Citat:
Ursprungligen postat av
rumsregler
Nja, hårdaste straffet är att bli av med sin utbildningsplats precis när man hade planerat hela livet med en topp-utbildning.
Om du nu jobbar inom akademiska världen, hur blir det med de kurser de har läst? Säg om de t.ex väljer att hoppa av från sina utbildningar och höja upp sina betyg på ett par år. Kan de då tillgodose de kurser som de redan har läst?
Den möjligheten måste väl finnas?
Hur som helst är det bättre om de söker om på nytt. Som jag nämnde tidigare, aldrig för sent att ångra sig.
Däremot har ju DU haft en helvetes massa fel i tråden.
Ett axplock av dina inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Vilken tjänst använde du? Det är HP-Hjälpen som har åkt fast och de skrev i sin policy att om man betalar hela summan så raderar de all information om dig, beror också på NÄR du skrev jag tror att de som har använt sig av HP-hjälpen och betalat hela summan kan vara lugna.
Vilket visade sig vara fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Så länge de inte kan spåra någon transaktion till dig eller bevisa att du hade någon slags utrusning på dig vid provdagen så är det omöjligt att bli dömd för det där. Chansen att du kommer sitta i fängelse är minimal ingen tidigare dömd hpfuskare har fått fängelsestraff om du skulle vara den första som får det skulle det bara vara helt sjuk.
Om jag var du skulle jag bara vänta och se vad som händer, om polisen eller UHR kontaktar dig så väljer du själv vad du vill göra.
Vilket är fel. Vi har senast bröderna i Trollhättan som dömdes. Varken transaktioner eller utrustning som bevisning, enbart provsvarsmönster från UHR.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Myndigheter skickar inte ut ett brev i taget. Men att bli dömd till fängelse är något du inte borde vara orolig för.
Helt fel. Olika Åklagarmyndigheter involverade i listan bortom de drygt 30 i detta fall. Olika utredningstider, olika utskick, olika månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Det beror på vart de lagrar information, skriver de ner alla namn på countermail så är jag nästan säker på att polisen inte kommer få tag i den informationen eftersom du behöver skriva in en kod för varje mail du öppnar. I så fall måste någon som har tillgång till mailen reveala koden, men jag tror inte någon kommer göra det eftersom de får ingen strafflindring för det. HÖK och HAK kommer inte åt countermail heller det är extremt crypterat.
Helt fel. Hört talas om hemlig dataavläsning.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Alla som har blivit åtalade står ju inte med i excel-arket, om man kollar på ''Övrig Bevisning'' så står det inte ''Utdrag från Excellistor som hittades hos HP-Hjälpen'' på varje individ.
Det kan betyda att dom tar bort infon så snabbt allt är avbetalat
Återigen helt fel, vilket framgår av FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av
LifeIst0easy
Yes tror på samma sak, jag tror att i excel-arket så står det hur många som har köpt tjänsterna samt namn på de som inte har betalat. Tror att dom flesta som har köpt sitter på en 2 års avbetalning. Om UHR hade haft namn på fler personer från 2016 så finns det ingen chans att dom skulle låta dom smita undan bara sådär.
Bevisligen helt fel även här.