2018-11-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Ta det lugnt, hon skriver att hon är själmordsbenägen. Låt henne vara och strö inte salt i såren.

Nja, vore hon riktigt beägen till att taga sig själv av daga så 1. skulle hon inte gå in här som en pk-feminist och skriva hen; 2. Hon skulle INTE gå på offensiven mot oss. Nej hon är skitarg för att allt det som man ska ha på Solsidan tas ifrån henne. Hon är välkommen till hemtjänsten eller sälja kläder i handeln...
Citera
2018-11-25, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unsolvablemystery
Flashback....psykopaternas näste. Hur kan ni hänga ut personer som har hela livet framför sig? Unga individer som gjort ett fel som de nu tack vare er ska stå för hela sina liv. Ja, mitt namn står med på listan och jag mår inte så bra just nu. Hoppas ni mår bra över att ni gottar er i andras lidande. Bara för att man fuskat på HP så önskar ni livet ur mig. Det är precis det ni har gjort. Jag har ingen livslust och är säker på att jag inte kommer leva nästa vecka ut.
Men varför valde du att fuska. Visste du med dig att du är för korkad för att klara topp. Du har ju en framtid inom personlig assistans/livsmedelbutikskassörska. Möjligheterna är ju oändliga. Lova nu att int göra om he.
Citera
2018-11-25, 09:43
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskil-Prasert
Men varför valde du att fuska. Visste du med dig att du är för korkad för att klara topp. Du har ju en framtid inom personlig assistans/livsmedelbutikskassörska. Möjligheterna är ju oändliga. Lova nu att int göra om he.

Det undrar jag också. Varför valde dessa människor att fuska? De får sig själva att framstå som människor som blivit dömda/uthängda på falska grunder. Det är många processer som skall genomföras från det att en människa ens överväger att fuska på HP till att beslutet tas, finansiering skall fixas, förskottsbetalning skall betalas, paket hämtas, utrustning testas, fusket genomföras. Det fins oändligt många tillfällen att inse hur fel fusket är men ändå är det så många som genomfört det. Och nu är de ertappade. Och tycker synd om sig själva, som om de vore oskyldiga. Idioter! Nu får ni skämmas ögonen ur er ett bra tag framöver. Majoriteten hyser ingen empati eller sympati för er. Det ni gjort får ni leva med. Ingen tvingade in er i detta. Väx upp!
Citera
2018-11-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSGuy
En sak jag inte nämnde var att han inte beställde/frågade om 1.9 utan han frågade om ett mycket lägre resultat. Sen att man får 1.9 efter att man beställt säg 1.7, vad finns det för bevis då?

Jag har alltid varit insatt i ämnet om fusk, tycker det är intressant hur långt folk kan gå.

Om du går tillbaka några svar innan så sa jag från egen erfarenhet av spelmissbruk.

Problemet är ju att du ändrar historia hela tiden? Blir svårt att svara på det/tro det. Du säger först att han beställde 1,9 sen 1,7. Sen säger du en sak när du tidigare sagt en annan...

Edit: Han kan beställa 1,0 och fortfarande få 1,9 eftersom de får alla rätta svaren i hörsnäckorna (de själva sätter ut felsvaren, och detta vet UHR+EMB om).
Senast redigerad av Nagayumi12 2018-11-25 kl. 09:58.
Citera
2018-11-25, 10:00
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMachoGrand
Den där Ra*mu* Gam*äter tycks vara helt oberörd av att bli avslöjad här. Han till och fixar och donar med sin profilbild på Facebook strax före 24:00 igår! Oskyldig eller jätteskyldig? *=s

Kolla hans fråga här:
https://www.fragasyv.se/fragor/hur-beraeknar-jag-medelbetyget

Han är alltså inte behörig till HHS för att han inte har minst 17,00 i betyg, men han har tillräckligt högt HP för att komma in. Detta skrivet i mars 2018 från pappans? email.

Vad är sannolikheten att man har 14,6 i betyg men 1,9+ i HP?
Citera
2018-11-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullius
Kolla hans fråga här:
https://www.fragasyv.se/fragor/hur-beraeknar-jag-medelbetyget

Han är alltså inte behörig till HHS för att han inte har minst 17,00 i betyg, men han har tillräckligt högt HP för att komma in. Detta skrivet i mars 2018 från pappans? email.

Vad är sannolikheten att man har 14,6 i betyg men 1,9+ i HP?

Sannolikheten är förmodligen högre att man har 1.9+ HP om man har 14.6 i betyg än om man har betyg som räcker till HHS. Varför skulle man lägga sjukt mycket energi på HP om man ändå har toppbetyg?
Citera
2018-11-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Sannolikheten är förmodligen högre att man har 1.9+ HP om man har 14.6 i betyg än om man har betyg som räcker till HHS. Varför skulle man lägga sjukt mycket energi på HP om man ändå har toppbetyg?

Vet inte om jag förstår dig rätt. men menar du att det är sannolikt att ha 1,9 och 14,6 i snitt?!
Citera
2018-11-25, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Vet inte om jag förstår dig rätt. men menar du att det är sannolikt att ha 1,9 och 14,6 i snitt?!

Att ha 1.9 på HP är mycket osannolikt, oavsett vilka betyg man har, men det jag menar är att jag tror att det är troligare att någon med mediokra betyg har 1.9 HP, än att någon med A i allting har 1.9 HP. Varför skulle någon med A i allting bestämma sig för att börja kriga högskoleprovet? Det finns liksom ingen anledning, dom kommer ändå in överallt.

Jag har någon polare som har typ 12 i betygsnitt och hör till den bästa %en i fråga om HP resultat. Att denne är så här duktig på HP är just på grund av dennes låga betyg, dom räcker nämligen inte till någonting alls så HP blir det naturliga steget vidare.

Omvänt har jag toppbetyg men bara bättre än 90% på HP, anledningen är att jag bara skrev det en gång och inte ansträngde mig så mycket, på grund av mina höga betyg behövde jag inte.
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-25 kl. 10:15.
Citera
2018-11-25, 10:17
Medlem
Citat:
Att ha 1.9 på HP är mycket osannolikt, oavsett vilka betyg man har, men det jag menar är att jag tror att det är troligare att någon med mediokra betyg har 1.9 HP, än att någon med A i allting har 1.9 HP. Varför skulle någon med A i allting bestämma sig för att börja kriga högskoleprovet? Det finns liksom ingen anledning, dom kommer ändå in överallt.

Jag har någon polare som har typ 12 i betygsnitt och hör till den bästa %en i fråga om HP resultat. Att denne är så här duktig på HP är just på grund av dennes låga betyg, dom räcker nämligen inte till någonting alls så HP blir det naturliga steget vidare.

Kanske för att konkurrera med ytterligare 1/3 av platserna. Sen är det inte alls mer sannolikt att ha mediokra betyg och sätta 1,9 än de med toppbetyg. Folk som får A i tex matte kan rabbla upp matte-reglerna på löpande band.
Citera
2018-11-25, 10:17
Medlem
Citat:

Omvänt har jag toppbetyg men bara bättre än 90% på HP, anledningen är att jag bara skrev det en gång och inte ansträngde mig så mycket, på grund av mina höga betyg behövde jag inte.

Jag tror det finns ett mycket troligt samband mellan betyg och resultat på HP eftersom det är väl just de egenskaper som provet avser att mäta. Vad skulle det annars mäta?
Citera
2018-11-25, 10:22
Medlem
Tulliuss avatar
Citat:

Omvänt har jag toppbetyg men mediokert HP, anledningen är att jag bara skrev det en gång och inte ansträngde mig så mycket, på grund av mina höga betyg behövde jag inte.

Utan att ha studerat det närmare skulle jag säga att betyg och HP normalt korrelerar, men att HP är utvägen för de som hamnade snett i gymnasiet och behöver en andra chans. Det är ju en tämligen liten andel av de som gör provet som får 1,9+ på HP och de som dessutom har dåliga betyg är troligen en ännu betydligt mindre andel. Så R*smus är en svart svan. Många gör väl HP i slutet av gymnasiet innan man vet slutbetygen? Är man inte säker på A i alla ämnen och skall söka till en linje som kräver toppresultat så gör man HP.

Blev tydligen pucktrea här. Sorry.
Citera
2018-11-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElMachoGrand
Jag tror det finns ett mycket troligt samband mellan betyg och resultat på HP eftersom det är väl just de egenskaper som provet avser att mäta. Vad skulle det annars mäta?

Hur mycket man pluggat till HP, självklart. Ordförståelse, läsa akademiska texter och DTK är inte ämnen på gymnasiet, dom som är bra på detta är dom som specifikt gått allin för att skriva högt på HP.

Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Kanske för att konkurrera med ytterligare 1/3 av platserna. Sen är det inte alls mer sannolikt att ha mediokra betyg och sätta 1,9 än de med toppbetyg. Folk som får A i tex matte kan rabbla upp matte-reglerna på löpande band.

Det är en annan typ av matte på HP, jag har A i all matte på gymnasiet och jag skriver inte 2.0 på kvant, ingen chans, inte ens nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in