Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag har varit LVUad för tungt narkotikamissbruk, blev placerad på behandlingshem för vuxna där de flesta var på såkallade § 34 från kriminalvården och varit totalt knarkfri (dricker inte heller särskilt ofta) i snart 30 år sedan dess.
Bra där min vän men LVU är en helt annan sak, och det är behandlingshem också, Vi snackar LVM nu. En vårdvistelse eller kontraktsvård från kriminalvården är också på behandlingshem, dessa grejer kan du inte jämföra med LVM, på allt vi nämner ovan där är 90% av alla människor motiverade till förändring. På LVM är det 90% som inte vill sluta eller inte ens insätt sina problem än lixom, Ja du kan nog räkna ut skillnaden hehe

Det var min tid på behandlingshem som räddade mig också faktiskt dock hade jag inte så allvarliga problem med drogerna men det va allt annat hur man lever ett normalt liv och sköter sig, ordna upp livet få hjälp med olika saker och strategier m,m Så behandlingshem är det bästa om man hamnar på ett som är bra, och de flesta är bra idag. En del kör 12-steg en del kör KBT osv....
Men riktigt grymt jobbat av dig, Repsket !
Jo så stor makt har dom socialen dom skriver att man brukat droger ett flertalet gånger, och en del har kanske varit positiv på 2 substanser samtidigt men inte brukat dom samtidigt eller särskilt ofta då helt plötsligt är dom blandmissbrukare och då blir det LVM till 95% av fallen. Det är förvaltningsrätten som tar beslutet och dom läser direkt från socialens utlåtande och åter igen vems ord väger i en sån process "en aktiv blandmissbrukare" eller socialtjänsten med läkare, en läkare som också lyssnat på socialtjänsten, och oftast sätter socialtjänsten Akut LVM och det kan dom gör direkt utan att behöva höra med läkare och nämnd sen har dom viss antal dagar på sig att få det fast ställt. den processen och i vilken ordning det sker kan jag inte så bra. Men jag sitter inte och hittar på här jag har rört mig i dessa miljöer hela mitt liv både som bad guy och good guy . Jag ser vad jag ser, Det är så det är sen om du väljer att tillhöra den procenten av folket som blir lurade av myndigheterna så är det upp till dig faktiskt. Men du kan fråga vilken människa du vill som har varit på LVM så ska du se vilket svar du får, för även om dom inte råkade ut för detta som jag skrev utan kanske förtjänade att hamna på LVM så kommer dom garanterat veta någon/några som var på de stället samtidigt som blev missbrukare inne på LVM hemmet. Det är fakta min vän, sen vad du väljer att göra med den är upp till dig.