2018-11-23, 20:16
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejjapodejja
Blir så äcklad av att hamna på dessa sidor så jag var tvungen att skriva ett inlägg. HUR kan människor vilja hänga ut personer som flera gör på detta sätt i denna tråd? Allt från personnummer och adresser läcker, det är INTE OK! Att de berörda som anses skylda kommer att bli dömda i tingsrätt och förlora sina utbildningsplatser, ingen tvekan om detta. Ni som inte har mer liv än att sitta och hänga ut personer borde granska er själva.
Inte ett inlägg tidigare, känner du någon som hängts ut? Är personen i fråga oskyldig? Jag tror att folk är angelägna om att rättvisa ska skepas, och läcker det ut på det viset finns det inga tvivel på att de i alla fall så småningom åtalas (om Sverige nu har resurser), så det fyller en viss funktion.
Citera
2018-11-23, 20:18
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Att sitta och plugga 1000 timmar för att nå 1.8 eller betala 100 000 för det och jobba 1000 timmar istället är ungefär samma sak rent ekonomiskt.

Då har vi inte ens nämnt att det förmodligen är omöjligt för många att få 1.8 även med så mycket plugg. Kort sagt, det är ingen dålig affär att betala 100 lax för läkarlinjen.

Nej, det har jag inte påstått. Jag funderade bara på hur de fick tag på det? Är de kids som verkligen drömmer om en viss utbildning och ändå har tålamod att jobba ihop en så stor summa, eller är de kriminella skitungar som jag borde hata ännu mer än jag redan gör, förstår du?
Citera
2018-11-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nej, det har jag inte påstått. Jag funderade bara på hur de fick tag på det? Är de kids som verkligen drömmer om en viss utbildning och ändå har tålamod att jobba ihop en så stor summa, eller är de kriminella skitungar som jag borde hata ännu mer än jag redan gör, förstår du?

Du kan köpa tjänsten på avbetalning, men egentligen vet jag inte varför det skulle vara svårt att hosta upp 100 lax kontant. Du kan spara ihop det på ett halvår om du bor hos morsan och jobbar på McDonalds. Det är inte mycket pengar.
Citera
2018-11-23, 20:21
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Vadå utan fakta? Har du läst FUP?
Jag har läst FUP men uppenbarligen har inte du det eftersom det inte presenteras någon fakta om vilka program fuskarna går på. Det är endast något som användare här har slängt ihop på ”känsla”. Var god läs FUP innan du säger till mig att göra det
Citera
2018-11-23, 20:21
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Du kan köpa tjänsten på avbetalning, men egentligen vet jag inte varför det skulle vara svårt att hosta upp 100 lax kontant. Du kan spara ihop det på ett halvår om du bor hos morsan och jobbar på McDonalds. Det är inte mycket pengar.

Jag är högutbildad och för mig är det mycket pengar. Är ju en ren förmögenhet för nån som bara gått gymnasiet.
Citera
2018-11-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Jag är högutbildad och för mig är det mycket pengar. Är ju en ren förmögenhet för nån som bara gått gymnasiet.

Är du högutbildad förmodar jag att du är vuxen och har boendekostnader, bil, dyra vanor och annan skit.
Bor man fortfarande hemma och jobbar är det inga stålar alls därför att man inte har några omkostnader.

Du skulle lika gärna kunna fråga dig hur folk som är 20 har runt att glida runt i asien ett halvår i taget, det är samma sak där; bo hemma, arbeta, lev snålt.
Citera
2018-11-23, 20:35
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Är du högutbildad förmodar jag att du är vuxen och har boendekostnader, bil, dyra vanor och annan skit.
Bor man fortfarande hemma och jobbar är det inga stålar alls därför att man inte har några omkostnader.

Du skulle lika gärna kunna fråga dig hur folk som är 20 har runt att glida runt i asien ett halvår i taget, det är samma sak där; bo hemma, arbeta, lev snålt.

Ja, det är sant förvisso. Men Asien och det där är ju ändå "kul", om man nu jobbar medan man är där, tär fan på själen att jobba på donken för någon som drömmer om större saker. Men köper vad du säger.
Citera
2018-11-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Kan du kolla Amina Alimi? Tror hon myglat sig in där efter att ha blivit utslängd från KI.
Jag hittar henne inte i det registret.
Vet dock att hon gick på Liu för 3 terminer sedan, det vill säga VT17.
Citera
2018-11-23, 21:39
Medlem
Det finns all anledning att avsky dessa fuskare. De är de som - om de inte avslöjas - kommer att fortsätta fuska, armbågar sig fram, låta sig mutas och i allra högsta grad bidra till ett allt mer korrumperat samhälle.
Jag känner inte den minsta sympati med dem som hängs ut.
Citera
2018-11-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Jag hittar henne inte i det registret.
Vet dock att hon gick på Liu för 3 terminer sedan, det vill säga VT17.
Varför byter studenter från Linköping till KI när de går läkarlinjen?
Är det sämre i Linköping? Lovisa Hellberg gjorde ju samma sak
Citera
2018-11-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Kärnan av ligan har dom fatt på, men det saknas några sidopersoner. Spökskrivare och leverantör av provet och eventuellt en manlig springare som LKG hade en period.

Det var fyra spökskrivare som hjälptes åt i HP-Hjälpen, och LKG är en av dom. Dom andra går under namnen "geniet", "Johan" och "H". Jag hittar inget erkännande i FUP om vem dom skulle vara.

Sedan finns det troligen en provledare till som hjälpet ligan med kopior av högskoleprovet. Den personen går som bekant under namnet "Tintin". I början trodde jag att VG var Tintin, främst för att vittne som skulle identifiera VG påpekade att han såg ut som Tintin.

Tintin får skit under provdagen för att denne levererar bilder på provet väldigt sent. Och vad jag förstår är VG och dennes far väldigt snabba på att få upp bilder på provet till spökskrivarna.

Men när LGK börjar klaga på Tintins slöa leverans och vill bryta dealen, så ryter VG till att LKG inte skall lägga sig i. Det beslutet skall VG och OG ta. Om det är för att VG själv är Tintin, eller för att han skyddar Tintin är svårt och säga. Vad tror ni?

Sedan finns det ett litet halvintressant inlägg här på FB, där en av fuskarrangör beskriver fotoutrustningen dom använder för att fota av proven. Och då nämner denne att telefonen som kameran är kopplad till, lätt kan gömmas i BH:n. Detta kopplat till att Tintin är ett unisex-namn gör att man funderar lite.
Vore lite spännande om stockholmsligan kom efter LGK, då han slipper undan dom just nu.
Citera
2018-11-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Varför byter studenter från Linköping till KI när de går läkarlinjen?
Är det sämre i Linköping? Lovisa Hellberg gjorde ju samma sak

KI ger:
- Närhet till huvudstaden
- Stora forskningsmöjligheter både under och efter läkarprogrammet
- Högt anseende (även om Macchiarini ställt till det lite)
- Möjlighet till internationella studier på välrenommerade universitet KI har avtal med

Kort och gott; forskning, anseende, internationell karriär. En KI-examen öppnar många dörrar utomlands.
Senast redigerad av Endryt 2018-11-23 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in