Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag/vi har inga problem att se SD som skyldig och bakom lås och bom. Mitt resonemang är att det finns så många frågetecken och så få svar.
Viss logik säger att han är skyldig och vi förhåller oss till det.
Samtidigt så är hela situationen, med resor och andra bestyr väldigt svårt att förstå och se hur ett ”resonemang” kan gå så överstyr.
Känslor är en färskvara som måste underhållas och jag tror inte att SD kände så starkt för LW att det kan leda till mord. Svartsjuka som motiv lutar det åt, frågan är då om SD hade den inombords till den nivån, borde inte det yttrat sig tidigare?
Tänk tanken att han kände sig totalt övergiven och ratad. Hela hans kanske inbillade trygghet raserade iom att HD flyttade och ville skiljas? Februari till maj kan ha varit hans livs hemskaste period och han upplevde att allt var LW:s fel? Kanske hon hade "lekt" lite med honom om han var en av de som hjälpte henne när hon skadat benen? Då dög han, men inte längre?
Jag kan inte att veta vad som rört sig i hans hjärna, men kan tänka mig att rädsla för ensamheten, svartsjuka och en enormt djupgående besvikelse på henne kanske förvandlade honom till ett utstuderat och rationellt rovdjur som släckte hennes liv för sitt egna nöjes skull? Fantasi som blev verklighet?
Det grova våldet mot hennes kropp talar för ett långt gående uppdämt behov av att ge igen. GM har kunnat hejda sig, men gjorde inte det. Jag tror inte det är gjort i en dags vändning att sudda ut ett så pass långt och nära förhållande som BO och MGM hade.
Ja, jag tror svartsjuka är en del i en gryta som blivit svart av hat.