2018-11-24, 07:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
LW's dödsannons som publiceras idag:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=3522451&set_site_id =2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1
Citera
2018-11-24, 07:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja man kan verkligen undra
Enligt egen utsago tidigare så känner hon ju inte ens SD, ytlig bekant från nåt event inom caching bara. Och bodde dessutom låångt från Örebro.
Nu är de plötsligt snudd på siamesiska tvillingar och hon vet allt om den andre... och om vad polisen vet, tror och tycker.

Jag har tidigare vid ett par tillfällen påstått att det handlar om FUD; ser ingen anledning att ändra uppfattning nu heller.

Polisens tillgång till signalspaning?

”Sveriges domstolar har nyligen utannonserat en i sitt slag helt unik domartjänst: Den så kallade Försvarsunderrättelsedomstolen (FUD), i folkmun kallad "FRA-domstolen", söker ny ordförande.

Av annonsen får vi veta att FUD ”är en specialdomstol och enda instans för prövning av frågor om tillstånd till signalspaning i försvarsunderrättelseverksamhet”.

http://www.dagensjuridik.se/2016/05/debatt-FUD-II
Citera
2018-11-24, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja man kan verkligen undra
Enligt egen utsago tidigare så känner hon ju inte ens SD, ytlig bekant från nåt event inom caching bara. Och bodde dessutom låångt från Örebro.
Nu är de plötsligt snudd på siamesiska tvillingar och hon vet allt om den andre... och om vad polisen vet, tror och tycker.

Jag har tidigare vid ett par tillfällen påstått att det handlar om FUD; ser ingen anledning att ändra uppfattning nu heller.

Tycker du att jag ska outa mig mer och skriva vilka vi är?
Vad är ditt/ert problem? Jag har ganska tydligt försökt förklara nivå och umgängesnivån med exempel så vi inte outas.

Finns det nått i det jag skriver som inte stämmer i den ”fakta” jag gett?
Mina hypoteser och spekulationer ska inte räknas med, det är exakt vad det är, spekulationer.
(Börja inte igen om stigen, jag har min bedömning, andra har sin. Jsg har visat bilder att stigen inte fanns 2011, men kan ha uppstått efter detta sv någon outgrundlig anledning som inget svarat på).

Jag tycker att jag hänvisat det jag skriver om det är egen tolkning, nått jag hört eller liknande.

Att inte ifrågasätta sånt som skrivs mot SD på samma sätt känns konstigt, då är man inte intresserad av att få fast en mördare, då är man låst och målstyrd i sitt tänkande.
Det är egentligen ganska männskligt, så även jag. Jag tänker nog till en extra gång om det skrivs mot SD och släpper igenom lite för enkelt om det skrivs för SD.

Att vissa tror så hårt på TiNi att flera av HD:s arbetskamrater fått larm för dom känner sig hotade. Det är ju så uppåt väggarna... faktiskt rent skrattretande att vissa till och med tror det.

Samma sak med MV:s uppgift att SD är bevakad så han inte kan begå ett mord till. Helt orimligt och rent falsarium (som hen inte svarade på).

Jag har inte för avsikt att omvända er, varken till att tro på mig eller få er att tro att SD är oskyldig.
Bemöt mig i sakfrågor istället för allmänna påhopp i frågor som redan avhandlats och förtydligats till absurdum.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-11-24 kl. 07:26. Anledning: Stavfel
Citera
2018-11-24, 07:35
Medlem
Fick tidigare frågan på PM om varför jag ”snöade” in på ML, tar upp svaret i tråden istället:

Jag började titta på honom när uppgiften kom att han inte var intressant, då han var i USA vid tidpunkten för mordet enligt IG. Detta visade sig vara felaktiga bilder och då började min misstanke gro.
Sedan tycker jag att hans beteende som vissa uppfattade, deras närliggande relation och hans tidslinje är lite för många omständigheter för att släppa som ett långskott. Det är nästan straffspark på att utredas djupt.
Citera
2018-11-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad är ditt/ert problem? Jag har ganska tydligt försökt förklara nivå och umgängesnivån med exempel så vi inte outas.

Mina hypoteser och spekulationer ska inte räknas med, det är exakt vad det är, spekulationer.
(Börja inte igen om stigen, jag har min bedömning, andra har sin. Jsg har visat bilder att stigen inte fanns 2011, men kan ha uppstått efter detta sv någon outgrundlig anledning som inget svarat på).

Jag tycker att jag hänvisat det jag skriver om det är egen tolkning, nått jag hört eller liknande.

Att inte ifrågasätta sånt som skrivs mot SD på samma sätt känns konstigt, då är man inte intresserad av att få fast en mördare, då är man låst och målstyrd i sitt tänkande.
Det är egentligen ganska männskligt, så även jag. Jag tänker nog till en extra gång om det skrivs mot SD och släpper igenom lite för enkelt om det skrivs för SD.

Att vissa tror så hårt på TiNi att flera av HD:s arbetskamrater fått larm för dom känner sig hotade. Det är ju så uppåt väggarna... faktiskt rent skrattretande att vissa till och med tror det.

Samma sak med MV:s uppgift att SD är bevakad så han inte kan begå ett mord till. Helt orimligt och rent falsarium (som hen inte svarade på).

Jag har inte för avsikt att omvända er, varken till att tro på mig eller få er att tro att SD är oskyldig.
Bemöt mig i sakfrågor istället för allmänna påhopp i frågor som redan avhandlats och förtydligats till absurdum.

Då kommer en sakfråga.
Varför umgås du med SD efter det han gjort mot HD, LW och det han är misstänkt för?
Har du inga andra vänner som inte ljuger, bedrar, misshandlar och mördar?
Kan du inte bryta med sektledaren?

Vore intressant med ett svar, vi är många som undrar.
Citera
2018-11-24, 11:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Du får helt enkelt finna dig i att din trovärdighet minskar när du fladdrar vilt mellan att knappt ens känna MGM till att plötsligt vara ytterst väl bekant med honom.
Citera
2018-11-24, 11:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW's dödsannons som publiceras idag:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=3522451&set_site_id =2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Det gör ont i mig att se att hennes närstående har tvingats begrava henne utan att mördaren gett sig tillkänna. Det gör mig ont att GM låter alla lida med saknaden utan svar.

GM är tydligen en otroligt hjärtlös typ som inte alls ångrar sig. Lena har mördats av en GM som antagligen visar en utsida likt ett oskyldigt vitt litet lamm, men som blir ett ont hjärtlöst monster om någon i hens ögon kränker och inte går till viljes? Denna person går omkring som en fri människa bland andra. Det är inte rätt!
Senast redigerad av Honan6 2018-11-24 kl. 11:53.
Citera
2018-11-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då kommer en sakfråga.
Varför umgås du med SD efter det han gjort mot HD, LW och det han är misstänkt för?
Har du inga andra vänner som inte ljuger, bedrar, misshandlar och mördar?
Kan du inte bryta med sektledaren?

Vore intressant med ett svar, vi är många som undrar.
Skulle direkt bryta med en mördare, men har tyvärr inga konkreta bevis att han mördat någon. Har du eller ljuger du igen?
För ljuger, misshandlar och mördar är än så länge bara i din fantasi och din förvrängda påpälsade och förvrängda moraliska kompass, som totalt havererat.

Tills/om han blir fälld ser jag bara fördelar att behålla kontakten.
Citera
2018-11-24, 11:52
Medlem
Honan6s avatar
Kanske endast en blind godtrogen schizofren siamestrilling kan vara utan tvivel och misstankar om att MGM kan vara den som tagit LW:s liv?

Vore jag närstående anhörig eller vän till den misstänkte så skulle jag först välja att tro på vad hen säger när jag frågar om detaljer.
Jag skulle sannolikt ha en grodd av tvivel längst inombords och ju längre tiden går skulle jag kanske komma på saker som jag vill dubbelkolla med andra i smyg - kanske genom att spela lite trög.

En dag skulle jag kanske få bevis för att den närstående faktiskt ÄR mördaren. Vad skulle jag göra med informationen? Kanske jag skulle försöka övertyga mig om att jag har uppfattat fel? Skulle jag våga fråga den misstänkte om vad hen säger om det jag fått reda på? Inte säkert, med tanke på det våld den mördade har utsatts för.

Den närstående uppträder helt normalt och oberört, men vad skulle hända om jag ställer hen mot väggen med pressande frågor? Jag skulle nog hellre börja fundera på hur jag ska kunna komma längre ifrån den närstående utan att skapa misstankar. Jag skulle nog inte våga tala med någon annan om det jag vet - jag skulle känna mig fruktansvärt otrygg med situationen. Kanske jag skulle lämna tips anonymt till någon jag vet har med utredningen att göra?

Jag vet inte alls hur jag skulle göra, men jag tror att endast en blind godtrogen schizofren siamestrilling kan vara utan tvivel och misstankar om att MGM kan vara den som tagit LW:s liv.
Citera
2018-11-24, 11:56
Medlem
Citat:

Varför skaffar NI som skriver under detta nick inte ett varsit konto.. JU FLER KOCKAR DESTO SÄMTE SOPPA.. NI skapar själva den FÖRVIRRING och de IFRÅGASÄTTNINGAR ni sedan ojar er över att ni får försvara er mot genom de spretiga och osynkade uppgifter ni lämnar ang relationsstatus och insyn i fallet. Ni bör nog även, som alla andra här i tråden ang skuldfrågan , avvakta med att rista eran väns oskuld i sten tills ni får svart på vitt att det inte är han som dödat LW. För ni tror väl inte själva på att han skulle ha erkänt för er om det är så att det är han som har utfört dådet?? Var källkritiska och svälj inte allt han serverar er på silverbricka med hull och hår.. Ni är de sista han skulle erkänna sitt brott för, om det är han som är GM.
Senast redigerad av Osamaj 2018-11-24 kl. 12:03.
Citera
2018-11-24, 13:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ni bör nog även, som alla andra här i tråden ang skuldfrågan , avvakta med att rista eran väns oskuld i sten tills ni får svart på vitt att det inte är han som dödat LW.

Klargörande inlägg om varför man blir både förbaskad och skrämd av dina med fleras åsikter.

Utgångspunkten är att man/MGM är skyldig till gärningen tills motsatsen är bevisad?
Är det inte kontentan av vad du och dina utomrättsliga vänner polariserar och skapar konflikter i tråden med?

Förstår du inte att man blir upprörd av såna korkade och allvariga kommentarer om omvänd bevisföring?

Det är väl för helsike inte Kim Jong-UnsNord Korea, Saddams Irak eller Kadaffis, Lidbyen vi befinner oss i?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-24 kl. 13:26.
Citera
2018-11-24, 13:27
Medlem
Honan6s avatar
Här skulle Lena ha stått glad idag om inte en mördare tagit hennes liv

Var det MGM som stod utanför hennes dörr på kvällen den 14 maj?

Hur såg den digitala kontakten ut mellan BO och MGM den 14 maj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in