2018-11-26, 15:09
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Intressant rör dig sig om en blåsning eller bara trades som gått åt pipan?

Kan ju vara så att dom han blåst anlitat något gäng att driva in skulden eller lånet eller förvaltat kapital mot nån/några procent på 10 tals miljoner blir det en del.
Eller så har han blåst tunga personer direkt.

Undra om dom velat tvätta pengar på något sätt eller han fått låna pengar eller om han bara fått förvalta kapitalet.

Kanske han ville spela rik/framgångsrik för Blondinbella och kändes sig pressad att ta farliga lån för att hålla uppe fasaden... stackars kille vilket fall som helst.

Haha, det är väl inte synd om honom? Det är väl synd om de han har blåst/"lånat" pengar av?
Citera
2018-11-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Folk fortsätter prata om pengatvätt. Jag förstår inte hur en trader skulle kunna utföra någon pengatvätt. Handeln sker digitalt och alla pengaströmmar in och ut måste väl gå att spåra?

Tänker ni att han handlat med sig själv i marknaden för att eliminera den totala risken och på det sättet flyttat pengar spårlöst?

Bara läst om det på twitter, men är nog inget bekräftat.
Har följt han på twitter ett tag aountet är borta men har för mig han var lite av en twitterprofil.
Ingen aning om att han var tsm med Blondinbella.
Om han är en framgångsrik trader tänker jag att stora belopp kan omsättas oh göras i vinst då kanske några miljoner kronor inte märks lika lätt om det slinker med på något sätt.

Men kan ju varit att han förvaltat folks pengar och det gått åt helvete eller att han blåst dom.
Skulle vara intressant att veta!
Citera
2018-11-26, 15:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
..Om man tänker lite utanför ramarna. Uppgiften att dom varit dömda för människorov kommer från Blondinbella och dom har fått reda på det genom att ta fram namn från bilregistret på dom bilar som varit på besök. Så det enklaste vore att kontakta transportstyrelsen och fråga vilka regnummer som Blondinbella eller den där livvakten hon anlitar har sökt på senaste månanden. Det borde vara ett möjligt sätt att få svar på TS frågor.

Herregud. Vet du någonting alls om hur offentlighetsprincipen fungerar?
Citera
2018-11-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Haha, det är väl inte synd om honom? Det är väl synd om de han har blåst/"lånat" pengar av?

Jag tycker det verkar väldigt oklart vad som hänt.
Kan ha varit en trade som gått fel. Tycker inte man kan ta någons liv bara för dom gjort lite dåliga affärer. För pengar man låtit dom förvalta.

Han kanske blev hotad att förvalta pengarna vad vet vi!

Jag försöker undvika att ge vänner råd när det gäller pengar i så stor mån det går bättre att dom läser på själva. Lätt att dom blir sura om det går åt pipan annars.
Citera
2018-11-26, 15:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Intressant rör dig sig om en blåsning eller bara trades som gått åt pipan?

Kan ju vara så att dom han blåst anlitat något gäng att driva in skulden eller lånet eller förvaltat kapital mot nån/några procent på 10 tals miljoner blir det en del.
Eller så har han blåst tunga personer direkt.

Undra om dom velat tvätta pengar på något sätt eller han fått låna pengar eller om han bara fått förvalta kapitalet.

Kanske han ville spela rik/framgångsrik för Blondinbella och kändes sig pressad att ta farliga lån för att hålla uppe fasaden... stackars kille vilket fall som helst.

Vilka ”tunga” personer har 10 miljoner kronor att investera?

Hur ska dom investera det hos honom? Ge han kontanter? En banköverföring?
Sluta fantisera om pengatvätt.
Citera
2018-11-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Vad tror du då?
Citera
2018-11-26, 15:22
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Herregud. Vet du någonting alls om hur offentlighetsprincipen fungerar?
Litegrann. Tanken med mitt longshot är att om sökningar på fordonsuppgifter diarieförs så har jag rätt att ta del av det diariet. Om det fungerar överhuvudtaget det har jag ingen aning om då jag aldrig begärt ut liknande uppgifter.
Citera
2018-11-26, 15:25
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Jag tycker det verkar väldigt oklart vad som hänt.
Kan ha varit en trade som gått fel. Tycker inte man kan ta någons liv bara för dom gjort lite dåliga affärer. För pengar man låtit dom förvalta.

Han kanske blev hotad att förvalta pengarna vad vet vi!

Jag försöker undvika att ge vänner råd när det gäller pengar i så stor mån det går bättre att dom läser på själva. Lätt att dom blir sura om det går åt pipan annars.

Ja, det är okart vad som hänt men det verkar ju inte som han gjort lite dåliga affärer. Då skulle han ju inte bli jagad och hotad.

Finns ju mängder av exempel på sånna som utgett sig för att vara hederliga affärsmän och som sedan visat vara simpla bluffmakare.

Största exemplet i vår tid är Bernard Madoff. Jag skulle gissa på att Hampus är en light-version av en sådan typ av bedragare.
Senast redigerad av DanielDemuynck 2018-11-26 kl. 16:02.
Citera
2018-11-26, 15:26
Medlem
Finns mer information på twitter.

Men han har haft en liten egen "fanclub" "chattgrupp" där han hetsat folk/orutinerade att ta mer size med hävstång osv.
Citera
2018-11-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Ja, det är okart vad som hänt men det verkar ju inte som han gjort lite dåliga affärer. Då skulle han ju inte bli jagad och hotad.

Finns ju mängder av exempel på sånna som utgett sig för att vara hederliga affärsmän och som sedan visat vara simpla bluffmakare.

Största exemplet i vår tid är Bernie Murdoch. Jag skulle gissa på att Hampus är en light-version av en sådan typ av bedragare.

Är du kriminella och någon förlorar 10-tals miljoner kan du nog hota någon även om det inte var med meningen.

Men verkar inte vara det som hänt finns mer info på twitter.
Citera
2018-11-26, 15:29
Medlem
Citat:

Förstår du vad tvätta pengar betyder?

Tror du att det är grovt kriminella människor som helt plötslgit först bestämt sig för att skaffa sig en hederlig inkomst för att sedan låta en kokainstinn twitterprofil förvalta pengarna?

tänk till nu
Citera
2018-11-26, 15:31
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Är du kriminella och någon förlorar 10-tals miljoner kan du nog hota någon även om det inte var med meningen.

Men verkar inte vara det som hänt finns mer info på twitter.

Inte så sannolikt. Mer sannolikt att Hampus är en bedragare.

Men det får väl framtiden utvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in