Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Men när det gäller ska man snippa snacket och byråkratin och riskera sitt liv, inte bara risk för en längre volta. Är ju trots allt det som är tanken med ett gängs skrämselrykte. Att man skiter i och bara köttar tills det är gjort. Pangar på snuten om så behövs.
Kolla på de senaste rånarna bara. Pangade på snuten direkt och de backade. De har fortfarande inte hittat dem
Nädu. Nu vet du inte vad du pratar om. Talk is cheap
Du har rätt i att det när det gäller så måste man göra det man ska. Men MC-gängen fungerar inte så att man rusar iväg direkt och hämnas. Det är därför dom funnits så länge dom har till skillnad från förortsgängen.
Jag bryr mig inte det minsta om hur detta slutar eller vem som tappar våldskapital. Det är inte min värld även om jag ibland umgås med folk därifrån.
Jag har bara försökt förklara hur jag tror mig veta dom fungerar. Och det är långt långt ifrån vad du tror som att bara kötta. Livstidskriminella som är någorlunda framgångsrika värderar vad man gör och visst finns det saker som är värda att sitta inne för. Dock hellre inte.
Ska jag försöka vara mer ontopic och istället försöka mig på en gissning istället för att vara generell om vad som kommer att hända så är den såhär;
Någon i supportgrupperna kommer att klippa någon (en) av snorungarna. Jag tror inom tre månader. Sen kommer det att vara klart om inte Polen visar sig vara mer än motorburna killar som gillar öl.
Det är min gissning, någon som ger mig annorlunda?