2018-11-21, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabbe1234
Har dock sett på FB foton från en i BB, där poserar Polska HA i sina västar så jag tror att dom hade sina västar på sig på kvällen.
Alla pratar om HA Polen. Men ingen kan påvisa detta.
Dessutom snackar alla om dessa herrar som att dom vore utomjordingar.
Citera
2018-11-21, 16:41
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Brukar inte "bröder" hjälpa varandra? Är det inte oftast därför man joinar ett mc gäng i början?

Du får det låta som att dessa måste följa lagar enligt en statlig byråkratisk verksamhet

Är inte just det med att vara outlaw att kunna ta till med våld när man känner för det. Inte följa nåt jävla protokoll och manual hahahah

Du försöker bara tvätta bort skiten som skvätt omkring ser jag

Ska man vara outlaw underlättar det om man inte sitter inne halva sitt liv. Men det fattar ju inte brushor som är känsliga snöflingor.

Sen förstår jag inte vad som är konstigt med en viss byråkrati i detta fall. HA Sverige måste rimligtvis kommunicera med HA Polen för att ta ett beslut. Och jag tvivlar på att dom bara lyfter luren och snackar men där kan jag ha fel.
Citera
2018-11-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Alla pratar om HA Polen. Men ingen kan påvisa detta.
Dessutom snackar alla om dessa herrar som att dom vore utomjordingar.

Det finns bilder som bevis i tråden, annars hittar du namnet på han i bb vars FB konto bilderna finns, eller fanns på om dom nu är borttagna, många i tråden kan verifiera att det fanns bilder på dom iaf.
Citera
2018-11-21, 17:11
Medlem
Ungdoms grabbar påverkade av benzo vill göra en vedergällning efter tidigare indicier. Åker ut till BB klubblokal där även HA är. De blir trängda och påverkade av benzo så väljer 1 kille att skjuta för att inte själv bli skadad.

Hämden kommer säkerligen komma, just nu är det dock väldig osmart att skrida till handling. Då det är en otroligt känslig fas för 3 olika parter.
Citera
2018-11-21, 17:28
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesbergsjon
Heder kan man inte köpa sig ur
Och dessa killar som har gjort detta står nog för vad dom har gjort ...
Detta är skämmigt .
Man kan inte va så pengar kåt
Allt handlar inte om pengar och HA har så mycket pengar att ingen gäng kan mätas sig i Sverige med deras cash .
Och inom f år så tror jag att folk kmr att rycka som har gjort detta dock inte alla inblandade men kistor kommer attfällas ner pga av deras handlingar .
Heder? Detta jävla blatteskit!

Det handlar inte om heder, det handlar om att man använt puffrorna emot HA. Det räcker så. Dom kommer få betala på ena eller andra sättet.

OT: Att sandfolk totalt saknar självkänsla och impulskontroll är känt, likväl att dom kallar det heder Ingen blatte vet vad riktig heder är!
Citera
2018-11-21, 18:12
Medlem
oytens avatar
Så... Jag brukar inte kommentera i såna här trådar, men för en gångs skull känner jag att jag kan tillföra något till diskussionen. Inte för att jag vet ett enda dugg om just den här situationen. Däremot så finns det mängder av litteratur om klubben och dess uppbyggnad, är man inte intresserad så spelar det ingen roll men om man vill tänka ut hypoteser så hjälper det med faktaunderlag.

Jag har läst tillräckligt, och rullat tillräckligt många mil, för att med säkerhet veta följande:

Det som har hänt Hells Angels i det här fallet är inte unikt, i kriminella kretsar skjuts folk av olika anledningar.

Hells Angels har vana av kriminella kretsar sedan 40-talet.

För att undvika att förbannade och hämndlystna medlemmar ska ställa till med något så finns det regler. Outlaw-klubbar har ironiskt nog väldigt mycket regler.

Hells Angels kommer bestämma vad som är rätt balans mellan att medlemmar ska få sitt hämndbegär stillat, bibehålla sin cred och inte sabba affärerna. En del politik måste ses över och det ska bestämmas om det ska göras en markering osv osv. Outlaw-byråkrati är ett kul ämne att diskutera kring eftersom det är så dynamisk mix av strikta hierarkier, exakta regler och tjack.

Bakom nicket Vanto verkar det dölja sig en arg ung man som antagligen förlorat både cykel och flickvän till Mölnlyckes stoltheter och försöker provocera fram en reaktion mot sina antagonister. Det kommer inte funka.

För övrigt är postkodsgäng ett förstadie till "riktiga" gäng, man kan ta till sig mycket symbolik och visa de stora grabbarna att man är hängiven till livsstilen.

Edit: För att undvika anklagelser om fanboyism så är min personliga åsikt att 1%-klubbar är ett ganska finurligt system för att tjäna pengar på småkriminella i hela världen. Ett affärssystem som på många sätt är avhängigt just motorcyklar (även om jag tycker att usa-kravet är förlegat), livsstil och gemensamt våldskapital. Jag ingår inte själv i klubbsfären.
Senast redigerad av oyten 2018-11-21 kl. 18:40.
Citera
2018-11-21, 19:22
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Ingen groupie iallafall

Du sparar in orden verkligen va hahahha

Ok, återigen sa du inte ett smack. Kan tolkas på 100 olika sätt

Nåja, jag får väl släppa dig om du inte vill stå för vad du representerar mr !
Citera
2018-11-21, 19:29
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Ska man vara outlaw underlättar det om man inte sitter inne halva sitt liv. Men det fattar ju inte brushor som är känsliga snöflingor.

Sen förstår jag inte vad som är konstigt med en viss byråkrati i detta fall. HA Sverige måste rimligtvis kommunicera med HA Polen för att ta ett beslut. Och jag tvivlar på att dom bara lyfter luren och snackar men där kan jag ha fel.

Men när det gäller ska man snippa snacket och byråkratin och riskera sitt liv, inte bara risk för en längre volta. Är ju trots allt det som är tanken med ett gängs skrämselrykte. Att man skiter i och bara köttar tills det är gjort. Pangar på snuten om så behövs.

Kolla på de senaste rånarna bara. Pangade på snuten direkt och de backade. De har fortfarande inte hittat dem

Nädu. Nu vet du inte vad du pratar om. Talk is cheap
Citera
2018-11-21, 19:31
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Heder? Detta jävla blatteskit!

Det handlar inte om heder, det handlar om att man använt puffrorna emot HA. Det räcker så. Dom kommer få betala på ena eller andra sättet.

OT: Att sandfolk totalt saknar självkänsla och impulskontroll är känt, likväl att dom kallar det heder Ingen blatte vet vad riktig heder är!

Nädu. Heder finns i alla mc gäng och de flesta organiserade nätverk.

Kolla på hells angels forever, där sägs det en hel del om just hederskodex osv.

Nu svamlar du bara
Citera
2018-11-21, 20:10
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Men när det gäller ska man snippa snacket och byråkratin och riskera sitt liv, inte bara risk för en längre volta. Är ju trots allt det som är tanken med ett gängs skrämselrykte. Att man skiter i och bara köttar tills det är gjort. Pangar på snuten om så behövs.

Kolla på de senaste rånarna bara. Pangade på snuten direkt och de backade. De har fortfarande inte hittat dem

Nädu. Nu vet du inte vad du pratar om. Talk is cheap

Du har rätt i att det när det gäller så måste man göra det man ska. Men MC-gängen fungerar inte så att man rusar iväg direkt och hämnas. Det är därför dom funnits så länge dom har till skillnad från förortsgängen.

Jag bryr mig inte det minsta om hur detta slutar eller vem som tappar våldskapital. Det är inte min värld även om jag ibland umgås med folk därifrån.

Jag har bara försökt förklara hur jag tror mig veta dom fungerar. Och det är långt långt ifrån vad du tror som att bara kötta. Livstidskriminella som är någorlunda framgångsrika värderar vad man gör och visst finns det saker som är värda att sitta inne för. Dock hellre inte.

Ska jag försöka vara mer ontopic och istället försöka mig på en gissning istället för att vara generell om vad som kommer att hända så är den såhär;

Någon i supportgrupperna kommer att klippa någon (en) av snorungarna. Jag tror inom tre månader. Sen kommer det att vara klart om inte Polen visar sig vara mer än motorburna killar som gillar öl.

Det är min gissning, någon som ger mig annorlunda?
Citera
2018-11-21, 21:15
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atero
Bortkörda från storstaden? Nej, man etablerar sig medvetet på landsbygden pga total avsaknad av poliser där.

Finns det någonting på flashback som HA's fanboys är bra på så är det att alltid hitta på en bra anledning till varför de gjorde si och gjorde så.

Men för att slå hål på även denna myt så ger jag ett motargument.

Om man flyttar ut till landsbyggden så finns det mindre poliser vilket betyder om möjligt mindre risk att åka fast, ur ett ekonomiskt perspektiv i ett sådant demografiskt läge finns det ej heller inte lika stor marknad så man blir en droghandelns lantbutik medan förortsgängen har sitt feta mall of scandivia av knark.

Och ska man vara nummer 1 som mest framgångsrika gänget tordes de som ledande part alltså ha störst del av marknaden. Vilket blir svårare om man nu är etablerad där befolkningen inte alls är lika stor.
Senast redigerad av Wheeler88 2018-11-21 kl. 21:18.
Citera
2018-11-21, 21:42
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Finns det någonting på flashback som HA's fanboys är bra på så är det att alltid hitta på en bra anledning till varför de gjorde si och gjorde så.

Men för att slå hål på även denna myt så ger jag ett motargument.

Om man flyttar ut till landsbyggden så finns det mindre poliser vilket betyder om möjligt mindre risk att åka fast, ur ett ekonomiskt perspektiv i ett sådant demografiskt läge finns det ej heller inte lika stor marknad så man blir en droghandelns lantbutik medan förortsgängen har sitt feta mall of scandivia av knark.

Och ska man vara nummer 1 som mest framgångsrika gänget tordes de som ledande part alltså ha störst del av marknaden. Vilket blir svårare om man nu är etablerad där befolkningen inte alls är lika stor.

Man behöver inte vara fanboy för att förstå det rent självklara. Att gamla raggare och motorcykelklubbar hellre är på landet än i storstäderna. Man flyttar inte ut till något, man stannar där man är. Jag känner mig inte gammal men när ni snorungar talar om 90-talet som något historiskt blir man fan rädd.
Jag har bättre grepp om det Romerska riket än ni har om 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in