Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Från Voat med adress till de som menar att inget händer eller har hänt.
Intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Jo, jag kollade också upp lite om 4D schack. Är nog svårt att göra schack matt där pga alla riktningar som måste blockeras.
Han menade nog precis samma sak som när han påstod att han är "a very stable genius". Nu senast tydligen för smart för att tro på sin egen administrations klimatrapport. Eller när han inte tror på ekonomerna i FED med motiveringen:
“They’re making a mistake because I have a gut, and my gut tells me more sometimes than anybody else’s brain can ever tell me.”
Karln är ju uppenbart dummare än tåget. Anhängarna ska vi nog inte ens tala om. Får väl se hur många han har kvar om börserna och ekonomin fortsätter vara skakig. GM stänger fabriker i tRump-fästet Ohio, och det blir allt mer uppenbart att importtullar ffa är en prishöjande konsumtionsskatt på vanliga amerikaner.
Det finns många olika förklaringar på magkänsla men den enklast som jag gillar är att magkänsla är summan av allt man lärt sig och upplevt som gör att man omedvetet har en åsikt eller tanke. Min magkänsla kan alltså skilja sig från din eftersom vi antagligen är skolade i olika områden samt har levt olika liv.
En sak är jag övertygad om och det är att Trump inte är ointelligent eller som du skriver, dummare än tåget. Han kan vara vulgär, otrevlig, osympatisk och ha en mängd andra icke fördelaktiga egenskaper men jag tror verkligen inte han är ointelligent.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
Även om jag hoppas att arresteringar har skett i det offentliga i mitten av januari är det långt ifrån säkert att det kommer ske. Om förarbetet är klart ser jag ingen fördel med att vänta, annat än att det skulle vara oväntat. Det är med andra ord långt ifrån säkert att det kommer att ske före 14/1, åtminstone i det offentliga.
Vet inte om arresteringarna/åtalen måste ske efter nyåret för att Trump's EO skall gälla. Strategiskt skulle jul-nyår nog vara ett bra tillfälle att slå till (semstertider).
Antagligen vet alla i toppen ändå vad som är på gång eller i alla fall konturerna och riktningen på vart det här är på väg. Därför är det nog extremt viktigt att inte slarva på juridiskt tekniska detaljer eftersom det skulle riskera att de slipper igenom nätet. Om Trump nu har militären bakom om sig eller snarare om militären har Trump framför sig och de redan tagit kontroll över NSA, SC, DOJ, FBI, senaten osv så kommer de segra.
Några här på forumet verkar tro att bara för att vi som följer utvecklingen missförstår Q eller drar fel eller förhastade slutsatser så innebär det att Q är fake. Hur ointelligent är inte den analysen? Att ett fåtal skribenter i lilla Sverige ska göra exakta analyser och lyckas förutspå allt som amerikanska militären och de hemligaste och mäktigaste organisationerna håller på med om vi nu tror att de är Q. När dessutom Q själv skriver att desinformation är nödvändigt blir det ju extra löjligt. Vem tror att man kan krossa en världsomspännande organisation som verkat i över hundra år och som bla besitter förmågor som att starta krig, krossa ekonomier och lönnmord kan bekämpas genom att i förväg exakt berätta allt man ska göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norsk80
Du har inte tänkt att det är just det (militär)makten bakom Trump vill att du ska tycka?
Jag tror Trump är en marionett för en militärkupp som redan har hänt (Trump blev Potus)
Trump är jo en fantastisk man att ha i front, om man ska tro på Q-konspirationen(se inte här, se här), det är jo Trump MSM väljer att följa, samtidig kan Sessions, Huber, Gowdy, Horowitz et.al jobba vidare i det dolda för att riva ner Cabal.
Om Q är sant, så har jo strategin funkat optimalt, annars är nog USA fast med en lagom korkat Potus i 2-6 år till, lite som vi verkar vara "stuck" med Löfven.
Det som talar för att Trump är på riktigt är de massiva, ohederliga och direkt lögnaktiga påhoppen som MSM inte bara i USA utan i hela västvärlden utsätter honom för. Att han står pall allt det här tolkar jag som att han vet att han har enorm makt bakom sig som skyddar och stöder honom och att framtiden kommer ge honom upprättelse.