Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Det finns många olika förklaringar på magkänsla men den enklast som jag gillar är att magkänsla är summan av allt man lärt sig och upplevt som gör att man omedvetet har en åsikt eller tanke. Min magkänsla kan alltså skilja sig från din eftersom vi antagligen är skolade i olika områden samt har levt olika liv.
Dvs det som annars kallas för "sunt förnuft". Vilket man nog iaf ska vara lite försiktig med jmf m rationell analys baserad på fakta.
Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen.
A Einstein
Citat:
En sak är jag övertygad om och det är att Trump inte är ointelligent eller som du skriver, dummare än tåget. Han kan vara vulgär, otrevlig, osympatisk och ha en mängd andra icke fördelaktiga egenskaper men jag tror verkligen inte han är ointelligent.
Jag kommer iaf inte på någonting alls som öht tyder på något annat. Men ok, vi gör olika bedömningar. Jag har gett iaf några av mina skäl.
Citat:
Antagligen vet alla i toppen ändå vad som är på gång eller i alla fall konturerna och riktningen på vart det här är på väg. Därför är det nog extremt viktigt att inte slarva på juridiskt tekniska detaljer eftersom det skulle riskera att de slipper igenom nätet. Om Trump nu har militären bakom om sig eller snarare om militären har Trump framför sig och de redan tagit kontroll över NSA, SC, DOJ, FBI, senaten osv så kommer de segra.
Några här på forumet verkar tro att bara för att vi som följer utvecklingen missförstår Q eller drar fel eller förhastade slutsatser så innebär det att Q är fake. Hur ointelligent är inte den analysen? Att ett fåtal skribenter i lilla Sverige ska göra exakta analyser och lyckas förutspå allt som amerikanska militären och de hemligaste och mäktigaste organisationerna håller på med om vi nu tror att de är Q. När dessutom Q själv skriver att desinformation är nödvändigt blir det ju extra löjligt. Vem tror att man kan krossa en världsomspännande organisation som verkat i över hundra år och som bla besitter förmågor som att starta krig, krossa ekonomier och lönnmord kan bekämpas genom att i förväg exakt berätta allt man ska göra.
Det är väldigt mycket som du bara tror och tycker där. Vad tyder t ex på att tRump har några nära band alls med militären? I så fall, varför dissar han dem som få (om ens några) andra presidenter har gjort genom att inte hedra stupade soldater i Paris (pga lite regn) och i Arlington (som f ö är helt nära Vita Huset)? Varför dissar han amiralen som slog ut Usama Bin Laden? Varför dissade han McCain
för att han hade varit krigsfånge? Varför har han under hela två år inte besökt soldater i fält en enda gång? Själv skyller han på mycket att göra. Är det så? Han har iaf tid till att spela golf nästan varje helg. Viktigare än de nära banden med militären? Och så smet han ju själv från det militära pga någon simulerad fotåkomma.
Nä. Det är hög tid att alla här inser att
Q är fejk och att
tRump är en fejkpresident.
Citat:
Det som talar för att Trump är på riktigt är de massiva, ohederliga och direkt lögnaktiga påhoppen som MSM inte bara i USA utan i hela västvärlden utsätter honom för. Att han står pall allt det här tolkar jag som att han vet att han har enorm makt bakom sig som skyddar och stöder honom och att framtiden kommer ge honom upprättelse.
Det där gör han verkligen allt för att underlätta själv genom sina tusentals lögner och påhitt i en strid ström varje dag. Bara en sån sak som att upphöra helt med twitter skulle göra mirakel för hans trovärdighet. Tweets som han f ö gör från sin oskyddade privata mobil vilket iaf inte tyder på något säkerhetstänk.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2018-10-25/trump-iphone-is-a-national-security-risk?srnd=opinion