2018-11-24, 15:08
Medlem
Jag har gjort det. Ringt störningsjouren x antal ggr, anmält till brf styrelse massa ggr, anmält t hsb o hyresnämnden, försökt polisanmäla, engagerat br-jurist, mm - men ingen gör något. Ingen har ens kommit hit och lyssnat. Det är inte hög musik. De är uppe hela natten o det smäller till högt i deras golv mm då och då. Ingen aning vad de gör.
Citera
2018-11-24, 15:11
Medlem
Jag skulle göra vad som helst nu som får tyst på de j-a idioterna.
Citera
2018-11-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasinacka66
Jag skulle göra vad som helst nu som får tyst på de j-a idioterna.

Vad säger de när du pratar med dem?
Citera
2018-11-24, 17:24
Medlem
Citat:
Jag har gjort det. Ringt störningsjouren x antal ggr, anmält till brf styrelse massa ggr, anmält t hsb o hyresnämnden, försökt polisanmäla, engagerat br-jurist, mm - men ingen gör något. Ingen har ens kommit hit och lyssnat. Det är inte hög musik. De är uppe hela natten o det smäller till högt i deras golv mm då och då. Ingen aning vad de gör.

Så är det tyvärr, ingen gör något! Min erfarenhet är att stå ut eller flytta! För jävligt att det ska behöva vara så.
Citera
2018-11-24, 17:29
Medlem
De har sagt att de inte tänker göra något/ ändra något. Brf sa först att "detska va tyst efter 22". Sen sa de "alla sover inte på natten. Man måste få va uppe". Och de ändrade ordningsreglerna(!). Helt absurt
Citera
2018-11-24, 17:32
Medlem
Att stå ut är ju inte ett alternativ när man blir väckt en gång i timmen varje natt. Att flytta ska inte va ett alternativ. De gör ju fel!
Citera
2018-11-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Så är det tyvärr, ingen gör något! Min erfarenhet är att stå ut eller flytta! För jävligt att det ska behöva vara så.

Håller med.
Bodde i lägenhet tidigare och fick stå ut med allt från borrande som kunde börja plötsligt kl.22 till karaokefester och gap och skrik, möbler som flyttas runt mitt i natten och rena fyllebråk.
Störningsjouren kontaktades flera gånger men de gjorde vad jag vet aldrig någon utryckning och föreningen valde att skydda de störande.... fick alltid höra att lite oväsen måste man stå ut med i ett flerfamiljshus.
Hade jag bott ensam hade jag antagligen stått ut och kanske stört tillbaka istället men när det blev tillskott i familjen så var enda lösningen att sälja och flytta till hus.

I efterhand ett bra val men just då kände jag mig helt maktlös och nästan borttvingad ur mitt eget boende.
Citera
2018-11-24, 18:00
Medlem
Exakt så. Så om man väljer va kvar - hur får man tyst på idioterna? Bjuder in HA?
Citera
2018-11-24, 18:01
Medlem
Störa tillbaka är strategin just nu. Så mycket det bara går
Citera
2018-11-25, 12:04
Medlem
Citat:
Störa tillbaka är strategin just nu. Så mycket det bara går

Kan vara det bästa. Vissa människor förstår inget annat än maktspråk. Någon gång måste de ju sova, det är då du ska slå till. Sätt igång kl 07:00 med att banka med en hammare mot en träbit du håller mot taket. Får du frågor eller synpunkter så svarar du bara att du ”renoverar” och att du inte vet hur lång tid det kan ta, men det kan bli långvarigt...
Citera
2018-11-25, 12:40
Medlem
Ja.. jag har tänkt så också. Fast eftersom jag jobbar och går hemifrån 07 så är det svårt att genomföra.. det jag inteförstår heller äratt åtminstone en av dem går hemifrån på morgonen vid 7.. hur kan man gå t jobb eller nåt efter att ha varit vaken hela natten? Om man är vaken hemma hela natten - är man då hemma dygnet runt? Det är väldigt märkligt..
Citera
2018-11-25, 17:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Kan vara det bästa. Vissa människor förstår inget annat än maktspråk. Någon gång måste de ju sova, det är då du ska slå till. Sätt igång kl 07:00 med att banka med en hammare mot en träbit du håller mot taket. Får du frågor eller synpunkter så svarar du bara att du ”renoverar” och att du inte vet hur lång tid det kan ta, men det kan bli långvarigt...

Också känt som 100% psykobeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in