2018-11-27, 22:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shlomo
Antalet kameror från Pentagon som sannolikt borde ha fångat planet antingen i luften eller vid nedslagsplatsen är vad jag hört 17. Den officiella versionen är ju att endast de två suddiga videor man släppt till allmänheten skulle ha fångat något. Det är ungefär lika troligt som att man bara "råkat" stänga av försvarssystemen på Pentagon som var avsedda för att skjuta ner plan som hotade att träffa byggnaden.
Vilka försvarssystem skulle det vara menar du? Med tanke på att Washingtons största flygplats, Ronald Reagan National Airports, ligger bokstavligen tvärs över gatan - med landningsbanor mindre än 1 km meter från Pentagon, nästan 25 miljoner passagerare och 300,000 start/landningar per år - så måste det ju vara ett hiskeligt avancerat system som kan känna av t.ex. ett flygplan som viker av från landningsrutten och ner i pentagon..
Citera
2018-11-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka försvarssystem skulle det vara menar du? Med tanke på att Washingtons största flygplats, Ronald Reagan National Airports, ligger bokstavligen tvärs över gatan - med landningsbanor mindre än 1 km meter från Pentagon, nästan 25 miljoner passagerare och 300,000 start/landningar per år - så måste det ju vara ett hiskeligt avancerat system som kan känna av t.ex. ett flygplan som viker av från landningsrutten och ner i pentagon..

Det behöver nog inte alls vara så orimligt avancerat. Och är det några som har resurserna för att ha ett sådant system så är det väl Pentagon. Om inte för att kunna ta ner plan som tvärt avviker från en landningskurs så kan det definitivt vara till nytta för att värja sig mot plan som inte svarar på radion och flyger rakt mot byggnaden. Är det något som är orimligt så är det väl snarare att världens kanske mest bevakade byggnad, Pentagon, skulle stå totalt försvarslöst inför scenarion likt det på 9/11. Inte en chans.
Jag måste ändå hålla med om att vi inte har några förstklassiga källor om försvarssystemen
då det av naturliga skäl hålls hemligt.
Citera
2018-11-28, 00:05
Medlem
Citat:
Om inte för att kunna ta ner plan som tvärt avviker från en landningskurs så kan det definitivt vara till nytta för att värja sig mot plan som inte svarar på radion och flyger rakt mot byggnaden.

Med tanke på att du har typ 5s på dig att skjuta så med det tidsaspektet skulle alla flygplan förr eller senare bli nerskjutna och Zeppelinarna åter igen bli en dagligt syn.
Citera
2018-11-28, 00:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Med tanke på att du har typ 5s på dig att skjuta så med det tidsaspektet skulle alla flygplan förr eller senare bli nerskjutna och Zeppelinarna åter igen bli en dagligt syn.
Det som är lite förvånande är att Pentagon, världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum inte har några övervakningskameror som täcker fasaderna.

Det har ju var och varannan liten barack nu för tiden?
Citera
2018-11-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det som är lite förvånande är att Pentagon, världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum inte har några övervakningskameror som täcker fasaderna.

Mycket möjligt, men nu var det vapen/skjutna som diskuteras och inte kameraövervakning.

Sen har jag för mig det var 17 kameror och inte 0 som du påstår.
Citera
2018-11-28, 00:41
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:

Men nu har vi ju gång på gång försökt förklarat för dig att övervakningskameror runt fasader vanligtvis är riktade mot marken där människor som utgör det största hotet rör sig varesig det gäller pentagong eller en vanlig bensinstation. Väldigt enkelt och logiskt att förstå om man inte vill inbilla sig någonting annat.

Med det är det hyfsat simpelt och lätt att genomskåda dig och lätt att förstå att du förstår men bara vill upprepa dig gång på gång för att påverka eventuella nya läsare och framstå som att du har en poäng varje gång du upprepar snart 17 år gamla teorier. Du är således, enligt mig, fortfarande en tramsig pajas som försöker göra det oerhört enkelt för dig själv och dina påhittade och vilseledande sagor när du egentligen vet svaret men bara spelar dum inlägg efter inlägg, eller hur?
Citera
2018-11-28, 00:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Du tror att Mineta ljuger när han vittnar om hur en ung militär med jämna intervaller rapporterar till krigsförbrytaren Dick Cheney om ett inkommande plan och att, ”the order still stand”?

Det var en stand down order.
Senast redigerad av onopono 2018-11-28 kl. 00:57.
Citera
2018-11-28, 00:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det behöver nog inte alls vara så orimligt avancerat. Och är det några som har resurserna för att ha ett sådant system så är det väl Pentagon. Om inte för att kunna ta ner plan som tvärt avviker från en landningskurs så kan det definitivt vara till nytta för att värja sig mot plan som inte svarar på radion och flyger rakt mot byggnaden. Är det något som är orimligt så är det väl snarare att världens kanske mest bevakade byggnad, Pentagon, skulle stå totalt försvarslöst inför scenarion likt det på 9/11. Inte en chans.
Jag måste ändå hålla med om att vi inte har några förstklassiga källor om försvarssystemen
då det av naturliga skäl hålls hemligt.

På de få sekunder man kan ha på sig vid en sådan attack måste alltså att någon hinna inse faran, få någon med tillräcklig auktoritet, troligen Vita Huset, att fatta beslut om att skjuta ner ett civilt passagerarplan över tätbebyggt område, verkställa ordern och lyckas skjuta ner planet på sådant avstånd från pentagon att resultatet inte blir att planet ändå kraschar in i pentagon?

Jag tror inte ens superhjälten the Flash skulle klara av det om han så haft hela star wars vapenarsenal till hjälp. Däremot är jag övertygad om att man har bra mycket bättre resurser mot terroristattacker mot Pentagon idag än år 2001.
Citera
2018-11-28, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Men nu har vi ju gång på gång försökt förklarat för dig att övervakningskameror runt fasader vanligtvis är riktade mot marken där människor som utgör det största hotet rör sig varesig det gäller pentagong eller en vanlig bensinstation. Väldigt enkelt och logiskt att förstå om man inte vill inbilla sig någonting annat.
Så om inkräktare lyckas med att ta sig till valfri del av den femsidiga fasaden så kan de andas ut? Sämre kamerabevakning än många offentliga toaletter? Med en årlig budjet på ca 600 miljarder dollar och militär stationerad i åtminstone 150 länder världen över varav stridande förband i ett antal av dessa?

Citat:
Med det är det hyfsat simpelt och lätt att genomskåda dig och lätt att förstå att du förstår men bara vill upprepa dig gång på gång för att påverka eventuella nya läsare och framstå som att du har en poäng varje gång du upprepar snart 17 år gamla teorier. Du är således, enligt mig, fortfarande en tramsig pajas som försöker göra det oerhört enkelt för dig själv och dina påhittade och vilseledande sagor när du egentligen vet svaret men bara spelar dum inlägg efter inlägg, eller hur?
Struntprat. Jag har aldrig tidigare sett övervakningskameror avseende Pentagons fasader diskuteras tidigare i tråden. Det måste i så fall ha varit före min tid.

Har du läst boken? https://www.amazon.com/Disaster-Capitalism-Making-Killing-Catastrophe-ebook/dp/B015KDL4QA/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1543362451&sr=1-2&keywords=disaster+capitalism

Med tanke på ditt påstådda sätt att tjäna grova pengar på kriget i Afghanistan och Somalia? Krig som ju möjliggjordes av 9/11 och lögnen om att det var 19 muslimskarabiska terror-personer ledda av en dödssjuk miljardärson från en grotta i Tora Bora, som låg bakom?
Citera
2018-11-28, 00:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du påstår ju att det var 80 övervakningskameror på Pentagon, eller har du insett att du hade fel?
Om du inte har insett det så väntar i alla fall jag fortfarande ivrigt på dina källor samt den Chain of Custody som bevisar sanningshalten i ditt påstående!

Citat:
Och Pentagon har alltså inte det idag? Då väntas vi ivrigt på källa även på det påståendet - så här 18 år efter attacken har det ju "hänt en del" på kamerövervakningsområdet annars..
Citera
2018-11-28, 01:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så om inkräktare lyckas med att ta sig till valfri del av den femsidiga fasaden så kan de andas ut? Sämre kamerabevakning än många offentliga toaletter? Med en årlig budjet på ca 600 miljarder dollar och militär stationerad i åtminstone 150 länder världen över varav stridande förband i ett antal av dessa?
Vad är det du inte förstår - argumentet var att övervakningskameror normalt övervakar närområdet, dvs det naturliga vore att rikta dem NED mot just inkräktare som kommer nära byggnaden.. Inte upp mot fiskmåsar och fallfrukt, fastär jag rätt säker på att Pentagon idag har ett bra mycket mer utbyggt övervakningssystem mot t.ex. drönare och liknande attacker . chansen att skydda sig mot en avvikande Boeing är nog ännu ungefär noll - i alla fall i fredstid..

Citat:
Struntprat. Jag har aldrig tidigare sett övervakningskameror avseende Pentagons fasader diskuteras tidigare i tråden. Det måste i så fall ha varit före min tid.

Jaså?. 20 maj 2017:
Onopono: Trots ett mycket stort antal bevakningskameror (insamlade av FBI) har allmänheten fortfarande inte fått se hur Flight 77 flyger in i Pentagon. Nej, de två släppta videorna är för otydliga.
Det kan endast finnas två rimliga skäl till det här:
1. Videomaterialet visar något annat än Flight 77.
2. Videomaterialet visar Flight 77, men man håller på det för att kunna släppa det vid en kritisk tidpunkt som "bevis" för att det bara är "foliehattar" som tror att det är något skumt med den officiella bilden av 9/11.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
SnakePlisssken: Eller så har Pentagon helt enkelt inte släppt filmerna eftersom de inte visar ett skit, precis som de redovisat i förteckningen över de insamlade filmerna.
Det finns liksom inte nån större anledning att rikta övervakningskameror uppåt, om man någonsin skulle få syn på något intressant så är det ändå alldeles försent att åtgärda - särskilt när huset ifråga ligger endast 1 kilometer från en stor internationell flygplats.
Förteckning över de 85 insamlade filmerna: http://web.archive.org/web/20080208102217/http://www.flight77.info/85videos.html
Of the 13 remaining tapes, 12 "only showed the Pentagon after the impact of Flight 77."
Only one tape showed the Pentagon impact: the Pentagon's own security camera footage, that would later be released.

Och du svarade:
Men då går det väl utmärkt att släppa videomaterialet i sin helhet, om det inte "visar ett skit"?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-28 kl. 01:18.
Citera
2018-11-28, 01:11
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Nej varför skulle dom kunna det? Du behöver inte spela dummare än vad du är. En inkräktare skulle med hjälp av sina ben gå på marken omkring en fasad och således fastna på en övervakningskamera och det vet du lika bra som jag.
Citat:
Knappast. Jag har varken tid eller lust att rota i tråden efter övertygelse men mitt minne påminner mig om att detta tagits upp minst en gång innan. Vid det här laget har även jag som självutnämnd nykomling läst att detta med övervakningskamerorna tagits upp tidigare.
Citat:
Har du läst boken? https://www.amazon.com/Disaster-Capitalism-Making-Killing-Catastrophe-ebook/dp/B015KDL4QA/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1543362451&sr=1-2&keywords=disaster+capitalism
Nej det har jag inte gjort. Sluta gör reklam för en massa strunt.
Citat:
Med tanke på ditt påstådda sätt att tjäna grova pengar på kriget i Afghanistan och Somalia? Krig som ju möjliggjordes av 9/11 och lögnen om att det var 19 muslimskarabiska terror-personer ledda av en dödssjuk miljardärson från en grotta i Tora Bora, som låg bakom?
Jävlar vad du svamlar på i vanlig ordning. Länder som Afghanistan och Somalia har haft problem långt innan 9/11 och det vet du också och vad som anbelangar mig och mitt jobb har ingen som helst betydelse gällande pentagons övervakningssystem.

Erkänn bara att du är en ful fisk som enbart är här för att sprida desinformation och att du ljuger värre än självaste Pinocchio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in