2018-11-23, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lurfiix
Ja precis klart dom blir olykliga, kan tänka mig helt klart bara att öppna fönstret nu och yla som en varg bara för markera..

Do it! Se om du får något svar.
Citera
2018-11-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det finns många exempel på män som överlevt en brottningsmatch med björnar.

Se bara på Björn i serien Vikings. Leonardo Di Caprio i The Revenant. Eller Arthur Morgan i det senaste Red Dead Redemption. Alla har överlevt.

Jag tycker ni ska sluta vara så fega och rädda för allting, så gör vi detta till ett test.
Nuförtiden skriker alla och försöker visa vilken alfa dem är, men inte en jävel kan bevisa att dom besegrat en björn än. Det är väl klart att kvinnorna blir olyckliga?

Jag fick stryk i "springa snabbast tvärs över en fotbollsplan" mot en jäkla Golden Retriever, hona dessutom, så björnbrottningen får vänta ett tag.
Citera
2018-11-24, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag fick stryk i "springa snabbast tvärs över en fotbollsplan" mot en jäkla Golden Retriever, hona dessutom, så björnbrottningen får vänta ett tag.

Äh. Man springer nog lite snabbare om man har en stor fet björn efter sig.

Det är bara o dra åt livremen och leta rätt på en nedförsbacke.
Citera
2018-11-24, 10:45
Medlem
Citat:
Här märker vi ord, och utgår ifrån att det är så man håller konversationer vid liv.

Newsflash din kåte jävel. Det är inte så roligt att gå tillbaka hela tiden och bli sittandes att förklara sig.
Det är som att spela tennis med någon som inte slår tillbaka, utan bara står och skriker "skjut mer då, skjut mer då, du sa ju! skjut mer då!".

Jag bollar gärna med dig. För jag vet att vanligtvis är du jävligt smart, snäll och rolig. Men jag tänker inte skicka den om du tänker fortsätta vara sur.

Förövrigt så håller jag helt med Mafia i det han skrev.
Och det för att kvinnor lär sina söner oftast som regel hur dom tycker att deras män borde vara, men vad dom sedan tänder på i verkligheten är något helt annat.
Att tex bara lära sin son att vara snäll och respektfull hela tiden så kommer han bli totalt överkörd ute i verkliga livet.
Och det här har jag försökt att förklara för dig innan.

Det betyder inte att vi sitter här och menar att kvinnor skulle vara dåliga på att vara mödrar. Utan vad vi säger, är att han behöver en manlig förebild på det..
Någon som kanske skulle ge sonen tipset att "slå mobbaren på käften så löser det sig sen", istället för moderns "Vi ska fanimej anmäla hela hans familj!".

Så som samhället ser ut idag, så gynnar det inte familjeliv. Och det bygger inga direkt färgstarka män, utan det som har mycket får oftast mer.
Så det arbetet som krävs ifrån en oäkting långt ner i den sociala hierarkin är fan så mycket mer krävande än någon av de flesta kommer få utstå under sin livstid.

Men då gäller det ju att han slutar försöka lyssna på vad kvinnor säger och söker lösningar på sina egna problem.
I din och min konversation så har jag skjutit boll efter boll, och istället för att slå tillbaks dem så har du valt att gå runt i dina egna cirklar.

Trots att du får frågor upprepade för dig gång på gång gällande sådant du skrivit så undviker du att svara, det blir det ingen diskussion av och jag är här för att diskutera. Sur är jag väldigt sällan för det är ingen konstruktiv känsla, men det är irriterande när någon tramsar bort något som skulle kunna bli en givande diskussion.

Hade du läst vad jag skrivit så hade du vetat att jag uppfostrat båda mina söner på ett sätt som gör att de är eftertraktade av det motsatta könet, så du behöver inte försöka lära mig det eftersom jag redan vet vad som fungerar i praktiken.

Däremot hade jag gärna sett en vidare diskussion kring frågorna jag ställde till dig, men där bangade du.
Citera
2018-11-24, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
I din och min konversation så har jag skjutit boll efter boll, och istället för att slå tillbaks dem så har du valt att gå runt i dina egna cirklar.

Trots att du får frågor upprepade för dig gång på gång gällande sådant du skrivit så undviker du att svara, det blir det ingen diskussion av och jag är här för att diskutera. Sur är jag väldigt sällan för det är ingen konstruktiv känsla, men det är irriterande när någon tramsar bort något som skulle kunna bli en givande diskussion.

Hade du läst vad jag skrivit så hade du vetat att jag uppfostrat båda mina söner på ett sätt som gör att de är eftertraktade av det motsatta könet, så du behöver inte försöka lära mig det eftersom jag redan vet vad som fungerar i praktiken.

Däremot hade jag gärna sett en vidare diskussion kring frågorna jag ställde till dig, men där bangade du.

Nope. Utan jag har förklarat hur det ligger till, du har motargumenterat med att du bestämt uppfostrat dina söner bra. Jag har sagt att det är asbra men dom flesta klarar inte av det, och att de flesta tips som andra kvinnor ger kan killarna inte applicera sen i verkliga livet.

Då har du tyckt att jag ska förklara dessa "påstådda regler", det har jag sagt att jag inte kommer att göra, varpå du spammat den frågan om och om igen.
Lite som en rapist som inte kan ta ett nej. Och tror att det skulle vara bra debatt teknik.

Och nu skrev du exakt samma skit igen, för fjärde gången, och tycker att det är jag som står o stampar?
Nejdu. Ta några djupa andetag och kom tillbaka när du är redo att se det jag skrivit som åtminstone lite sant, så kan vi börja diskutera hur man löser problemet.
Citera
2018-11-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate

Kan du ge ett konkret exempel på ett råd som du gett dina söner, som du anser ha hjälpt dem att bli mer attraktiva för kvinnor.
Citera
2018-11-24, 13:47
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Nope. Utan jag har förklarat hur det ligger till, du har motargumenterat med att du bestämt uppfostrat dina söner bra. Jag har sagt att det är asbra men dom flesta klarar inte av det, och att de flesta tips som andra kvinnor ger kan killarna inte applicera sen i verkliga livet.

Då har du tyckt att jag ska förklara dessa "påstådda regler", det har jag sagt att jag inte kommer att göra, varpå du spammat den frågan om och om igen.
Lite som en rapist som inte kan ta ett nej. Och tror att det skulle vara bra debatt teknik.

Och nu skrev du exakt samma skit igen, för fjärde gången, och tycker att det är jag som står o stampar?
Nejdu. Ta några djupa andetag och kom tillbaka när du är redo att se det jag skrivit som åtminstone lite sant, så kan vi börja diskutera hur man löser problemet.

Vill inte glida in och skapa dålig stämning, men var också nyfiken på vilka regler som avsågs. Har försökt att leta bland dina inlägg men hittar inget där du förklarat. Om du inte orkar förklara igen, kan du ge någon hint om var i din historik man ska leta?
Citera
2018-11-24, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vill inte glida in och skapa dålig stämning, men var också nyfiken på vilka regler som avsågs. Har försökt att leta bland dina inlägg men hittar inget där du förklarat. Om du inte orkar förklara igen, kan du ge någon hint om var i din historik man ska leta?

Det är för att jag har flugit över dem lite fort.
Bland annat har jag liknat män vid barn med adhd, och kvinnor med add, där man ber unga män att sitta ner och hålla käft och sluta vara som dom är och att dom bör ta efter sina medsystrar. När det defacto är sånt beteende, många kvinnor sen går igång på.

Det är synen som samhället har på män som är skadlig.
Vilket gjort att de flesta män idag är blyga och inte vågar ta kontakt, inte vågar säga ifrån, eller inte vågar hoppa in i bråk när det behövs.
Citera
2018-11-24, 14:20
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
för att du säger det vi har massa losers från tredje världen som får knull obehindrat varför skulle en vit hygglig kille få göra detsamma?

Om de nu får en massa sex obehindrat, så är de väl inte losers? I alla fall inte på köttmarknaden...

Frågan är varför de får det? Är de mer maskulina, sträcker de på sig, vågar de titta kvinnor i ögonen?

Nu vistas jag företrädesvis i vita områden, och den stora majoriteten är gifta eller sambos.
Citera
2018-11-24, 14:23
Avslutad
Bra, finns ingen katalysator för förändring som unga förbannade män, hoppas det här bara blir värre och värre, själv kommer jag att fortsätta ligga med kvinnor jag hatar, för det är min natur.
Citera
2018-11-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
Om de nu får en massa sex obehindrat, så är de väl inte losers? I alla fall inte på köttmarknaden...

Frågan är varför de får det? Är de mer maskulina, sträcker de på sig, vågar de titta kvinnor i ögonen?

Nu vistas jag företrädesvis i vita områden, och den stora majoriteten är gifta eller sambos.
Det får de inte. En löjlig myt som lever kvar för att grekiska casanovor pratar omkull vissa svenska kvinnor på deras semestrar i den grekiska ö-världen.
Citera
2018-11-24, 14:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Är det inte grundligen debunkat att det inte stämmer att en majoritet av männen är oknullade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in