2019-04-03, 08:08
Medlem
Nihennas avatar
Försöker fortfarande greppa argumentet att man behöver antingen utseende, pengar eller status för att få tjejer, och att personlighet spelar noll roll.

Det går helt enkelt inte ihop när man kollar till genomsnittet.

Genomsnittskillen ÄR inte rik, då medellönen i Sverige ligger på 290 000 (Mer i Stockholm, 339 000) per år enligt SCB, https://buffert.se/loner-i-sverige/, eller om man kollar medelvärde för enbart män runt 31 000, och medianlönen 30100 (men då pratar vi alla åldrar, och som vi vet tjänar man mer ju äldre man är. Skulle vara intressant att se medellön för män i den åldern det gnälls mest om, mellan 20-30)

Genomsnittskillen ÄR vare sig snygg eller ful, utan just genomsnittlig. Varken bu eller bä, alltså.

Genomsnittskillen HAR inte fem miljoner vänner och kontakter som uppar hans status. Faktum är att Sverige är ett av de länder där folk har svårast att skaffa många vänner. Jag känner ingen i min krets, inklusive jag själv, som har mer än 4-5 riktiga vänner, och på sin höjd kanske en 10-20 bekanta.

Det är helt enkelt inte rimligt att enbart folk med något av de tre får tjejer, då den absoluta majoriteten inte sticker ut i någon av dem, utan är just genomsnittlig.

Jag är så genomsnittlig det bara går i dessa tre, men jag får ändå ligga när jag är utanför förhållande då och då, och har ett par flickvänner i bagaget. Jag får inte ligga när jag vill, och hur jag vill, men det är det också en väldigt liten klick som får, däremot så får jag inte så lite heller att det är något man våndas över, utan "lagom".

Varför jag får? Tja, förmodligen pga. beskrivningen av mig som min bästa tjejkompis har gett mig;
"Det är inte konstigt att man gillar dig direkt, du är så lugn, trygg i dig själv, omtänksam och tänker på andra, samtidigt som att du är passionerad i det du är intresserad av för stunden och ger allt. Man mår både bra och känner sig stimulerad runt dig exakt hela tiden."
Citera
2019-04-03, 08:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitvisaEskapader
(FB) Är det verkligen fel att vilja uppleva det man missade i tonåren?

Diary.com
Vad är din poäng? Japp, mina tonår var inte optimala, men mycket av det var också pga fel val i livet, främst att jag satte mig och nördade ner mig i WoW, och valde ett IT-gymnasium med 1 tjej på hela skolan, istället för att välja mer sociala vägar.

Att vilja uppleva det man inte fick uppleva har inget med detta att göra, mer än att man är lite småbutter när man tittar tillbaka lite och gärna hade gjort andra val i livet.

Inget i den tråden emotsäger det som jag skrev nu. Skulle snarare säga att det förstärker min poäng då jag som nördade bort tonåren ändå kom ut starkt trots att man gärna hade haft en lite mer spännande tonårsperiod.
Senast redigerad av Nihenna 2019-04-03 kl. 08:27.
Citera
2019-04-03, 16:31
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Försöker fortfarande greppa argumentet att man behöver antingen utseende, pengar eller status för att få tjejer, och att personlighet spelar noll roll.

Det går helt enkelt inte ihop när man kollar till genomsnittet.

Genomsnittskillen ÄR inte rik, då medellönen i Sverige ligger på 290 000 (Mer i Stockholm, 339 000) per år enligt SCB, https://buffert.se/loner-i-sverige/, eller om man kollar medelvärde för enbart män runt 31 000, och medianlönen 30100 (men då pratar vi alla åldrar, och som vi vet tjänar man mer ju äldre man är. Skulle vara intressant att se medellön för män i den åldern det gnälls mest om, mellan 20-30)

Genomsnittskillen ÄR vare sig snygg eller ful, utan just genomsnittlig. Varken bu eller bä, alltså.

Genomsnittskillen HAR inte fem miljoner vänner och kontakter som uppar hans status. Faktum är att Sverige är ett av de länder där folk har svårast att skaffa många vänner. Jag känner ingen i min krets, inklusive jag själv, som har mer än 4-5 riktiga vänner, och på sin höjd kanske en 10-20 bekanta.

Det är helt enkelt inte rimligt att enbart folk med något av de tre får tjejer, då den absoluta majoriteten inte sticker ut i någon av dem, utan är just genomsnittlig.

Jag är så genomsnittlig det bara går i dessa tre, men jag får ändå ligga när jag är utanför förhållande då och då, och har ett par flickvänner i bagaget. Jag får inte ligga när jag vill, och hur jag vill, men det är det också en väldigt liten klick som får, däremot så får jag inte så lite heller att det är något man våndas över, utan "lagom".

Varför jag får? Tja, förmodligen pga. beskrivningen av mig som min bästa tjejkompis har gett mig;
"Det är inte konstigt att man gillar dig direkt, du är så lugn, trygg i dig själv, omtänksam och tänker på andra, samtidigt som att du är passionerad i det du är intresserad av för stunden och ger allt. Man mår både bra och känner sig stimulerad runt dig exakt hela tiden."
Dom försöker påpeka vad tjejer går igång på undermedvetet. Inte så mycket empiri(titta sig runt i området där man bor) utan annan slags bevis. Du behöver inte tro det såklart men där är sanning i det. Sverige är udda så kanske inte representativt för "blackpill".
Citera
2019-04-04, 09:07
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Är de representativa för majoriteten av kvinnor menar du då och är några batikhäxor anledningen till att unga killar inte får sex? Vilket ts handlar om.
Nej. Det är därför jag sa att det händer oftare än folk tror. Det är inte att säga att det händer majoriteten av folk. Struntsamma, oviktigt. Trådar på flashback hade hållt högre kvalité om folk inte konstant blev lurade av troll, eller folk som kommunicerar på samma nivå som troll.

Det finns intressanta påståenden med viss mått av sanning angående befolkningsfrågan, som är mer relevanta att diskutera i relation till TS

Pga invandring har Sverige större könsobalans än Kina: https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-m%C3%A4n-ett-problem-f%C3%B6r-sverige-1.15076

Fler kvinnor än män för vidare sina gener:https://www.theguardian.com/science/2014/sep/24/women-men-dna-human-gene-pool

Kvinnor tycker 80% av män är oattraktiva:https://www.yourtango.com/2016285828/women-find-80-percent-men-unattractive-says-crazy-study
https://www.quora.com/Is-it-true-80-of-females-go-after-the-top-20-of-males-for-dating-purposes

Dagens män knullar så lite att det slår rekordsiffror: https://pluralist.com/millennial-men-not-having-sex-in-record-numbers-survey-says/
Citera
2019-04-04, 09:54
Medlem
BitvisaEskapaders avatar
https://www.thesun.co.uk/fabulous/8761457/sex-seven-one-night-stands-week/?utm_medium=Social&utm_campaign=sunmaintwitter&utm _source=Twitter

Hur många män kan bara sådär bestämma sig för att ta igen missade knull genom att ha en "sexvecka" med EN person? Möjligtvis en i topp 20
Citera
2019-04-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
En kvinna får ligga när hon vill, med sitt förstahandsval. En man får ligga när en kvinna vill, med sitt tolftehandsval.

Menar du att kvinnor har så pass låg sexdrift att de går utan sex under mycket långa perioder, och att män därför går utan?

Eller menar du att en liten skara män knullar 10 000 kvinnor var i veckan?
Citera
2019-04-04, 20:46
Medlem
Ot raderat
/moderator
Citera
2019-04-05, 14:28
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Menar du att kvinnor har så pass låg sexdrift att de går utan sex under mycket långa perioder, och att män därför går utan?

Eller menar du att en liten skara män knullar 10 000 kvinnor var i veckan?
Jag tar mig friheten att svara jag med. BitvisaEskapader kan givetvis också svara.

Jag tror att kvinnor, i regel, klarar långa perioder utan sex bättre än män. Inte för att de har lägre sexualdrift, utan helt enkelt för att de har valet att ligga om de verkligen vill. Oavsett kön tror jag att en person X som inte vet om hen kommer få ligga de närmsta åren, samt att om de ska lyckas så måste de förmodligen jobba mycket på det, kommer uppleva ett halvårs torka som mer påfrestande än någon som helt enkelt har legat runt mycket, "tröttnar" på de tillfälliga kontakterna och väljer att göra något annat, kanske i väntan på det perfekta förhållandet.

Jag pratade nyligen med en kvinna som påstod att hon inte var sexuellt aktiv under ett helt år mellan två av sina förhållanden. Det kom sedan fram att hon ju förstås två tre gånger tyckt att det var för jobbigt och då gått ut på krogen och plockat någon, men det var ju så sällan att det inte räknades. Det var, enligt henne, typ ett sexlöst år. Vet man att man kan få sex när man vill är skillnaden mellan inget sex under ett år och tre ligg utan ansträngning inte så stor, medan för någon som aldrig lyckats få till det skulle tre ligg per år vara ett enormt steg upp.

Och inte knullar knullarmännen 10000 kvinnor i veckan, men många fler än dem som inte gör det. Det skulle räcka med två kvinnor i veckan för att få en betydande andel av allt knullande för sig själva.

Låt mig förklara:
Säg att toppgruppen av knullande män utgör 20% av männen. De skulle då behöva knulla 5 gånger mer än genomsnittskvinnan för att lägga beslag på alla ligg och lämna de övriga 80% helt utanför. Om resten av männen "hjälper till" lite grand kan belastningen på toppmännen sjunka, och fortfarande lämna en stor grupp helt utanför. Om en singelkvinna skulle känna för att ligga säg två gånger i månaden (en siffra helt dragen ur röven) skulle behovet täckas av att 20% av singelmännen ställde upp 8 gånger i månaden, och att resterande singelmänmän i genomsnitt knullade var fjärde månad.
Citera
2019-04-05, 20:45
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Jag tar mig friheten att svara jag med. BitvisaEskapader kan givetvis också svara.

Jag tror att kvinnor, i regel, klarar långa perioder utan sex bättre än män. Inte för att de har lägre sexualdrift, utan helt enkelt för att de har valet att ligga om de verkligen vill. Oavsett kön tror jag att en person X som inte vet om hen kommer få ligga de närmsta åren, samt att om de ska lyckas så måste de förmodligen jobba mycket på det, kommer uppleva ett halvårs torka som mer påfrestande än någon som helt enkelt har legat runt mycket, "tröttnar" på de tillfälliga kontakterna och väljer att göra något annat, kanske i väntan på det perfekta förhållandet.

Jag pratade nyligen med en kvinna som påstod att hon inte var sexuellt aktiv under ett helt år mellan två av sina förhållanden. Det kom sedan fram att hon ju förstås två tre gånger tyckt att det var för jobbigt och då gått ut på krogen och plockat någon, men det var ju så sällan att det inte räknades. Det var, enligt henne, typ ett sexlöst år. Vet man att man kan få sex när man vill är skillnaden mellan inget sex under ett år och tre ligg utan ansträngning inte så stor, medan för någon som aldrig lyckats få till det skulle tre ligg per år vara ett enormt steg upp.

Och inte knullar knullarmännen 10000 kvinnor i veckan, men många fler än dem som inte gör det. Det skulle räcka med två kvinnor i veckan för att få en betydande andel av allt knullande för sig själva.

Låt mig förklara:
Säg att toppgruppen av knullande män utgör 20% av männen. De skulle då behöva knulla 5 gånger mer än genomsnittskvinnan för att lägga beslag på alla ligg och lämna de övriga 80% helt utanför. Om resten av männen "hjälper till" lite grand kan belastningen på toppmännen sjunka, och fortfarande lämna en stor grupp helt utanför. Om en singelkvinna skulle känna för att ligga säg två gånger i månaden (en siffra helt dragen ur röven) skulle behovet täckas av att 20% av singelmännen ställde upp 8 gånger i månaden, och att resterande singelmänmän i genomsnitt knullade var fjärde månad.

För att få dom där siffrorna att stämma måste du ju räkna antalet män vs kvinnor, gärna demografiskt också. Och i vissa kulturella miljöer anses det otänkbart att ha sex före äktenskapet. Något säger mig att andelen män i Sverige är högre än kvinnor. Dessutom, om man får vara fördomsfull, misstänker jag att andelen muslimska män som ligger runt är mycket högre än muslimska kvinnor som ligger runt. Vart man hittar dessa siffror vet jag dock inte.
Citera
2019-04-09, 15:25
Medlem
1754s avatar
Citat:

Jag pratade nyligen med en kvinna som påstod att hon inte var sexuellt aktiv under ett helt år mellan två av sina förhållanden. Det kom sedan fram att hon ju förstås två tre gånger tyckt att det var för jobbigt och då gått ut på krogen och plockat någon, men det var ju så sällan att det inte räknades. Det var, enligt henne, typ ett sexlöst år.
.

Den kvinnliga logiken slår till igen.
Citera
2019-04-11, 21:54
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Den kvinnliga logiken slår till igen.
Inte en fråga om kvinnligt eller manligt tror jag. Snarare mänskligt; lite det som är min poäng. Vi har svårt att sätta oss in i andras verklighet, särskilt om ingen påpekar för oss att det finns någon skillnad. Jag gör så själv hela tiden, och om du inte har saker som du förutsätter gäller för andra utan att fundera så tror jag att det skulle göra dig rätt unik.
Citera
2019-04-12, 01:34
Medlem
1754s avatar
Citat:
Inte en fråga om kvinnligt eller manligt tror jag. Snarare mänskligt; lite det som är min poäng. Vi har svårt att sätta oss in i andras verklighet, särskilt om ingen påpekar för oss att det finns någon skillnad. Jag gör så själv hela tiden, och om du inte har saker som du förutsätter gäller för andra utan att fundera så tror jag att det skulle göra dig rätt unik.

Skitsnack. Detta kan jämföras med när tjejer sätter på sig tighta utmanande kläder och hävdar att dom bara gör det för sig själva, och underförstått för dom snygga killarna då förstås, tittar någon ful så blir dom kränkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in