2018-11-25, 10:25
Medlem
Det sitter folk och gnider gamla högskoleprov i tusentals timmar för att bli läkare, ni som tror att man bara råkar bli bättre än dessa för att man har höga betyg; glöm det. Det krävs lång och medveten ansträngning för att nå 1.9 och dom enda som har incitamenten är dom som totalt bombade gymnasiet.
Citera
2018-11-25, 10:26
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Det sitter folk och gnider gamla högskoleprov i tusentals timmar för att bli läkare, ni som tror att man bara råkar bli bättre än dessa för att man har höga betyg; glöm det. Det krävs lång och medveten ansträngning för att nå 1.9 och dom enda som har incitamenten är dom som totalt bombade gymnasiet.

Eller så går man dit och skriver 2,0 på studs.

Edit: Jag tror att det finns en risk att dessa fuskligor stört normeringen helt otroligt. Jag gjorde provet innan det fanns fuskligor och hade god marginal till 1,95. Vill minnas att jag kunde haft dubbelt så många fel. Nu kanske det krävs betydligt mer just för att fler sätter toppresultat genom fusk ?!?!

Är det så är det ytterligare en anledning till att vi måste stävja fusket. Jag har mest brytt mig om korruptionen, men normeringen är ju även den en stor fråga.

och ja, jag hade toppbetyg också...
Senast redigerad av Tullius 2018-11-25 kl. 10:35.
Citera
2018-11-25, 10:37
Medlem
Citat:

Man måste inte träna på högskoleprovet. Läsvana och högt IQ underlättar däremot.

Jag hade skitdåliga betyg i gymnasiet. Jag har aldrig förberett mig för högskoleprovet annat än att jag lagt mig i god tid och ätit frukost. Jag har skrivit två gånger, första gången ett poäng under för att få 1,9, andra gången missade jag att det fanns två sidor på engelsk läsförståelse och fick bara 1,7. Ska jag skriva om hoppas jag på 2,0. Jag har inte tränat ett smack på provet men läser sjukt mycket.

Mitt tips för att bli bra på högskoleprovet är att läsa morgontidningarna varje dag i ett par års tid.
Citera
2018-11-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Kolla hans fråga här:
https://www.fragasyv.se/fragor/hur-beraeknar-jag-medelbetyget

Han är alltså inte behörig till HHS för att han inte har minst 17,00 i betyg, men han har tillräckligt högt HP för att komma in. Detta skrivet i mars 2018 från pappans? email.

Vad är sannolikheten att man har 14,6 i betyg men 1,9+ i HP?

Är 17.00 i snitt typ C i alla ämnen eller?

Edit: läste nu att snittalet blir 15 för alla C.
Senast redigerad av G-mail 2018-11-25 kl. 11:01.
Citera
2018-11-25, 11:03
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Är 17.00 i snitt typ C i alla ämnen eller?

Edit: läste nu att snittalet blir 15 för alla C.
15 är C i alla ämnen eftersom HHS inte räknar meritpoäng. 17 är därmed strax under B snitt.
Citera
2018-11-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Philip Sedvall Stockholm 1,6 läser juristprogrammet på Stockholms Universitet https://www.facebook.com/philip.sedvall

John Bankefors Uppsala 1,8 https://www.facebook.com/john.bankefors

En annan intressant grej med fd Örgryte- och IFK Göteborg-spelaren William Atashkadeh är att även Ida Hajitaheri är registrerad med samma mejladress. Troligtvis har/hade William och Ida någon form av relation och har båda två fuskat under en provskrivning. Ida Hajitaheri, Spånga, som betalade för resultatet 1,75, jobbar idag som tandsköterska på Folktandvården Danvikstull. Troligtvis så kom hon in på utbildningen till tandsköterska genom sitt fuskande. Jag kan dessvärre inte hitta Idas Facebook-profil men Williams har jag skrivit ut tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Hittade en till läkarstudent på KI.

Ida Samira Linnea Hajitaheri. Köpt 1,75 på högskoleprovet för 74000.

Grupp 4 längst upp:
https://pingpong.ki.se/public/pp/public_file_archive/archive.html?publishedItemId=22234473&courseId=177 28&fileId=23161442

Fuck you Ida.

Efter att helt och hållet ha tappat bort inloggningen till mitt 6 år gamla fb konto så var jag tvungen att fixa en ny och kan nu äntligen dela med mig av lite godis till er fb:are!

Vi börjar med de två personerna som står nämnda i quote av Dragon.

dvs, Willi*m At*shk*deh och Id* H*jit*heri (*=a).

Dessa två har använt sig av samma mail-adress vid köp av fusket (dumt nog) och detta eftersom de tidigare har ingått i en relation som med senare tid har tagit slut. Jag undrar verkligen vad som gick snett med fotbollen för grabben.

Idag pluggar Id* Termin 3 på Tandläkarprogrammet på KI. (Har tydligen setts till i skolan obekymrad)
Hennes facebook har vart svår att hitta eftersom hon där använder sig av sitt mellannamn samt ett förkortat efternamn. Länk kommer nedan.
Jag har inte möjligheten att screena så om någon vill göra det innan dennes sida också läggs ner, får gärna göra det.

LÄNK FACEBOOK: https://www.facebook.com/samira.taheri.370

RATSIT: https://www.ratsit.se/19920831-Ida_Samira_Linnea_Hajitaheri_Spanga/Ps4SVmA9u5vJ_oYzcvuv3Nuxz0qrVnSoQnJ6qqwF5Rg

Och innan någon ny-reggad fusk-skyddare säger något så kan du med lugn och ro kolla att informationen jag har delat med mig är legit till 100% genom länkarna. Hennes Fb är ganska öppen med mycket information etc.

En till fråga jag kommer få är om jag själv läser på samma ort.
SVAR: Nej.
Jag själv läser inte på detta universitet men har väldigt, och då menar jag väldigt goda vänner som gör det. Och rykten sprider sig snabbt om vilka personerna och fuskarna är.
Där med har mina vänner även delat med sig av detta till mig, då ingen som läser högskola tycker det är acceptabelt med fusk, även fast vissa här i tråden vill få det att verka som.

Sådär, nu är det så att jag även sitter på väldigt god information om andra fuskare på KI, så frågan är: Är ni sugna på att jag ska dela med mig av det också eller inte?

Vill även passa på att ge en eloge till alla som har grävt under dessa dagar!
Citera
2018-11-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 24hflasharen
Efter att helt och hållet ha tappat bort inloggningen till mitt 6 år gamla fb konto så var jag tvungen att fixa en ny och kan nu äntligen dela med mig av lite godis till er fb:are!

Dessa två har använt sig av samma mail-adress vid köp av fusket (dumt nog) och detta eftersom de tidigare har ingått i en relation som med senare tid har tagit slut. Jag undrar verkligen vad som gick snett med fotbollen för grabben.

Idag pluggar Id* Termin 3 på Tandläkarprogrammet på KI. (Har tydligen setts till i skolan obekymrad)
Hennes facebook har vart svår att hitta eftersom hon där använder sig av sitt mellannamn samt ett förkortat efternamn. Länk kommer nedan.
Jag har inte möjligheten att screena så om någon vill göra det innan dennes sida också läggs ner, får gärna göra det.

RATSIT: https://www.ratsit.se/19920831-Ida_Samira_Linnea_Hajitaheri_Spanga/Ps4SVmA9u5vJ_oYzcvuv3Nuxz0qrVnSoQnJ6qqwF5Rg

Och innan någon ny-reggad fusk-skyddare säger något så kan du med lugn och ro kolla att informationen jag har delat med mig är legit till 100% genom länkarna. Hennes Fb är ganska öppen med mycket information etc.

Jag själv läser inte på detta universitet men har väldigt, och då menar jag väldigt goda vänner som gör det. Och rykten sprider sig snabbt om vilka personerna och fuskarna är.
Där med har mina vänner även delat med sig av detta till mig, då ingen som läser högskola tycker det är acceptabelt med fusk, även fast vissa här i tråden vill få det att verka som.

Sådär, nu är det så att jag även sitter på väldigt god information om andra fuskare på KI, så frågan är: Är ni sugna på att jag ska dela med mig av det också eller inte?

Dela gärna med dig! Hittade folk i hennes kurs som jag känner igen, lär ju vara lagom stelt i skolan för henne kommande tiden...
Citera
2018-11-25, 11:29
Medlem
Citat:

Nu gick min tandläkarskräck från svår till akut!! Vem underrättar Folktandvården i Stockholm?
Citera
2018-11-25, 11:44
Medlem
Jinglers avatar
Citat:

Detta är ingen tandkäkare som man vill gå till, usch. Hoppas ni skickar informationen till hennes skola och till Folktandvården Stockholm, till hennes kurskamrater mm.
Citera
2018-11-25, 11:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMachoGrand
Nu gick min tandläkarskräck från svår till akut!! Vem underrättar Folktandvården i Stockholm?
Förstår dig helt och hållet. Otroligt skrämmande att det finns människor, speciellt inom legitimerade yrken inom omvårdnad, som läkare, sjuksköterskor, barnmorska, tandläkare med flera, som fuskat sig till sina utbildningar är fruktansvärt. Antagligen har fusket fortsatt inom utbildningen.

Kanske IVO skulle titta mer på de som får många anmälningar, för att kanske avslöja fler fusk och anmäla, inte bara plocka bort legitimationen?

IVO: https://www.ivo.se/
Citera
2018-11-25, 11:57
Medlem
Citat:
Hur mycket man pluggat till HP, självklart. Ordförståelse, läsa akademiska texter och DTK är inte ämnen på gymnasiet, dom som är bra på detta är dom som specifikt gått allin för att skriva högt på HP.

Det är en annan typ av matte på HP, jag har A i all matte på gymnasiet och jag skriver inte 2.0 på kvant, ingen chans, inte ens nära.

Har A i alla mattekurser inkl matte 5. Och sätter hur enkelt som helst 2,0 på kvant
Citera
2018-11-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
15 är C i alla ämnen eftersom HHS inte räknar meritpoäng. 17 är därmed strax under B snitt.

Om man t.ex söker via högskoleprovkvoten så krävs ju det även 17.0 i snitt. Spelar det någon roll om det är konpletterade eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in