Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Jo, det är du. Du fortsätter ju försvara dom.
Jo det kan jag eftersom jag har läst i ämnet och det var allt jag rada upp för dig men du tycker uppenbart att det är okej med sådant.
Men det är klart att lika folk känner igen varandra bäst annars hade du aldrig försvarat det vidriga.
Sluta upp med att dom kommer dö om man tar kontakt med dom, för 100 år sen kanske nu har vi modern medicin som löser så ingen behöver dö.
Jorå min ex händer hela tiden att folk råkar ut för olyckor med mera och ibland händer att folk blir räddade, vilken tur då att vi inte slakta dom då.
Självklart försvarar jag deras agerande då jag kan tänka mig in i deras situation. De reagerar som resten av världen, vi använder oss bara av makt, politik och större vapen idag.
Jag vet inte vilken bubbelgums bubbla du lever i
Du har väldigt dålig allmänbildning.
Du borde läsa på om hur mediciner fungerar, de här personerna kan dö av en för oss vanlig förkylning. Det finns ingen medicin mot förkylning.
Antibiotika fungerar på bakterier, men inte mot virus. Det är därför vi vaccineras när vi är små, för att ha bättre och starkare motstånd mot virus sjukdomar.
Det är därför människor med lågt immunförsvar, sjuka, gamla, spädbarn osv kan dö av virus sjukdomar, som en förkylning eller influensa. För vi har ingen medicin mot det.
Pågrund av tidigare idioti använde de antibiotika i tid och otid, även mot virus, utan effekt. Det har bara lett till att vi fått resistenta bakterier, antibiotika tar inte på det längre och fler och fler människor kommer att dö i sjukdomar som vi tidigare kunde medicinera.
Så igen, sluta fantisera runt när du uppenbarligen är så dåligt påläst