Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Även i de fall där föräldrarna separerat så bör det ju fortfarande finnas två föräldrar kvar eftersom det krävs både en kvinna och en man för att göra barn. Att då prata om singelmammor som inte kan uppfostra sina söner till män får mig att undra varför du utgår ifrån att pappan inte tar sitt föräldraansvar? Sen tycker jag det är synd att du bildar din uppfattning om kvinnor på fjortisar, men desto gladare kommer du ju att bli när du möter en vuxen kvinna😘!
Eftersom du verkar mena att varken mammor eller pappor klarar av att uppfostra sina söner till män, vem anser du då ska göra det😳?
Mina söner som är 16 och 17 år har haft lätt att få flickvänner som de har sex med. Vi har inte lämnat in dem någonstans för att någon annan ska lära dem hur man bygger relationer, så helt klart kan helt vanliga föräldrar klara av det.
Jag vet
Det är inte så att jag menar att männen inte försöker ta sitt ansvar. Men vad jag menar med det, är att om hon lämnar honom är han kanske inte så haj på kvinnor? Och har därmed en del mognad att göra.
Då blir ungen klämd mellan två föräldrar, där den ena är kvinna och ger tips som hon annars hade gett sina "vänninor" och en man, som inte blir klok på kvinnor eller kanske till o med gett upp?
Vilka förutsättningar har den ungen då att lyckas, när han får höra att han ska bli lite utav en bög som väntar på att en regnbåge ska komma och att han lika gärna kan skita i kvinnor, för man blir endå inte klok?
Och vad det kanske beror på, är då att samhället har för knäppa regler, eller noll hänsyn överhuvutaget, så det blir svårt att veta vart man ska ta vägen överhuvudtaget. Inte bara killen, utan även båda två av de olyckliga föräldrarna kanske skulle må bra utav lite riktlinjer?
Sen finns det ju killar som lyckas ypperligt, som har fötts med goda förutsättningar. Exempelvis finns det teorier om att killar med äldre syskon, framförallt storasystrar lyckas mycket bättre än killar utan.
Alltså hamnar killar utan förebilder efter i utvecklingen.
Så det enda som fungerar för unga män idag, är att lyckas hitta några egna förebilder. Och det ska nog mycket till innan många inser det.
Dessutom är den bästa chansen dom kan få, att hitta något riktigt grabbigt killgäng, som är schyssta mot tjejer. Då gäller det plötsligt för killar att ligga i och vägra att ge sig.