Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Det verkar vara personlighet det här för dig, så jag antar att du är alban.
Nationalister brukar inte lyssna till logik.
Tänk efter vad du säger. Du menar att HA som förmodigen största gänget i Sverige därefter bandidos vågar inte hämnats mot albanska maffian. Det bygger du på albanska maffian är störst med bäst kontakter, vilket förmodligen sant även om det kommer ifrån alban nationalist som skryter om det.
Vad hindrar denna mäktiga familj att då ta över HA eller andra gäng om dom nu är så stora.
Även i lilla Sverige så tjänar HA 100 tals miljoner, vill inte Albanerna ha dessa pengar?
Varför ska man som kriminell ens gå med i ett gäng som inte ställer upp och försvara en eller klubben/gänget?
Det handlar inte om vem som är störst och bäst, det handlar om varför man blir kriminell.
Vad är det för mening att bli kriminell om man inte vågar hämnas, visa att man inte ta någon skit ifrån någon.
Jag menar att om två random kriminella albaner vågar peppra loss mot två av landets största mc gäng så hade grabbarna i tyngre leden käkat dom vid ev. konflikt.
Men detta kommer troligen aldrig hända då tyngre albanska element i Norden har bra kontakt med HA och andra. Det är just därför HA tjänar sin egna pengar i fred och albanerna tex sina egna.
När det kommer till så här pass stora organisationer så är krig den sista utvägen och något man försöker undvika in i det sista..
Ditt eviga tjatande om att alla kriminella ska hämnas bara för man är med gäng förstår jag inte. Även i den undre världen finns det hierarki och en form av struktur. MS-13 är ett gatugäng med flera tusen sjuka psykopater men dom är spring pojkar åt mexikanska karteller.
Det handlar om att alla olika kriminella organisationer har sin begränsning. HA är uppe i en nivå som är stor, men sen finns det andra spelare som är nivåer mycket högre upp än dom och så fortsätter det.