2018-11-21, 21:47
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Man behöver inte vara fanboy för att förstå det rent självklara. Att gamla raggare och motorcykelklubbar hellre är på landet än i storstäderna. Man flyttar inte ut till något, man stannar där man är. Jag känner mig inte gammal men när ni snorungar talar om 90-talet som något historiskt blir man fan rädd.
Jag har bättre grepp om det Romerska riket än ni har om 90-talet.

Vi är på precis samma sida, jag slår hål på Fanboys myter om att det inte alls är si eller så, de är fortfarande gigantiska och kan möta vem som helst när som helst och vinna allting, de skulle sänka hela amerikanska militären i det tysta om de så bara de ville.

Fär allt enligt dessa fanboys sker bakom ridåer vi aldrig kommer kunna se, det är nästan så man tror de snackar om Batman.

Min första tes var endast att HA inte alls har samma slagkraft som de haft, fast de har dem, bara att ingen förutom deras organisation vet om det och det har aldrig hänt, för ingen vet eller har sätt något.

Sedan vill jag även tillägga kanske ska lägga det som en jävla signatur så jag slipper återupprepa mig gång på gång, de är fortfarande en organisation man inte bråkar med.
Senast redigerad av Wheeler88 2018-11-21 kl. 21:49.
Citera
2018-11-21, 22:20
Medlem
Vadå kötta på, hämnas direkt, största våldskapitalet mm mm blabla, Lite fakta nu:

Från 2011 då man anser att gängkonflikterna i landet tog en drastisk vändning och statistiken är räknad ifrån och till idag nästan 8 år senare så var det i januari 2018 (enl Aftonbladet) 1500 skjutningar
520 skadade och 131 döda men det har ju hänt lite sen januari så jag har lagt på lite, så siffrorna nedan är om något i överkant.

ca 2000 skjutningar gör ca 20 skjutningar per månad varav ca 1-2 st leder till döden per månad och ca 5-6 till någon skada, detta för hela landet varav våra 3 största städer står för minst 90%

ca 1-4 st totalt klipper landets alla gäng och klaner falanger nätverk osv av sina fiender per månad
( obs kan skilja något i undantagsfall med fler en 4 döda en viss månad ) och mot bakgrund att det oftast är familj, nära anhörig eller nära vän som blivit mördad så är dom ju inga proffsiga iskalla dödspatruller som vissa här verkar tro, deras score är ju inte direkt fantastiskt med tanke på antalet
skjutningar och det faktum att man i stor utsträckning bor nära sina fiender, samma stad samma stadsdel osv och att man byter tjänster mellan tex Stockholm och Göteborg eller Malmö, tur att man inte jagar för att äta då hade man svält ihjäl det är alltså inga proffs vi talar om här i stort även om det självklart finns undantag men bland ortens unga är dom lätt räknade.

Gör man inte bättre ifrån sig än så när man ska kvittera för sina anhöriga och bröder så ska man vara lite försiktig med uttryck som tappa ansiktet, byxorna nere osv vilket dom som är ute och jagar faktiskt är, dom svamlar inte sån jävla skit, man hittar inte dom skränandes här i tråden, det är helt enkelt inte så jävla enkelt som en del här vill ha det när folk räknar på att du kommer, måste trixas och vara slug för att få till det, det tar tid om inte har tur.
Med allt ovan sagt så betonar jag starkt att jag inte dissar dom som är drabbade, har växt upp med några.
Slutligen, dom som har lite tryck bakom sig räknar fan inte bort någon varken HA eller någon annan just på grund av att en person men en puffra vid rätt/fel tillfälle kan göra stor skada som alla vet.
Citera
2018-11-21, 22:20
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nädu. Heder finns i alla mc gäng och de flesta organiserade nätverk.
Kolla på hells angels forever, där sägs det en hel del om just hederskodex osv.
Nu svamlar du bara
Ja vissa i alla fall, den som har flest gaster pa sin begravning vann
Citera
2018-11-21, 22:56
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du har rätt i att det när det gäller så måste man göra det man ska. Men MC-gängen fungerar inte så att man rusar iväg direkt och hämnas. Det är därför dom funnits så länge dom har till skillnad från förortsgängen.

Jag bryr mig inte det minsta om hur detta slutar eller vem som tappar våldskapital. Det är inte min värld även om jag ibland umgås med folk därifrån.

Jag har bara försökt förklara hur jag tror mig veta dom fungerar. Och det är långt långt ifrån vad du tror som att bara kötta. Livstidskriminella som är någorlunda framgångsrika värderar vad man gör och visst finns det saker som är värda att sitta inne för. Dock hellre inte.

Ska jag försöka vara mer ontopic och istället försöka mig på en gissning istället för att vara generell om vad som kommer att hända så är den såhär;

Någon i supportgrupperna kommer att klippa någon (en) av snorungarna. Jag tror inom tre månader. Sen kommer det att vara klart om inte Polen visar sig vara mer än motorburna killar som gillar öl.

Det är min gissning, någon som ger mig annorlunda?

Där har du skillnaden. Du tror, det gör inte jag. Jag vet vad HA annars går för, de har gjort mycket värre och spontana saker och tagit långt mycket mer risker för att bevara sin heder eller vad det är nu man ska kalla det.

Nu vet jag faktiskt inte vad som händer. Inte så att jag hejar på nån av dem, skiter i faktiskt då det inte berör oss så mkt i norra gbg men ändå, man har låst sig. Så ser jag det.
Citera
2018-11-21, 23:46
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Du sparar in orden verkligen va hahahha

Ok, återigen sa du inte ett smack. Kan tolkas på 100 olika sätt

Nåja, jag får väl släppa dig om du inte vill stå för vad du representerar mr !

Fåordig på rätt sätt.

Man får göra dumma grejer men man får inte vara dum,
hämd serveras bäst kall👍
Citera
2018-11-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Fåordig på rätt sätt.

Man får göra dumma grejer men man får inte vara dum,
hämd serveras bäst kall👍

Ja, hämnden kommer komma om 35 år. Det är därför vi här inne inte har hört något, eller kommer höra något om någon hämnd. Så du kan ju återkomma om 35 år när det har hänt och säga ”vad var det jag sa”....................
Citera
2018-11-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det var väl själva fan vad folk spekulerar i tråden. Hur många har ens en susning om vad som föranledde det hela?

435 gör inbrott i en lokal/förråd som ägs av en BB medlem. BB får nys om vem det var, och åker dit och läxar upp småglinen. Dom åker hem, gråter ut, tänder på och plockar på sig vapen.
I sin iver att behålla ansiktet åker dom till BB´s lokal där det råkar befinna sig några barndomskamrater till en medlem från Polen. Och ja, dom har västar. Ingenting som 435 visste om. Det är ingen HA fest hos BB. Då hade säkerheten inneburit att dom inte ens hade kommit i närheten, utan det var en förfest inför en fest ute i Skepplanda.
Således är det ingen attack riktad mot HA, utan mot BB. Så Vantos snack om att HA har fått smisk går bort.

Nu blev ju några HA personer skadade, så en vedergällning kommer säkert. Men inte så länge polisen har span. Ett tillslag gjordes i fredags ute i Skepplanda så dom ligger under luppen.

Troligt är väl också att BB får ta en viss skuld i det hela, då det skedde i deras lokaler och säkerheten var obefintlig.

Spot on! Du förtjänar mer cred för denna sammanfattningen, eller vad man ska kalla det. Du verkar vara den enda som har koll på läget i och med detta. Denna tråden har ballat ur helt med att det skulle vara en attack riktat mot HA från det lokala, kriminella blatte-gäng (blatte i betydelsen att de, oavsett nationalitet, beter sig ”blattigt). Det rör sig om några butthurt nerknarkade unga män som innan trott att de kan använda våld hur som helst, vare sig det rör knarkhandel, råna lokala tobaksaffären, jämnåriga eller gamla. Nu har de mött på motstånd - och vågar inte ens gå och handla i rädsla om att få smaka på tillbakakaka. Stackars fettot som inte fått käka Sibylla på veckor nu.
Vi som bor i orten det är tal om vet hur mesiga dessa satar i ”435” är. Hänger på bussterminalen med dunjackor på året runt och är kaxiga. Mölnlycke har inte varit lugnare på många år tack vare att de gav sig på fel människor. Inte en enda en dessa fega satar har setts till på ”byn” sedan lördagen detta skedde. Bara tacksamt för oss invånare om de sitter kvar på sina pojkrum och käkar Panpizza, för rädda för att gå ut.
Citera
2018-11-22, 00:09
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Ja, hämnden kommer komma om 35 år. Det är därför vi här inne inte har hört något, eller kommer höra något om någon hämnd. Så du kan ju återkomma om 35 år när det har hänt och säga ”vad var det jag sa”....................

Hmm va det nån som sa nåe naaaa va nog bara någons fis som lät
Citera
2018-11-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Hmm va det nån som sa nåe naaaa va nog bara någons fis som lät

Snälla skriv till mig när hämnden kommer, så du kan skratta åt mig och bevisa att du hade rätt.
Citera
2018-11-22, 00:41
Medlem
obbelitos avatar
Raderat
Senast redigerad av obbelito 2018-11-22 kl. 00:56.
Citera
2018-11-22, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Vi är på precis samma sida, jag slår hål på Fanboys myter om att det inte alls är si eller så, de är fortfarande gigantiska och kan möta vem som helst när som helst och vinna allting, de skulle sänka hela amerikanska militären i det tysta om de så bara de ville.

Fär allt enligt dessa fanboys sker bakom ridåer vi aldrig kommer kunna se, det är nästan så man tror de snackar om Batman.

Min första tes var endast att HA inte alls har samma slagkraft som de haft, fast de har dem, bara att ingen förutom deras organisation vet om det och det har aldrig hänt, för ingen vet eller har sätt något.

Sedan vill jag även tillägga kanske ska lägga det som en jävla signatur så jag slipper återupprepa mig gång på gång, de är fortfarande en organisation man inte bråkar med.

Ok.. hur gick det med hämnden på dom som vart GROVT misshandlade på krogen för en 3-5 år sedan? Frågan ställs ej explicit till dig, utan mer av allmän karaktär.

Antar att den "hämnden" har serverats kall, och det ligger 4-5 nedgrävna albaner nånstans, konstigt dock att vi ej hört det på flashbakkk.

Nänä..1procentarna är enbart en franchise idag, varumärkesbyggande (vara med i Pride?) och merchandise, det här med hämnd och go loco är nåt som gubbarna på nittiotalet höll på med. Det är för messy och blodigt för gossarna som vuxit upp med reflexvästar på 00-talet.

Skulle inte förvåna mig om man t.o.m kör Lean-modellen* i GBG-klubbarna. Span kommer man f.ö ha på sig så länge vi har ett någorlunda rättssamhälle, så framhåller man det argumentet så kommer man aldrig att göra nåt annat (än att skicka ut nätsoldater och sopa rent i forum som detta) vid ett övertramp från rivaliserande gäng.

(* Produktionsmodell som utvecklades i Toyota City under början av åttiotalet där man förfinar produktionslinorna på ett hyfsat "mjukt" sätt där all personal är med.)
Senast redigerad av speedskater 2018-11-22 kl. 09:21.
Citera
2018-11-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det var ju inte HA som blev attackerade i egenskap av HA folk. Det var barndomsvänner som var på besök. Viss skillnad. Om en HA medlem går på stan och blir misshandlad av ett gäng bus är det ju inte HA som blir misshandlade, utan en person.
Hur kan någon ens skriva så här?!!! Det är ju alla för en och en för alla som ska gälla bland tuffa killar i såna organisationer annars kan man inte kalla det för en organisation utan endast en grupp individer som träffas ibland.

Jag vet att ni inte vill att HA ska tappa ansiktet men detta blir ju löjligt!!

Citat:
Ursprungligen postat av Hypotermos
Håller ni fortfarande och drömmer, man kan nästan tro att hälften av er är zigenska spåkvinnor. HA har inte gjort ett skit, vi kan återuppta diskussionen när eller om dom hämnas.
Det är ju det jag sagt hela tiden!! När ska ni fatta!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in