2018-11-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänk tanken att han kände sig totalt övergiven och ratad. Hela hans kanske inbillade trygghet raserade iom att HD flyttade och ville skiljas? Februari till maj kan ha varit hans livs hemskaste period och han upplevde att allt var LW:s fel? Kanske hon hade "lekt" lite med honom om han var en av de som hjälpte henne när hon skadat benen? Då dög han, men inte längre?

Jag kan inte att veta vad som rört sig i hans hjärna, men kan tänka mig att rädsla för ensamheten, svartsjuka och en enormt djupgående besvikelse på henne kanske förvandlade honom till ett utstuderat och rationellt rovdjur som släckte hennes liv för sitt egna nöjes skull? Fantasi som blev verklighet?

Det grova våldet mot hennes kropp talar för ett långt gående uppdämt behov av att ge igen. GM har kunnat hejda sig, men gjorde inte det. Jag tror inte det är gjort i en dags vändning att sudda ut ett så pass långt och nära förhållande som BO och MGM hade.

Ja, jag tror svartsjuka är en del i en gryta som blivit svart av hat.
Undrar vem som skrev denna sammanställning som motivgrund först...
Dessutom så missade du att hans pannrum och tvättstuga vart rökskadat i samma veva.
Även om rökskadorna inte var LW:s fel så hade SD känslorna ”all over the place”...

Men jag går till mig själv, sätter mig in i hans situation, så känns tillfället att han ska söka upp LW just denna kväll fel.

Trots anmälningar och att LW har andra relationer så har dom fortsatt umgås. Det får jag inte riktigt ihop.

Sammanställer jag det lite schematiskt och övertolkat så har vissa återberättat riktigt hemska saker SD gjort. Dessa har som regel ingen kontaktyta till SD.
Andra som pratat med LW och har kontaktyta med SD har det nedtonats från LW själv.

Jag kan och vill inte lägga någon tolkning i anmälan, då detta var mellan dom två och bara dom visste vad och varför det hände.
Citera
2018-11-24, 16:58
Medlem
Vill ställa en allmän fråga: hur tolkar ni att SD och LW fortsätter att umgås även efter anmälningarna. Det är dessutom LW som kontaktar paret D vid nått tillfälle.

Allt detta efter HD fått reda på otroheten och även efter HD ska flytta ifrån SD.
Citera
2018-11-24, 17:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vill ställa en allmän fråga: hur tolkar ni att SD och LW fortsätter att umgås även efter anmälningarna. Det är dessutom LW som kontaktar paret D vid nått tillfälle.

Allt detta efter HD fått reda på otroheten och även efter HD ska flytta ifrån SD.

Det tolkar jag som att de har ett gummibandsförhållande som någon beskrev i tråden.

Något som gör att de dras till varandra trots att deras förhållande är destruktivt/fel etc.
Citera
2018-11-24, 17:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Det jag kan tänka mig är att efter de ertappades utlovades att det hela var en historia som inte skulle upprepas - HD var/är storsint och satte långvarig vänskap främst? Eller, kanske hon hade dåligt samvete för att hon inte ville ta i SD som var i så stort behov av sex och bekräftelse? Kanske hon tyckte det var skönt att få vara ifred och gav SD tillåtelse att ha sex med LW - en resonemangsrelation?

Hela flerpartshärvan kanske vi får höra om live i en rättssal och kan diskutera vidare om då.
Citera
2018-11-24, 18:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det jag kan tänka mig är att efter de ertappades utlovades att det hela var en historia som inte skulle upprepas - HD var/är storsint och satte långvarig vänskap främst? Eller, kanske hon hade dåligt samvete för att hon inte ville ta i SD som var i så stort behov av sex och bekräftelse? Kanske hon tyckte det var skönt att få vara ifred och gav SD tillåtelse att ha sex med LW - en resonemangsrelation?

Hela flerpartshärvan kanske vi får höra om live i en rättssal och kan diskutera vidare om då.
Nja, tveksamt om Hiding skulle kunna åtala för mord på de grunderna. Och när det gäller äktenskapsbrott måste det väl vara hundra år sedan det var straffbart i Sverige.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-24 kl. 18:26.
Citera
2018-11-24, 18:27
Medlem
Citat:
Jag/vi har inga problem att se SD som skyldig och bakom lås och bom. Mitt resonemang är att det finns så många frågetecken och så få svar.

Viss logik säger att han är skyldig och vi förhåller oss till det.
Samtidigt så är hela situationen, med resor och andra bestyr väldigt svårt att förstå och se hur ett ”resonemang” kan gå så överstyr.
Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord. Svartsjuka som motiv lutar det åt, frågan är då om SD hade den inombords till den nivån, borde inte det yttrat sig tidigare?
Varför är "din kompis" skäligen misstänkt? Då du så väl kan vittna om om vad SD tyckte och tänkte/tycker och tänker om privata händelser som hänt i hans liv, lär han väl ha berättat på vilka grunder han är skäligen misstänkt.. Vad handlade konversationen med LW om den där ödesdigra kvällen i maj, innan hon brutalt rycktes från jordelivet??
Citera
2018-11-24, 18:35
Medlem
Citat:
Fick tidigare frågan på PM om varför jag ”snöade” in på ML, tar upp svaret i tråden istället:

Jag började titta på honom när uppgiften kom att han inte var intressant, då han var i USA vid tidpunkten för mordet enligt IG. Detta visade sig vara felaktiga bilder och då började min misstanke gro.
Sedan tycker jag att hans beteende som vissa uppfattade, deras närliggande relation och hans tidslinje är lite för många omständigheter för att släppa som ett långskott. Det är nästan straffspark på att utredas djupt.

Nästan lite som UW som skulle befinna sig i "annat län" vid tid punkten
för mordet.
Enligt två med insyn så gjorde han inte det, enligt deras uppgifter
befann han sig i sin bostad.
Citera
2018-11-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då kommer en sakfråga.
Varför umgås du med SD efter det han gjort mot HD, LW och det han är misstänkt för?
Har du inga andra vänner som inte ljuger, bedrar, misshandlar och mördar?
Kan du inte bryta med sektledaren?

Vore intressant med ett svar, vi är många som undrar.

Citat:
Skulle direkt bryta med en mördare, men har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon. Har du eller ljuger du igen?
För ljuger, misshandlar och mördar är än så länge bara i din fantasi och din förvrängda påpälsade och förvrängda moraliska kompass, som totalt havererat.

Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD ljög och bedrog HD i 6 år, låtsas du inte om det? 😮
Han använde våld mot LW i bilen och har upprepade gånger hotat henne, låtsas du inte om det heller? 😮
Min förvrägda kompass? Du menar förstås SDs och din egen.
Kan du inte se det är du nog bortom all räddning är jag rädd.
Det är såhär sekter fungerar, skrämmande att du inte är inlåst på psyket, det borde du vara!

Noterar återigen att du inte svarar när det blir obekvämt. Varför är du så rädd för sanningen och att begrunda sakernas naturliga tillstånd?

Jag tror du behöver professionell hjälp att bryta detta, sim en exit från andra sekter, kriminella ligor osv.
Du kan varken se eller förstå hur snett du har hamnat, det är otäckt att se hur du går ner dig.
Men liksom du inte hyser medlidande för allt SD gjort mot sina nära, gör jag inte det för dig eller JG. Ni har gjort detta mot er själva.
Citera
2018-11-24, 18:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Undrar vem som skrev denna sammanställning som motivgrund först...
Dessutom så missade du att hans pannrum och tvättstuga vart rökskadat i samma veva.
Även om rökskadorna inte var LW:s fel så hade SD känslorna ”all over the place”...

Men jag går till mig själv, sätter mig in i hans situation, så känns tillfället att han ska söka upp LW just denna kväll fel.

Trots anmälningar och att LW har andra relationer så har dom fortsatt umgås. Det får jag inte riktigt ihop.

Sammanställer jag det lite schematiskt och övertolkat så har vissa återberättat riktigt hemska saker SD gjort. Dessa har som regel ingen kontaktyta till SD.
Andra som pratat med LW och har kontaktyta med SD har det nedtonats från LW själv.

Jag kan och vill inte lägga någon tolkning i anmälan, då detta var mellan dom två och bara dom visste vad och varför det hände.

Det fetade: Vad är det för fel på just den kvällen?
Citera
2018-11-24, 18:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag tolkar det som att de hade ett destruktivt förhållande med starka känslor från främst SD:s håll då, eftersom han efter polisanmälan ändå känner behovet av att ha kvar henne.
Citera
2018-11-24, 19:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW's dödsannons som publiceras idag:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=3522451&set_site_id =2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Tack. Det hedrar dig att du visar oss vägen till LW:s dödsannons. Det ohyggligt ofattbara (jag som främling tidigare lyckats hålla på viss distans) svider i venerna.
Citera
2018-11-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tolkar det som att de hade ett destruktivt förhållande med starka känslor från främst SD:s håll då, eftersom han efter polisanmälan ändå känner behovet av att ha kvar henne.

Eller främst från LWs sida, trots att hon "misshandlats" och polisanmält
honom så kan hon inte låta bli å umgås med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in