2018-11-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vill ställa en allmän fråga: hur tolkar ni att SD och LW fortsätter att umgås även efter anmälningarna. Det är dessutom LW som kontaktar paret D vid nått tillfälle.

Allt detta efter HD fått reda på otroheten och även efter HD ska flytta ifrån SD.

Något tillfälle säger du, vem pratade hon då med?

Kontaktade paret D henne också vid något annat än att han är tillfälle? Kanske.
Citera
2018-11-24, 20:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, tveksamt om Hiding skulle kunna åtala för mord på de grunderna. Och när det gäller äktenskapsbrott måste det väl vara hundra år sedan det var straffbart i Sverige.

Du har kanske inte sett/hört en mordrättegång? Åklagaren ställer frågor om vad man misstänker är motiv till dådet. I detta fall Svartsjuka. Alltså kommer SD som åtalad och HD som vittne (el medåtalad) m fl få redogöra om sina upplevda relationer till mordoffret.

Jag tror alltså att åkl håller på och knyter ihop säcken. Annars hade vi nog fått läsa mer i media om stöd från NOA eller Riksmordgruppen, men polisen i Örebro har rätat upp sig efter den tunga sommaren. De klarar utredningen på egen hand och SD får nog överväga om han inte borde erkänna, tror jag.

Om SD tyckte att LW skulle bestraffas med mord, så ska han åtalas och straffas för det.

(Kanske bäst att han passar på de närmsta dagarna och kn-llar rejält med upptagna damer som tycker det kan vara spännande med en MGM. Det kommer han ju iaf inte få fängelse för.)
Citera
2018-11-24, 21:54
Medlem
Citat:
Undrar vem som skrev denna sammanställning som motivgrund först...
Dessutom så missade du att hans pannrum och tvättstuga vart rökskadat i samma veva.
Även om rökskadorna inte var LW:s fel så hade SD känslorna ”all over the place”...

Men jag går till mig själv, sätter mig in i hans situation, så känns tillfället att han ska söka upp LW just denna kväll fel.

Trots anmälningar och att LW har andra relationer så har dom fortsatt umgås. Det får jag inte riktigt ihop.

Sammanställer jag det lite schematiskt och övertolkat så har vissa återberättat riktigt hemska saker SD gjort. Dessa har som regel ingen kontaktyta till SD.
Andra som pratat med LW och har kontaktyta med SD har det nedtonats från LW själv.

Jag kan och vill inte lägga någon tolkning i anmälan, då detta var mellan dom två och bara dom visste vad och varför det hände.

Jag tror att vi letar efter det logiska och rationella. Men hela det här mordet är irrationellt, åtminstone utifrån oss sett. Innifrån GMs hjärna är det kanske begripligt, eller till och med försvarbart. Annars borde GM erkänt. Om GM inte är feg förstås. Så kan det också vara.
Citera
2018-11-24, 22:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har kanske inte sett/hört en mordrättegång? Åklagaren ställer frågor om vad man misstänker är motiv till dådet. I detta fall Svartsjuka. Alltså kommer SD som åtalad och HD som vittne (el medåtalad) m fl få redogöra om sina upplevda relationer till mordoffret.

Jag tror alltså att åkl håller på och knyter ihop säcken. Annars hade vi nog fått läsa mer i media om stöd från NOA eller Riksmordgruppen, men polisen i Örebro har rätat upp sig efter den tunga sommaren. De klarar utredningen på egen hand och SD får nog överväga om han inte borde erkänna, tror jag.

Om SD tyckte att LW skulle bestraffas med mord, så ska han åtalas och straffas för det.

(Kanske bäst att han passar på de närmsta dagarna och kn-llar rejält med upptagna damer som tycker det kan vara spännande med en MGM. Det kommer han ju iaf inte få fängelse för.)

Andra postare har också försökt sig på den logiska kullerbyttan och Palme-mords-resonemanget att tolka tystnaden och halvåret som gått som positivt för MGMs skuld.

Angående det aldrig avtagande intresset för SDs otrohet med pastor LW så anses det väl nästan i vara paritet med mordet i sig?

Det har trotts säcken knutits ihop 33 ggr på polishuset Örebro med start 7 Juni. Dvs, närapå ett halvår sen. Det kanske beror på att det inte finns något i säcken som ska knytas ihop?

Postat Juni 2018-07-07, 12:39 QUOTE=Fleudhesten|64571221]Precis, inget tycks peka mot någon annan GM. Han är fortfarande aktuell och fortfarande skäligen misstänkt och utredningsgruppen arbetar nog förfullt med allt de har för att knyta ihop säcken.[/quote]
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-24 kl. 22:23.
Citera
2018-11-24, 22:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Någon som vet om HD har slutat umgås med S*ll*n?
Enligt geologgar syns de inte ha träffats sen den 13:e oktober.

Enligt färska geologgar verkar S*ll*n och HD varit på gemensam burkletartur i örebrotrakten igår:

Citera
2018-11-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Andra postare har också försökt sig på den logiska kullerbyttan och Palme-mords-resonemanget att tolka tystnaden och halvåret som gått som positivt för MGMs skuld.

Angående det aldrig avtagande intresset för SDs otrohet med pastor LW så anses det väl nästan i vara paritet med mordet i sig?

Det har trotts säcken knutits ihop 33 ggr på polishuset Örebro med start 7 Juni. Dvs, närapå ett halvår sen. Det kanske beror på att det inte finns något i säcken som ska knytas ihop?

Postat Juni 2018-07-07, 12:39 QUOTE=Fleudhesten|64571221]Precis, inget tycks peka mot någon annan GM. Han är fortfarande aktuell och fortfarande skäligen misstänkt och utredningsgruppen arbetar nog förfullt med allt de har för att knyta ihop säcken.
[/quote]

Jag tolkar inte detta utifrån extrem fall utan mord i nära relationer de senaste åren.

Jag är smått förtjust i strikt förundersökningssekretess dessutom. Av den enkla anledningen att jag hittills bara sett att det gett utmärkt resultat. Du vet det där som finns i den kända säcken.

Vi får väl se snart vad den innehåller. Tomtesäcken.
Citera
2018-11-24, 22:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt färska geologgar verkar S*ll*n och HD varit på gemensam burkletartur i örebrotrakten igår:

...medan SD förbereder sitt traditionsenliga glögg-event (ja nog är det självaste HTD som dagen till ära verkar ha antagit ett litet mer julklingande geonick):

Man kan ju hoppas att det blir snö till advent, eftersom det verkar som att de flesta som hittills har anmält sig garderar sin närvaro med en rain-check
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-24 kl. 22:55.
Citera
2018-11-25, 02:31
Medlem
Citat:
Jag/vi har inga problem att se SD som skyldig och bakom lås och bom. Mitt resonemang är att det finns så många frågetecken och så få svar.

Viss logik säger att han är skyldig och vi förhåller oss till det.
Samtidigt så är hela situationen, med resor och andra bestyr väldigt svårt att förstå och se hur ett ”resonemang” kan gå så överstyr.
Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord. Svartsjuka som motiv lutar det åt, frågan är då om SD hade den inombords till den nivån, borde inte det yttrat sig tidigare?

Hur menar du med "Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord."? Tänker du kärlek, lust eller svartsjuka, hat?
Citera
2018-11-25, 03:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tänk tanken att han kände sig totalt övergiven och ratad. Hela hans kanske inbillade trygghet raserade iom att HD flyttade och ville skiljas? Februari till maj kan ha varit hans livs hemskaste period och han upplevde att allt var LW:s fel? Kanske hon hade "lekt" lite med honom om han var en av de som hjälpte henne när hon skadat benen? Då dög han, men inte längre?

Jag kan inte att veta vad som rört sig i hans hjärna, men kan tänka mig att rädsla för ensamheten, svartsjuka och en enormt djupgående besvikelse på henne kanske förvandlade honom till ett utstuderat och rationellt rovdjur som släckte hennes liv för sitt egna nöjes skull? Fantasi som blev verklighet?

Det grova våldet mot hennes kropp talar för ett långt gående uppdämt behov av att ge igen. GM har kunnat hejda sig, men gjorde inte det. Jag tror inte det är gjort i en dags vändning att sudda ut ett så pass långt och nära förhållande som BO och MGM hade.

Ja, jag tror svartsjuka är en del i en gryta som blivit svart av hat.

Tänk om HD tvingade SD att välja mellan henne och LW
och han valde LW?
Därav skilsmässoansökan och att HD flyttade.
Och sedan så ville inte LW ha honom.
Citera
2018-11-25, 06:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag tolkar inte detta utifrån extrem fall utan mord i nära relationer de senaste åren.

Jag är smått förtjust i strikt förundersökningssekretess dessutom. Av den enkla anledningen att jag hittills bara sett att det gett utmärkt resultat. Du vet det där som finns i den kända säcken.

Vi får väl se snart vad den innehåller. Tomtesäcken.

Vad jag vill visa på är att du tolkat fel i flera månader och fortsätter tolka tystnaden fel.

Den "strika förundersökningssekretess" som gömmer så mycken hemlighet att Åsa-klantiga-utalanden-Hiding låter en misstänkt mördare gå lös är bara en våt dröm. Förtegenheten får tillskrivas Hiding som då hon uttalat sig försökt dölja innehållslösenheten med önskedrömmar.

Det blir alltmer uppenbart att tystnaden beror på att det inte ens finns någon säck att knyta ihop. Om du inte åsyftar dom jättemycket bevis-tomma-säckarna som var fulla med SDs smutstvätt från NFC.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-25 kl. 06:49.
Citera
2018-11-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad jag vill visa på är att du tolkat fel i flera månader och fortsätter tolka tystnaden fel.

Den "strika förundersökningssekretess" som gömmer så mycken hemlighet att Åsa-klantiga-utalanden-Hiding låter en misstänkt mördare gå lös är bara en våt dröm. Förtegenheten får tillskrivas Hiding som då hon uttalat sig försökt dölja innehållslösenheten med önskedrömmar.

Det blir alltmer uppenbart att tystnaden beror på att det inte ens finns någon säck att knyta ihop. Om du inte åsyftar dom jättemycket bevis-tomma-säckarna som var fulla med SDs smutstvätt från NFC.
Det där fetade fick mig att skratta så att jag nästan väckte resten av huset, tack!

OnT: Nu vänder jag mig till er här i tråden som varit hos Örebropolisen på förhör gällande LW.
Skulle inte ni kunna berätta för tråden vilka frågor ni fick och på vilket sätt de ställdes?
Berätta för oss om frågorna, tack! Säkert har polisen haft ett sorts frågeformulär från vilket man utgått och då kan vi kanske se om frågorna ställts öppet (som sig bör), eller om man via frågorna kan se om de formulerats till att kunna peka på just SD som gärningsperson.
Få så vis skulle vi andra kunna få lite kött på de utredningsben som vi nu legat och torrgnagt på under mer än ett halvårs tid..

Tror att både EGT och Holmes berättat om att de hörts. Men nog bör det väl vara fler än bara ni två?
Citera
2018-11-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det där fetade fick mig att skratta så att jag nästan väckte resten av huset, tack!

OnT: Nu vänder jag mig till er här i tråden som varit hos Örebropolisen på förhör gällande LW.
Skulle inte ni kunna berätta för tråden vilka frågor ni fick och på vilket sätt de ställdes?
Berätta för oss om frågorna, tack! Säkert har polisen haft ett sorts frågeformulär från vilket man utgått och då kan vi kanske se om frågorna ställts öppet (som sig bör), eller om man via frågorna kan se om de formulerats till att kunna peka på just SD som gärningsperson.
Få så vis skulle vi andra kunna få lite kött på de utredningsben som vi nu legat och torrgnagt på under mer än ett halvårs tid..

Tror att både EGT och Holmes berättat om att de hörts. Men nog bör det väl vara fler än bara ni två?

Både frågorna och det jag/vi berättade bör nog inte publiceras, av hänsyn till utredningen.
Oavsett vem som är GM så läser hen kanske här och vi vill inte att hen ska tolka vart frågorna lutar åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in