Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
OJoj då...men nu är det så att jag får tycka o tänka som jag vill
Jag skrev TROLIGTVIS, må bättre eller bo på ett stödboende ,när jag skrev ner mina tankar om Johan.
Jag fortsätter och tror på BUP när barn mår dåligt.
"Står fortfarande att föräldrar har största och första ansvaret att hjälpa sina barn. Vet att många tycker att förskolor och skolor skall uppfostra deras barn."
Tyck vad du vill, jag ifrågasätter då det finns bristande sakfakta i ämnet gällande uppväxt fram till sen tonåring.
Jag tror likaväl på BUP, jag anser att han skulle ha haft annan hjälp efter domen, jag anser givetvis att föräldrar har ett huvudansvar -
men jag undrar likaväl NÄR han ballade ur totalt, om det var lika problematiskt innan hans beteende framkommer vid 18 års ålder.
Han går gymnasieutbildning, han har fått jobb inom vården.
När han ballar ur är han så pass gammal att han inte kan skickas iväg på föräldrarnas direktiv. Hans far reagerar och får iväg honom till läkare och psykolog och med tanke på kommentar om att det inte skulle ske nån journalföring så verkar det som om detta ingått som argument för att få honom dit.
Citat:
Ett ex. En liten tonåring har lämnat kvar sin pipa och tobak hemma hos Johan och sen skickar Johan ett sms
"Jo förresten , du måste ta bort din pipa och tobak från min lägenhet. Min syster såg nästan förut. På lördag kommer min farsa förbi och han kommer att upptäcka den. Då blir det hus i helvete . Så du måste ta bort dom"
Det är för mig är så sjukt att en 28- årig kille blir behandlad som en 13 åring...han är 28 år!!
Det är Johan själv som försöker mörka - smset du hänvisar till är strax innan mordet och de har fått upp ögonen för att han langar (alkohol, snus, tobak) och har minderåriga i lägenheten.