honom som skriven där än vad som är önskvärt för Susannas skull.

Vem Susanna väljer känns svårt, jag tror som hela tiden på Hannes. Jim får nog alltför svårt att komma in i lantlivet och lär inte klara sig där speciellt länge.
Sedan tycker jag man kan läsa in Susannas kommentarer att hon landar mer i Hannes, att han ger henne ett lugn och en harmoni samtidigt som hon är attraherad av honom vilket fäller avgörandet.

Att hon skulle välja bort båda för nån annan och säga det till Linda rimmar illa med att Linda säger att hon aldrig varit med om det innan ty sådant har ju skett i BSF:s historia. Istället tror jag Susanna säger att hon är kär i båda två och att hon är rädd för att förstöra något för deras vänskap vid valet.
Citera
2018-11-29, 09:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Tror att hönsbonden inte väljer någon alls. Han är en omogen egoist som bara vill fiska och röka holk hela tiden.
Citera
2018-11-29, 10:52
Medlem
fitz-humes avatar
Mina kommentarer:

Simon är så naiv och tafatt när det gäller kvinnor så man häpnar. Han väljer bort de kvinnor som har förutsättningar att leva med honom på gården och han väljer kändiskåta kvinnor som enbart vill tävla och vara med på tv. Sorgligt men har får skylla sig själv och lära sig den hårda vägen.

Susanna har kärat ner sig i båda killarna. Jag tror att Hannes ligger bäst till men det kan lika gärna bli så att hon helt enkelt vägrar att välja och vill ta en liten paus. Detta kan förklara Lindas förvåning.

Per har det nog också väldigt tufft efter två perfekta dejter. Det kan sluta hur som helst.

Erik verkar oerhört praktiskt lagd och ganska känslokall ibland, definitivt inte den romantiska typen. Att blondinen inte var på gott humör kan förklaras av att hon kan ha sett honom smyga och hångla med pistoltjejen med fejkögonbrynen och som jag tror han väljer.

Maries val att dumpa allihop, även Tore, förvånade mig. Tråkigt att hon är borta från säsongen, det var ju hur kul som helst med de sura gubbarna och deras gnäll. Höjdpunkten i årets säsong.

Leonora väljer kanske ingen alls. Den ytliga pratglada flatan behöver inte vara hennes förstaval, och den tystlåtna kände sig helt enkelt obekväm med situationen varför allt gick fel. Kan det repareras? Tvivlar.

Magnus val är sedan länge självklart. Den lilla massagebruden verkar ha noll koll vad gäller att uppfatta andra människors tankar och känslor. Hennes malliga självförtroende kring en situation där hon är chanslös fick nog många att häpna.

Henrik kommer att välja brunetten då hon har öppnat upp sig och visat en mycket trevlig sida som jag tror han uppskattar väldigt mycket. De verkar passa bäst tillsammans.
Citera
2018-11-29, 12:17
Medlem
1. Han borde välja bondtösen som är kvar och förmodligen blir det hon som visar mycket känslor men en sådan människa så kan det likaväl gå fort åt helvete.
Den andra tjejen med hästarna är mer hans typ men jag tror inte han väljer henne. Jag tror inte bondtösen är kär men jag tror inte sådant är viktigt för henne utan mer att det funkar mer praktiskt.

2. Susanne, riktigt jobbigt läge, det ser ut som hon är kär i båda. Då det är bättre hon väljer bort båda istället. Enda bondtös som har passion till sina killar.

3. Per, Tror han väljer henne som han tog på andra dejten till det speciella stället men jag tyckte ändå hon första dejten, fick till en bättre kemi där.

3. Erik, ingen passion alls, ingen djup, precis ingenting utstrålar han. Nu efter bråket så blir ju valet lätt också.

4. Maries gubbar passade inte för henne det såg man ju inte men dom passade för henne, blev dock lite förvånad för det är svårt vad man går efter i den åldern och alla hennes gubbar var ju helt olika varandra.

5. Magnus, hemskt att se faktiskt. Hon den korta tjejen verkar inte ha någon verklighetsankring utan svävar på moln. Är rädd att hon blivit dumpad ofta men istället för att krossats helt så lever hon i en fantasi värld för att skydda sig själv.

6. Leonora, Ingen passion alls med någon av dom, varför hälften så gamla, det ser jätte skumt om hon skulle bli tillsammans med någon av dom. Varför väljer hon ingen i sin egen ålder. Fick hon så lite brev? Inget fel på yngre eller äldre men ibland ser det jävligt skumt som i detta fallet.

7. Henrik tror också på brunetten, det vad det han ville hela tiden men hon är lite svår att komma igång.

Slutsatsen är ingen av bondefolket har nog passion till sina deltagare förutom Susanne som har det till 2 stycken där inget av dom kommer har tur i slutändan.

Nästa är Per - Inte för att det är någon passion men jag tror på han och hans brudar att dom verkligen vill det hela.

----------------------------------------------------
Efter det så kommer dessa.

Magnus

Simon - kanske beroende på vem han väljer

----------------------------

Dessa par är helt döda och saknar allt.

Henrik- Kanske, det finns ingen passion till någon men ibland kan vara tillsammans för att man vill och det hela funkar. Han vill ha brunetten det tror jag men frågan är om hon kommer igång.

Elenora: Finns ingen kemi till hennes unga tjejer man förstår att hon kommer välja den större tjejen.

Erik. Tråkigare människa får man leta efter, han har inte vågat gett efter något utan är enbart praktiskt lagt, ingen passion finns till någon.
Citera
2018-11-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Helt klart hennes kille, allt annat vore osannolikt. Möjligtvis är han psykopaten som hon åter fallit för. Hon är nog svag för dessa. Hon kanske såg Bonde söker fru som en chans att komma över honom, men märkte att det inte gick.

Reagerade lite på att Susanna inte verkade klä upp sig ens på sina dejter ikväll. Stickad tröja och trasiga jeans. Visst, det kan varit kallt framåt kvällen, men känns inte som hon anstränger sig överhuvudtaget för att imponera på sina beundrare. Jim är ju hästlängder före Raggaren vad gäller stil i alla fall. Raggaren hade jeansshorts och t-shirt (eller hade han luvtröja?) på dejten. Susanna kanske inte alls är intresserad av någon ny hane.

Han kanske lovat att sin psykopati gått över.
Citera
2018-11-29, 14:23
Medlem
Märkte att Lenora krama den chockskadade sökanden med gnuggande på ryggen. Typ som beklagar att du haft det jobbigt. Inte en klassisk bonde söker fru kram. Varningsklocka redan innan dubbeldejten!
Citera
2018-11-29, 14:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur många tippar att Susanna kommer välja båda men någon vag motivering
att det behövs mer tid

"Det här har aldrig hänt i programmets historia"

Det måste betyda det och inte att en bonde lyckades avfyra en icke-floskel
rörande kärlek
Citera
2018-11-29, 16:32
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tror att hönsbonden inte väljer någon alls. Han är en omogen egoist som bara vill fiska och röka holk hela tiden.

Både Erik och Per är ruskigt oattraktiva. -"Haha näää..men jag eeee ju ingen player...".
Nä. Ser det. Och det behöver man inte vara bara för att programmet har ett sjukt upplägg heller.

Fattar fortfarande inte att Per verkar föredra Östermalm/Magnolia/lock-Sofie framför Elin som är äkta. Utan kameran på, tvivlar jag på att Soffan bibehåller intresset öht.

Erik verkar aldrig ha satt sin fot utanför hönsgården & tror att alla ska anpassas efter honom. Riktigt tråkig attityd och utseendet kompenserar egentligen ingenting. Knappast att Alicia köper det.

Simon e inte mogen för nåt förhållande. Lite skoj på höskullen på sommarn ja, men snubben bor ju kvar i farmors stuga & vill nog bara uppleva lite sommarflört.

Inget konstigt att Leonora föredrar lammkött, eller att det låser sig för den tystlåtna tjejen. Men L har som sagt väldigt stark personlighet och passar kanske inte med de som är kvar tyvärr.

Gubbgnället på Maries överåriga farbröder så fort hon inte tittade åt deras håll, var otroligt komiskt. Men Tore får se sig om efter en annan domina.

Bonde-Henrik .. jaa. Eh. Händer inte mycket där va..

Susanna borde välja Hannes framför fjolliga Jim, men verkar inte vara med på tåget än riktigt.

Mangan tror han har halva inne hos Moa, men jag gissar att hon i slutändan hittar nåt bättre som pojkvänsmaterial.

Summa summarum dumpar alla alla i årets BSF.
Senast redigerad av Xedome 2018-11-29 kl. 16:46.
Citera
2018-11-29, 18:39
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondeven
Hejsan!

Som vän till Susanna, eller "Susanne" som ni gillar att kalla henne så har jag info om personen som är folkbokförd hos henne.

Fråga mig gärna om det är något ni undrar. (Kan självklart inte berätta något som avslöjar något i serien men däremot om saker runtomkring och om avsnitt som redan har sänts!)

En sak jag undrar, kanske jag har missat något nu, är varför Susanna åkte till New York och dansade där, det är ju väldigt fjärran från bondeliv. Var det ex-pojkvännen som lockade dit henne? Hör hon hemma på landet eller vill hon ut på äventyr? Jag tänker också på hennes val av killar. I princip allihop ser ut som Dressmann-modeller, man får intrycket att hon gick lite väl mycket på utseendet istället för kvalitéer såsom erfarenhet av lantliv, eller har jag fel..?
Citera
2018-11-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Mina kommentarer:

Simon är så naiv och tafatt när det gäller kvinnor så man häpnar. Han väljer bort de kvinnor som har förutsättningar att leva med honom på gården och han väljer kändiskåta kvinnor som enbart vill tävla och vara med på tv. Sorgligt men har får skylla sig själv och lära sig den hårda vägen.

Susanna har kärat ner sig i båda killarna. Jag tror att Hannes ligger bäst till men det kan lika gärna bli så att hon helt enkelt vägrar att välja och vill ta en liten paus. Detta kan förklara Lindas förvåning.

Per har det nog också väldigt tufft efter två perfekta dejter. Det kan sluta hur som helst.

Erik verkar oerhört praktiskt lagd och ganska känslokall ibland, definitivt inte den romantiska typen. Att blondinen inte var på gott humör kan förklaras av att hon kan ha sett honom smyga och hångla med pistoltjejen med fejkögonbrynen och som jag tror han väljer.

Maries val att dumpa allihop, även Tore, förvånade mig. Tråkigt att hon är borta från säsongen, det var ju hur kul som helst med de sura gubbarna och deras gnäll. Höjdpunkten i årets säsong.

Leonora väljer kanske ingen alls. Den ytliga pratglada flatan behöver inte vara hennes förstaval, och den tystlåtna kände sig helt enkelt obekväm med situationen varför allt gick fel. Kan det repareras? Tvivlar.

Magnus val är sedan länge självklart. Den lilla massagebruden verkar ha noll koll vad gäller att uppfatta andra människors tankar och känslor. Hennes malliga självförtroende kring en situation där hon är chanslös fick nog många att häpna.

Henrik kommer att välja brunetten då hon har öppnat upp sig och visat en mycket trevlig sida som jag tror han uppskattar väldigt mycket. De verkar passa bäst tillsammans.

Har också en rädsla att Simon gör nåt totalt oväntat i nästa avsnitt, att han väljer bort både Frida och Amanda. Men samtidigt vore det ju underligt då det skrivits artiklar om att bortvalda Sarah vittnade om att han redan valt den tjejen han ville ha?! Mycket som jag hoppas får sin förklaring nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in