Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Jaha! Det förutsätter ju en viss nivå av tillit mellan fuskaren och de som säljer fusket.
Nu spekulerar jag fritt, men troligtvis så fick provdeltagaren efter skrivet prov på något vis bevisa vilket resultat den faktiskt fick. Så hade den betalat för 1,4 men egentligen skrev 2,0 så fick han eller hon troligtvis hosta upp några kronor till... Eller så kollade HP-Guiden bara själva upp vilket resultat deltagaren fick, eftersom det är offentliga uppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Även det här med att bara betala 5000 först och sedan EFTERÅT betala 95000. Varför inte bara skita i de där 95000? Vad ska pappa Lennart, 55, med två nördsöner göra? Eller hade familjen hyrt in muskler?
Vad jag vet så har det väl inte framkommit någonting om att Lennart och hans äckliga söner på något vis skulle ha bedrivit någon våldsam indrivning av de personer som inte betalade hela summan. Å andra sidan vet vi inte heller om någon faktiskt försökte skippa betalningen.
Men vi kan nog anta, framförallt av den väldigt narcissistiske Viktor, att hot skett före betalning att "om ni inte betalar hela summan så kommer vi göra X eller Y med dig". Eller möjligtvis även hot om att de skulle avslöja den/de personer som inte betalade hela summan.
All ovanstående text är fria spekulationer från min sida.