2018-10-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Folk skriver allt möjligt på flashback, allt behöver inte vara sant. Om någon har blivit kontaktad skulle du också bli det i samma veva, myndigheter skickar inte ut ett brev i taget. Men att bli dömd till fängelse är något du inte borde vara orolig för.

En snabb fråga bara; Hur kommer det sig att du har en betalning kvar när det har gått 2 år? Hur betalade du?

Vill inte gå in mer på det och berätta, kan säga att de som sålde fusket var rätt schyssta och accepterade när jag hamnade efter med betalningen förra året runt jultiden men deras ränta ökade då. Så därför har jag en betalning kvar.
Citera
2018-10-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janten
Vill inte gå in mer på det och berätta, kan säga att de som sålde fusket var rätt schyssta och accepterade när jag hamnade efter med betalningen förra året runt jultiden men deras ränta ökade då. Så därför har jag en betalning kvar.

Har du haft någon kontakt med de efter 18e april 2018? Det var då HP hjälpen åkte fast så om dom inte har svarat sen dess så lär det ju vara HP hjälpen som du har köpt av annars lär det vara hur lugnt som helst.
Citera
2018-10-16, 15:25
Medlem
Citat:
Har du haft någon kontakt med de efter 18e april 2018? Det var då HP hjälpen åkte fast så om dom inte har svarat sen dess så lär det ju vara HP hjälpen som du har köpt av annars lär det vara hur lugnt som helst.

Kontakten upphörde redan vid december 2017 men tänkte inte så mycket på det då eftersom vi kom överens om en sista betalning och att de skulle höra av sig när de vill ha pengarna.
Citera
2018-10-16, 16:56
Medlem
Citat:
Vilken tjänst använde du? Det är HP-Hjälpen som har åkt fast och de skrev i sin policy att om man betalar hela summan så raderar de all information om dig, beror också på NÄR du skrev jag tror att de som har använt sig av HP-hjälpen och betalat hela summan kan vara lugna.

Fast att de raderar all information om köparna betyder nada när polisen har HAK och HÖK på säljarna 24/7 i flera månaders tid.
Citera
2018-10-16, 16:58
Medlem
Citat:
Hade en betalning kvar, tror dock inte det var HP-hjälpen. Fick aldrig ut namn på ”företaget” som de benämnde sig.

Min polare tipsade mig och på så sätt fick han rabatt på sin skuld. Kan ha varit HP-hjälpen men vi snackar inte längre så kan inte fråga.

Gjorde provet mellan för nästan 2år sedan

:Inser att det kan ha varit HP-hjälpen, men isf var det en drös med deras kunder som hade avbetalningsplan så som de berättade för mig via mejl. Om det var en hel del av deras kunder på avbetalning så hoppas jag att de ändå raderat info.

Tror att folk som gjorde provet för 2 år sedan och längre tillbaka kan känna sig relativt säkra. Bevisen blir svårare att finna med tiden.

Tror denna vändan handlar om folk som skrivit provet från 2017 HT och framåt.

Har polisen inte kontaktat dig ännu tror jag att du sitter relativt säkert.
Citera
2018-10-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Tror att folk som gjorde provet för 2 år sedan och längre tillbaka kan känna sig relativt säkra. Bevisen blir svårare att finna med tiden.

Tror denna vändan handlar om folk som skrivit provet från 2017 HT och framåt.

Har polisen inte kontaktat dig ännu tror jag att du sitter relativt säkert.

Hoppas verkligen det, skjuts åtalet upp igen efter 26okt då ska jag nog kontakta UHR o polisen för denna stressen och skuldkänsla äter upp mig snart...
Citera
2018-10-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Fast att de raderar all information om köparna betyder nada när polisen har HAK och HÖK på säljarna 24/7 i flera månaders tid.

Det beror på vart de lagrar information, skriver de ner alla namn på countermail så är jag nästan säker på att polisen inte kommer få tag i den informationen eftersom du behöver skriva in en kod för varje mail du öppnar. I så fall måste någon som har tillgång till mailen reveala koden, men jag tror inte någon kommer göra det eftersom de får ingen strafflindring för det. HÖK och HAK kommer inte åt countermail heller det är extremt crypterat.
Citera
2018-10-16, 18:16
Medlem
Citat:
Det beror på vart de lagrar information, skriver de ner alla namn på countermail så är jag nästan säker på att polisen inte kommer få tag i den informationen eftersom du behöver skriva in en kod för varje mail du öppnar. I så fall måste någon som har tillgång till mailen reveala koden, men jag tror inte någon kommer göra det eftersom de får ingen strafflindring för det. HÖK och HAK kommer inte åt countermail heller det är extremt crypterat.

De jag köpte fusket av hade ett konto som hade countermail i deras mailnamn, och de mailade från protonmail innan de bytte till countermail.
Senast redigerad av janten 2018-10-16 kl. 18:20.
Citera
2018-10-16, 19:06
Medlem
Citat:
De jag köpte fusket av hade ett konto som hade countermail i deras mailnamn, och de mailade från protonmail innan de bytte till countermail.

Eftersom du inte vet om det var HP-hjälpen du använde dig av så vet jag inte om du behöver vara orolig eller inte. Däremot så tror jag inte att polisen har fått tag på deras mail eftersom countermail är så krypterat och svårt att komma åt. Jag tror inte HP-hjälpen heller vill avslöja vilka dom har sålt till eftersom det leder inte till ett mildare straff, sen så såg vi att majoriteten av de som köper sådana tjänster är invandrare och jag tror inte dom vill ha 100 babianer efter sig. Enda sättet de kanske skulle kunna komma åt deras countermail skulle vara om de har skrivit ner lösenordet på någon lapp eller liknande.
Citera
2018-10-16, 21:14
Medlem
Citat:
Eftersom du inte vet om det var HP-hjälpen du använde dig av så vet jag inte om du behöver vara orolig eller inte. Däremot så tror jag inte att polisen har fått tag på deras mail eftersom countermail är så krypterat och svårt att komma åt. Jag tror inte HP-hjälpen heller vill avslöja vilka dom har sålt till eftersom det leder inte till ett mildare straff, sen så såg vi att majoriteten av de som köper sådana tjänster är invandrare och jag tror inte dom vill ha 100 babianer efter sig. Enda sättet de kanske skulle kunna komma åt deras countermail skulle vara om de har skrivit ner lösenordet på någon lapp eller liknande.

Varför tröstar du denna ryggradlösa fuskaren??

@janten, du kommer åka dit så jävla hårt. Synd att du var dum nog att BETALA för att skriva ett bra resultat. Idioti om du frågar mig.
Sitt säkert så kommer nog brevet från åklagare/polisen snart.

Trevlig kväll
Citera
2018-10-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2

@janten, du kommer åka dit så jävla hårt. Synd att du var dum nog att BETALA för att skriva ett bra resultat. Idioti om du frågar mig.

Trevlig kväll

Jag tröstar inte honom, jag spekulerar kring vad jag tror kommer hända.

Enda jag tycker är fel med fuskandet är att det bryter mot lagen. Fusk kommer alltid finnas vare sig du vill det eller inte, hp fusk är bara en liten procent av det finns mycket mer believe me. Sen så alla som kommer och drar fram moralkortet ''Tänk på alla som verkligen kämpar för att komma in sen tar en fuskare deras plats'' är bara ett naivt argument, om du tror att det finns någon ''Moral'' i samhället så måste du ta en extra titt runt omkring dig.
Citera
2018-10-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2

Trevlig kväll

Som sagt, jag mår redan sjukt dåligt pga mitt val att köpa fusk. Men tack för din input..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in