2018-11-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Också känt som 100% psykobeteende.

Tror du? Jag är rätt övertygad om att många människor kan vara störande utan att för den skull ha en psykisk sjukdom som psykos. Det handlar oftast om ren egoism och avsaknad av empati.
Citera
2018-11-25, 17:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Tror du? Jag är rätt övertygad om att många människor kan vara störande utan att för den skull ha en psykisk sjukdom som psykos. Det handlar oftast om ren egoism och avsaknad av empati.

att medvetet störa för att "hämnas" är psyko betende ja...
Citera
2018-11-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
att medvetet störa för att "hämnas" är psyko betende ja...

Du verkar inte särskilt insatt i psykiatri. Att ”hämndstöra” är inget typiskt beteende för en psykotisk människa.

Vad tycker du att den utsatte ska göra då? Hen har tydligen talat med de störande och med styrelsen utan något som helst resultat. Ska hen helt enkelt fega ur och flytta därifrån med svansen mellan benen? Det torde vara den absolut sista utvägen.
Citera
2018-11-25, 18:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Haha, jag menar givetvis att punktligt kl 07:00 börja banka på en träbit man håller mot innertaket.
Citera
2018-11-25, 19:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Du verkar inte särskilt insatt i psykiatri. Att ”hämndstöra” är inget typiskt beteende för en psykotisk människa.

Vad tycker du att den utsatte ska göra då? Hen har tydligen talat med de störande och med styrelsen utan något som helst resultat. Ska hen helt enkelt fega ur och flytta därifrån med svansen mellan benen? Det torde vara den absolut sista utvägen.

Använder "psyko" i en generell lekmanna betydelse, ie puckad, dum i huvet, onormal, inte som nån psykologi diagnos.
Citera
2018-11-25, 22:38
Medlem
Att varje natt, hela natten med typ 1 timmes mellanrum banka i golvet ellerväggen så att alla vaknar - det är psykiskt instabilt. Om man är vaken hela nätterna o beter sig så ärdet allvarlig psykovarning. Det är ju en sak att man kvällstid råkar låta eller struntar i att bry sig. Samma granne höll i somras på att sopa ner massa skräp på min balkong. Även då struntade brf i att säga något. Samma ägare (men annan boende) renoverade i 2 år (!). Betongborr fredagkvällar, söndagmorgnar.. på fråga från HSB sa han att "jag förstår inte varför jag inte kan borra när jag vill"..(!). Är det normalt?..
Citera
2018-11-27, 14:34
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Jag bor i ett 7-våningshus på vån. fem, byggt under miljonprogramseran. Huset har en spiraltrapp med järnledstång. Några trivselnissar bestämde sig för att under en längre period ställa sig på 3:e eller 4:e våningen och klongka med en hammare i räcket så det dånade två portar bort åt varje håll.
Finns det något tillmäle för grovt att slänga efter såna människor?
Citera
2018-11-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Jag bor i ett 7-våningshus på vån. fem, byggt under miljonprogramseran. Huset har en spiraltrapp med järnledstång. Några trivselnissar bestämde sig för att under en längre period ställa sig på 3:e eller 4:e våningen och klongka med en hammare i räcket så det dånade två portar bort åt varje håll.
Finns det något tillmäle för grovt att slänga efter såna människor?

Vad sa de efter det att du slagit ut deras tänder med din egen hammare?
Citera
2018-11-27, 17:53
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Vad sa de efter det att du slagit ut deras tänder med din egen hammare?
Det bjöds inget tillfälle till subventionerad tandvård, blev en knuff och lite skällsord.
Citera
2018-11-29, 19:26
Medlem
Citat:
Också känt som 100% psykobeteende.
Vad ska han göra? Han har pratat med vederbörande och de verkar inte bry sig. Då är det bara att slå tillbaka med samma mynt. så får de smaka på sin egen medicin.
Citera
2018-11-29, 19:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Vad ska han göra? Han har pratat med vederbörande och de verkar inte bry sig. Då är det bara att slå tillbaka med samma mynt. så får de smaka på sin egen medicin.

To each their own, men vad säger du själv? Att uträknat och metodiskt klättra upp på en stol med en hammare och en träbit i handen kl 07:00 varje morgon, i akt och mening att störa sin granne, var placerar det sig på din psykoskala?
Citera
2018-11-29, 19:42
Medlem
Citat:
To each their own, men vad säger du själv? Att uträknat och metodiskt klättra upp på en stol med en hammare och en träbit i handen kl 07:00 varje morgon, i akt och mening att störa sin granne, var placerar det sig på din psykoskala?
Det placerar sig att den störande grannen som man har samtalat med typ tio gånger om saken och som fortfarande inte bryr sig kommer antagligen att förstå att hen inte kan fortsätta med samma vidriga hänsynslösa beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in