2018-11-25, 17:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tyst det var om wolves här då? Lätt att klaga på och använda nidnamn åt andra lag om deras ägare och fuskande, sen är det inte lika roligt när ens eget lag myglar.

Citat:
FA Rulings explain that club owners must not have an interest in any football agencies.

Fosun International Group, the owners of Wolves, are now alleged to have a stake in Jorge Mendes’ agency Gestifute which they bought shortly before taking over at Molineux.

These allegations come from the latest round of Football Leaks by Der Spiegel.

They claim that due to Wolves’ purchase of several Mendes players, ‘This suggests that Mendes is collecting commission payments for transfers that his own business partners have negotiated with him and his confidants.’

Just prior to the purchase of Wolves by Fosun, the club’s previous owners were even asked to purchase three players under Mendes’ guidance, Ivan Cavaleiro, Helder Costa and Pele

Citat:
There is even an email, which Der Spiegel claims to have, from Wolves chairman Jeff Shi claiming that arrangements with Mendes are purely to avoid ‘restrictive regulations’.

“Such arrangement is entirely for the purpose of tax avoidance and circumvent restrictive regulations,” an email from Shi is alleged to say.

There is another email also from Jeff Shi to a Gestifute employee which suggests Mendes has a bigger role than the club are letting on.

‘Jorge can take Wolves as the most reliable partner and agency revenue source for long long time.’

With this coming to light, there may soon be another investigation into Wolves’ relationship with Mendes.

Eller vad säger wolverhampton experten lookalike om detta mygel. Är det bara en häxjakt eller? Kanske är champions league finalen om 9 år hotad till och med?
Citera
2018-11-25, 20:32
Avstängd
Halloween2s avatar
Aaron Mooy får championship flashbacks och går på jakt efter vargarna, viktig vinst för Hudders
Citera
2018-11-25, 20:41
Medlem
Imbazs avatar
Storlaget som ska ta över världen förlorade och blev nollade på hemmaplan mot jumbon.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Vi är på gång,vi är laddade,vi är tända och vi har mindre poäng inspelade för närvarande än vad vi förtjänar.

Huddersfield är inte bra nog att störa oss.Vi vinner.

Jag ryser vad cringe.
Citera
2018-11-26, 11:13
Medlem
Verkligen starkt av Huddersfield att vinna mot Wolves på bortaplan.
Wolves har haussats upp som ett kommande storlag, eller...!
Citera
2018-11-26, 14:16
Medlem
Etrades avatar
Det gladde mig rejält att Spurs slog Chelsea i helgen. Och det efter säsongens första match där laget spelade bra. Spelar man som i lördags säsongen ut så är i alla fall en topp 4-plats i PL så gott som säkrad. Men där är vi ju inte än.

Nu är det bara att ladda om till helgens nya derby på Emirates.
Arsenal är obesegrade sedan i augusti så det kommer bli tufft.
Såhär på förhand tar jag ett kryss alla dagar i veckan.

Samma dag drabbar också Liverpool - Everton samman, Everton har la inte vunnit på Anfield sedan Jesus gick i kortbyxor men jag hoppas att matchen inte är död efter 30 minuter.
Everton är luriga men Liverpools solida försvar blir nog svårt att rubba på.
Citera
2018-11-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Storlaget som ska ta över världen förlorade och blev nollade på hemmaplan mot jumbon.

Jag ryser vad cringe.

Jag har inga bortförklaringar att komma med vad det gäller den singulära matchen emot Huddersfield.
Man kan dock inte dra några större växlar på den annat än i ett närtidsscenario,och den torde naturligtvis ha noll och intet inverkan på var någonstans i hierarkin som Wolverhampton Wanderers befinner sig om fem,sex år.Det är helt andra saker som kommer att avgöra därvidlag och i det sammanhanget så är etta kryss tvåa emot Terriers år 2018 helt betydelselöst.Det förstår alla som har en fungerande hjärna.

Matchen emot Huddersfield var största lågmärken under våra nya ägare.Jag trodde faktiskt inte att vi kunde spela så dåligt som vi verkligen gjorde.
Ny match på Fredag emot Cardiff.Vi behöver troligen minst en poäng för att inte de oroande tankarna skall börja krypa in i medvetandet,men det är inte alle man till panikstationerna riktigt ännu.

Ett par problem var uppenbara emot Town.Först och främst så har både Neves som Moutinho dippat i form,vilket får till följd att vi förlorar det centrala mittfältet i match efter match.Sambandsvis så måste man börja undra lite över vår managers rigida spelsystem.Hudds spelade tre emot två på centrala mittfältet,liksom Watford gjorde till exempel..och när detta händer så måste vi ju kontra på detta relativt uppenbara taktiska drag.Hudds drog också våra wingbacks innåt i banan hela tiden,vilket ledde till att vi tappade den nödvändiga bredden i spelet.
Att vi har grava problem med målskyttet är ingen nyhet och gårdagens match underströk ännu en gång detta.

Oavsett taktiska tillkortakommanden så förklarar det inte spelarnas extrem usla spel fullt ut.Mängder av felpass och förlorade dueller...jag kände knappt igen några av spelarna.De påminde om ett bottenlag i Championship.Vi hade liknande problem emot Watford efter det förra internationella breaket,och det skall nu utredas om vi gör något fel i samband med detta då våra två sämsta matcher för året båda har inträffat i liknande situation.

Som supporter är det naturligtvis frustrerande att bese en match som den igår,men jag anser fortfarande..på goda grunder..att vi är alltför bra för att bli indragna i någon bottenstrid och det kan vara så att vändningen kommer i Wales redan på Fredag.Om inte så får vi ta det därifrån.

Alltid WOLVES!

Sack The Bhattis!
Senast redigerad av Lookalike 2018-11-26 kl. 16:11.
Citera
2018-11-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tyst det var om wolves här då? Lätt att klaga på och använda nidnamn åt andra lag om deras ägare och fuskande, sen är det inte lika roligt när ens eget lag myglar.

Eller vad säger wolverhampton experten lookalike om detta mygel. Är det bara en häxjakt eller? Kanske är champions league finalen om 9 år hotad till och med?

För det första så är det naturligtvis helt ointressant för person som kan lite om engelsk fotboll.
Vi har väl tre utredningar bakom oss redan beträffande Mendes och Fosun,och resultatet har varit lika lätt insett som exakt samma gång efter annan.Vi blir friade.
Vi kan väl utredas en fjärde eller femte gång också,om några är roade av detta.Resultatet blir detsamma.

Det torde väl i sammanhanget vara värre för vissa topp sex klubbar som har flera spelare kontrakterade från en och samma agent än vad vi har via Mendes.
City är väl för övrigt under UEFA utredning tillsammans med PSG,så nog anser jag att det finns intressantare saker att snacka om i dessa sammanhang än en eventuell resultatlös fjärde utredning emot oss.
Häxjakt eller mygel?

Tja,mygel kan det knappast röra sig om då vi uppenbart följt alla regelverk.
Häxjakt?
Nog verkar vissa klubbar lite oroade över vilken utveckling Wolverhampton Wanderers kan komma att ha närmsta fem-sju åren.

Vi är den mest utredda klubben i det brittiska proffssystemet.Det finns mer än en anledning till detta.

Övriga klubbar får nog försöka koncentrera sig i att slå oss på fotbollsplan istället för i en rättssal.
Det skulle onekligen ge mera utdelning.

Bring it on...uppenbarligen intresserar det alltid någon trots alla tidigare utredningar som gjorts.
Citera
2018-11-26, 23:04
Medlem
bananjukkas avatar
Wolves, får man ändå säga, har som enda lag tillsammans med Liverpool tagit poäng mot City. Därtill spelat oavgjort på Old Trafford (svårigheten i detta kan diskuteras är jag medveten om) samt varit det bättre laget borta mot Arsenal. Detta som nykomling. Det lilla jag sett av dem har varit positivt. Tydligt lidande av mediokert målskytte dock men nog lär de fortsätta uppåt kommande säsonger är min gissning.
Citera
2018-11-27, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Det gladde mig rejält att Spurs slog Chelsea i helgen. Och det efter säsongens första match där laget spelade bra. Spelar man som i lördags säsongen ut så är i alla fall en topp 4-plats i PL så gott som säkrad. Men där är vi ju inte än.

Nu är det bara att ladda om till helgens nya derby på Emirates.
Arsenal är obesegrade sedan i augusti så det kommer bli tufft.
Såhär på förhand tar jag ett kryss alla dagar i veckan.

Samma dag drabbar också Liverpool - Everton samman, Everton har la inte vunnit på Anfield sedan Jesus gick i kortbyxor men jag hoppas att matchen inte är död efter 30 minuter.
Everton är luriga men Liverpools solida försvar blir nog svårt att rubba på.

Ärligt talat, Chelseas prestation var allt under kritik, siffrorna borde varit ännu större.
Arsenal lär hoppas på Lacazette tillbaka, erbjuder ett bredare register än Aubameyang.
Citera
2018-11-27, 14:00
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
För det första så är det naturligtvis helt ointressant för person som kan lite om engelsk fotboll.
Vi har väl tre utredningar bakom oss redan beträffande Mendes och Fosun,och resultatet har varit lika lätt insett som exakt samma gång efter annan.Vi blir friade.
Vi kan väl utredas en fjärde eller femte gång också,om några är roade av detta.Resultatet blir detsamma.

Det torde väl i sammanhanget vara värre för vissa topp sex klubbar som har flera spelare kontrakterade från en och samma agent än vad vi har via Mendes.
City är väl för övrigt under UEFA utredning tillsammans med PSG,så nog anser jag att det finns intressantare saker att snacka om i dessa sammanhang än en eventuell resultatlös fjärde utredning emot oss.
Häxjakt eller mygel?

Tja,mygel kan det knappast röra sig om då vi uppenbart följt alla regelverk.
Häxjakt?
Nog verkar vissa klubbar lite oroade över vilken utveckling Wolverhampton Wanderers kan komma att ha närmsta fem-sju åren.

Vi är den mest utredda klubben i det brittiska proffssystemet.Det finns mer än en anledning till detta.

Övriga klubbar får nog försöka koncentrera sig i att slå oss på fotbollsplan istället för i en rättssal.
Det skulle onekligen ge mera utdelning.

Bring it on...uppenbarligen intresserar det alltid någon trots alla tidigare utredningar som gjorts.

Ganska stor portion hybris.
Wolves har ett spännande lag men det man har gjort är knappast unikt och det är inte en konspiration för att sänka er som pågår
Citera
2018-11-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ganska stor portion hybris.
Wolves har ett spännande lag men det man har gjort är knappast unikt och det är inte en konspiration för att sänka er som pågår

Angående den sista utredningen som var initierad av Dirty Leeds och Vile förra säsongen så var onekligen just de två klubbarna ute efter att försöka sänka oss.
Nu blir det väl värre att öppet gå ut och tjafsa om redan utredda saker(tre gånger) eftersom många PL klubbar sitter i samma agentsax,om inte ännu värre.
Citera
2018-11-28, 03:46
Medlem
The state of Man Utd.

De Gea räddar för femtioelfte gången klubben, Fellaini gör mål på stopptid med en solklar & medveten hands, Mourinho gör utlopp för sina känslor och tystar kritiker genom att kasta ett gäng vattenflaskor i backen. Detta då mot fucking Young Boys där de behövde få med sig ett resultat då Valencia som huserar på 13:e plats i La Liga innan omgången inte var uträknade.

"Very difficult group" - Jose Mourinho

Mourinho påtalade efter matchen också sitt record i CL, spelar ingen större roll för dagsläget men kan tycka media borde visa betydligt mer respekt. Allt är svart eller vitt nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in