2018-11-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jag läser dina inlägg och har märkt av en sak.

Du skriver oftast kort och på ett sätt som om du vet lite mer än alla andra, men du vill inte dela med dig.

Självgod attityd, lite av en översittare..

Så min uppfattning är att du antingen är:

- själv med i ha/bb och sitter här och övervakar utan att ge nåt själv. Eller en underhuggare, rdmc/rawc

- är en ha groupie som vill ge sken av att du vet så mycket mer än alla andra men egentligen inte vet ett skit, bara hoppas på att nåt mirakulöst händer och att ha återfår sin respekt... du jobbar på att skapa en balans i tråden där det ska ge ett sken av att ha har saken under kontroll minsan....

Ingen har riktigt ifrågasatt din roll här i tråden men nu gör jag det. Av ren rättvisa, alla andra pressas och frågas ut eller rent av kategoriseras i det ena eller andra, men du slipper undan.

Så vem av de 2 skepnadena är du?

Vad har du tillfört oss här i tråden?
De flesta här kommer åtminstone med egna åsikter, lite info eller liknande.. men du skriver för det mesta "vi får väl se" eller "det får ni hoppas på" och liknande självgoda inlägg som egentligen inte säger ett skit om vad du vill framföra eller vad som egentligen händer.

Och svara gärna inte nu igen med "ja det får du väl klura ut själv" eller nåt annat kryptiskt och mystiskt

Den sistnämnda. Övriga skulle aldrig skriva i tråden om det inte va absolut nödvändigt.
Citera
2018-11-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hur kan någon ens skriva så här?!!! Det är ju alla för en och en för alla som ska gälla bland tuffa killar i såna organisationer annars kan man inte kalla det för en organisation utan endast en grupp individer som träffas ibland.

Jag vet att ni inte vill att HA ska tappa ansiktet men detta blir ju löjligt!!

Det är ju det jag sagt hela tiden!! När ska ni fatta!!

Vad är det du inte förstår?? HA som organisation lägger sig inte i personliga vendettor eller personliga bekymmer hos medlemmarna så länge det inte drabbar organisationen! Skulle jag och en HA-medlem hamna i fight och jag golvar honom, skulle aldrig organisationen, eller hans medlemsvänner, ge sig på mig. Detta regleras klart och tydligt i deras stadgar och regler.

Anledningen är helt enkelt att dom INTE vill ha uppmärksamhet från vare sig allmänheten eller polisen, i onödan. Dom vill agera i det tysta, helst utan att utomstående eller allmänheten drabbas. I största möjliga mån. Däri finns faktiskt någon form av heder kvar. Till skillnad från förortsgängen som spränger lägenheter, skjuter mig hus, parkeringar mm, utan att det minsta bry sig om konsekvenser eller vilka som drabbas.

Eller som Denho Acar sa i tvintervju på frågan om han känner ånger för de oskyldiga han skadade och gav fleråriga trauman efter väpnat bankrån: ”Nej, varför skulle jag? Dom får skylla sig självs när dom valt att jobba på en bank. Dom borde känna till riskerna”..... säger allt.
Citera
2018-11-22, 15:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Vad är det du inte förstår?? HA som organisation lägger sig inte i personliga vendettor eller personliga bekymmer hos medlemmarna så länge det inte drabbar organisationen! Skulle jag och en HA-medlem hamna i fight och jag golvar honom, skulle aldrig organisationen, eller hans medlemsvänner, ge sig på mig. Detta regleras klart och tydligt i deras stadgar och regler.

Så du säger alltså att alla som menar att 435 har skrivit under din dödsdom och alla löften om att killarna kommer försvinna i det tysta är skitsnack?
Bra så.
Citera
2018-11-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Så du säger alltså att alla som menar att 435 har skrivit under din dödsdom och alla löften om att killarna kommer försvinna i det tysta är skitsnack?
Bra så.

Nej det säger jag inte. Jag svarade på inlägg som var ett svar på att det är skillnad på person och organisation inom HA. Dom gör en tydlig distinktion där.

Vad gäller denna händelse nu, är jag rätt övertygad om att vedergällning kommer verkställas. Detta är inte att anse som ett vanligt krogbråk eller annan händelse som anses som ”ringa”.

Men, hade förortsgänget bara åkt tillbaka till BBs klubbhus och fightats och gett stryk och tagit stryk, hade HA bara skrattat åt det. Aldrig att dom som organisation hade planerat hämnd mot gänget. Aldrig.
Citera
2018-11-22, 17:50
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Nej det säger jag inte. Jag svarade på inlägg som var ett svar på att det är skillnad på person och organisation inom HA. Dom gör en tydlig distinktion där.

Vad gäller denna händelse nu, är jag rätt övertygad om att vedergällning kommer verkställas. Detta är inte att anse som ett vanligt krogbråk eller annan händelse som anses som ”ringa”.

Men, hade förortsgänget bara åkt tillbaka till BBs klubbhus och fightats och gett stryk och tagit stryk, hade HA bara skrattat åt det. Aldrig att dom som organisation hade planerat hämnd mot gänget. Aldrig.

Fast nyss sa du att det är skillnad på attack på ha och enskilda individer där. Att detta som hände inte kan tas av ha som attack mot dem, alltså får individerna själva klara sig...

Du säger lite emot dig själv ju

Som jag tolkar det från dig kommer alltså ingen hämnd från själva HA. Utan det kommer isf endast från de drabbade vid sidan av?

Du komplicerar saker och ting.
Är just lagar regler och sånt skit man vill slippa som kriminell. Nu har man alltså ändå det, fast det är ens egna vänner som är lagen och inte staten haha
Citera
2018-11-22, 18:02
Bannlyst
Citat:

Vedergällning ja, det är ju vad tråden handlar om, eller kanske avsaknad av den.

Det är nånting som skaver här bland er 1 procentare. Nåt är ruttet!

Ponera att en nystartad rivaliserande 1 procent's MC org (fanns en hel del sådana i början av tiotalet) som hade gjort detta?!

Redan under den aktuella natten så hade deras klubbhus brunnit, och mest troligt hade deras president blivit avrättad på en skogsväg inom 48 timmar.

Men så fort det gäller en blatte org, så backar alla.

Polisen törs ej klippa blattar i våra utanförskapsområden, *HA törs ej klippa blattar i våra utanförskapsområden.

Grove some balls *HA.
Citera
2018-11-22, 18:04
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Nädu. Heder finns i alla mc gäng och de flesta organiserade nätverk.

Kolla på hells angels forever, där sägs det en hel del om just hederskodex osv.
Nu svamlar du bara
Det blir lite fel när du jämför en klubbs hederskodex med ensam blatteskit totala brist på självkänsla.

HA kaozar inte för att någon säger något till dom.

HA agerar som klubb, inte för att någon medlem bajsat på sig!

Självkontrollen hos HA i detta fallet gör att de blattefierade skitungarna och deras förslöade föräldrar skiter knäck och undrar när och var blixten skall slå ned.

I aktuellt fall kan ni inte vänta er ett kaoza de bara för att förortsungar med blatteideal är inblandade.

Så, nu kan ni blattar koka över i skallen och skrika i tråden precis som väntat.
Senast redigerad av Bennybrandslang 2018-11-22 kl. 18:47.
Citera
2018-11-22, 18:10
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Vedergällning ja, det är ju vad tråden handlar om, eller kanske avsaknad av den.

Det är nånting som skaver här bland er 1 procentare. Nåt är ruttet!

Ponera att en nystartad rivaliserande 1 procent's MC org (fanns en hel del sådana i början av tiotalet) som hade gjort detta?!

Redan under den aktuella natten så hade deras klubbhus brunnit, och mest troligt hade deras president blivit avrättad på en skogsväg inom 48 timmar.

Men så fort det gäller en blatte org, så backar alla.

Polisen törs ej klippa blattar i våra utanförskapsområden, *HA törs ej klippa blattar i våra utanförskapsområden.
Grove some balls *HA.
Hur kan du ha missat operation Alcatraz och den numera starka punktmarkeringen polisen har på 1%-klubbarna. Dom är starkt rörelsehindrade vad jag vet.

För 15 år sedan hade din åsikt varit aktuell. Nu är det mossa på den åsikten.

Grow some balls, heter det, varför du nu skall använda engelska, är det tufft?
Citera
2018-11-22, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Hur kan du ha missat operation Alcatraz och den numera starka punktmarkeringen polisen har på 1%-klubbarna. Dom är starkt rörelsehindrade vad jag vet.

För 15 år sedan hade din åsikt varit aktuell. Nu är det mossa på den åsikten.

Grow some balls, heter det, varför du nu skall använda engelska, är det tufft?

Haha, förstod att jag skulle få backning på den felskrivningen. Tack Magister Benny, jag tar med mig den.

Men sen har du såklart fel i sak. Om vi nu skall tro vissa av dom största skrikpojkarna i denna tråd så var det ju värsta psy-opsen denna kväll, polackerna var och drog en kort (oplanerad) pitstop hos BB, tror knappast polisen ids hålla koll på alla fyllegubbar i västra Götaland en lördagkväll där OB kostnaden börjar på 500 kr i timmen.. En dagis klass på förskolan tallgläntan skulle finta bort dom.

Finns 15 000 gäng kriminella i Sverige och i bästa fall är det 15-20 poliser som skall hantera dom, finns huuur många chanser som helst att slippa undan den bristfälliga bevakningen.

Men då måste viljan finnas Broder Benny..
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2018-11-22 kl. 18:44.
Citera
2018-11-22, 18:44
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Haha, förstod att jag skulle få backning på den felskrivningen. Tack Magister Benny, jag tar med mig den.

Men sen har du såklart fel i sak. Om vi nu skall tro vissa av dom största skrikpojkarna i denna tråd så var det ju värsta psy-opsen denna kväll, polackerna var och drog en kort (oplanerad) pitstop hos BB, tror knappast polisen ids hålla koll på alla fyllegubbar i västra Götaland en lördagkväll där OB kostnaden börjar på 500 kr i timmen.. En dagis klass på förskolan tallgläntan skulle finta bort dom.

Finns 15 000 gäng kriminella i Sverige och i bästa fall är det 15-20 poliser som skall hantera dom, finns huuur många chanser som helst att slippa undan den bristfälliga bevakningen.

Men då måste viljan finnas.
Jo, du har mestadels rätt. Jag menade den generella bevakningen av t ex ledare, klubbhus etc, inte vad "alla gör varje dag". Avlyssning, punktmarkering och liknande.

Jag tror att eventuell vedergällning måste utföras rätt i tid och på rätt plats. 1988 kunde dom röja mer fritt.

Ärligt talat ger jag inte mycket för någon av sidorna. Världen vore bättre utan de flesta av dem.
Citera
2018-11-22, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Jo, du har mestadels rätt. Jag menade den generella bevakningen av t ex ledare, klubbhus etc, inte vad "alla gör varje dag". Avlyssning, punktmarkering och liknande.

Jag tror att eventuell vedergällning måste utföras rätt i tid och på rätt plats. 1988 kunde dom röja mer fritt.

Ärligt talat ger jag inte mycket för någon av sidorna. Världen vore bättre utan de flesta av dem.

Absolut. Men då får vi nog el-chocka igång gamla polisgardet i Norrmalm1/Basebolligan, eller att Ulvskog ringer upp Bolzanaro i Brasilien och så lånar han ut Bope-plutonerna från Rio. För i Sverige finns ingen polis som vågar ett skit.

Såg en polis idag med manbun och full-sleave, spydde i min mun.
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2018-11-22 kl. 18:59.
Citera
2018-11-22, 19:13
Medlem
Citat:
Fast nyss sa du att det är skillnad på attack på ha och enskilda individer där. Att detta som hände inte kan tas av ha som attack mot dem, alltså får individerna själva klara sig...

Du säger lite emot dig själv ju

Som jag tolkar det från dig kommer alltså ingen hämnd från själva HA. Utan det kommer isf endast från de drabbade vid sidan av?

Du komplicerar saker och ting.
Är just lagar regler och sånt skit man vill slippa som kriminell. Nu har man alltså ändå det, fast det är ens egna vänner som är lagen och inte staten haha

Fast du väljer att misstolka mig medvetet. Varför? Om du följer den röda tråden i mitt första inlägg så ser du att jag refererar till ett inlägg ang en händelse på en krog där en HA fick stryk och ingen ”hämnd” kom från HA, och därmed är HA fega. Menar inläggsskrivaren.

Jag är rätt övertygad att ett anfall med skjutvapen mot en mc klubb där fullvärdiga HA-medlemmar befinner sig, nog är att anse som en attack mot just HA, som organisation. Eller, iaf inget som dom kommer låta gå förbi ogjort.

Men vad fasen vet jag, är varken kriminell el hojåkare. Dock viss insyn genom åren pga olika anledningar. Vi lämnar diskussionen här då vi uppenbart missförstår varandra. Rätt OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in