2018-11-21, 08:13
Medlem
Handlrs avatar
När livet är en fest...
  1. Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
  2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
  3. Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
  4. Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
  5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
  6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
  7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.
Detta kan vi prata om senare när vi fått reda på vem mördaren är och sitter där den ska.
Barnäktenskap, något som ogillas i allmänhetens ögon - kan vara utav intresse även då..
men som sagt vi får se vad polisen nystar upp.
Om inget uppdagas.. så lovar jag att inte säga något mer om detta

Citera
2018-11-21, 08:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det är själva föremålen som återlämnats. Resultaten vet jag inget om.

Alla typer av ytterkläder, skor och smutstvätt, ned till skohorn, samt saker från toalett, dusch och liknande har tagits i beslag. Vet inte exakt vad som återlämnats eller vad som kanske är kvar hos NFC.
Men det som återlämnats har är mycket av ovanstående men även såna saker som barnens handskar (som SD omöjligt kan haft på sig). Finns som sagt andra konstiga saker som återlämnats sedan en tid tillbaka.

Dessa ting som tagits i beslag är varken konstiga eller långskott utan standard i en mordutredning. Exempelvis skorna är superviktiga med tanke på den typ av våld BO utsattes för.

Barnens hanskar kan nog passa SD, han har inte så stora manliga händer har jag märkt på bilder 🤔
Citera
2018-11-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
När livet är en fest...
  2. Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
  5. Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
  6. Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
  7. Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.
Detta kan vi prata om senare när vi fått reda på vem mördaren är och sitter där den ska.
Barnäktenskap, något som ogillas i allmänhetens ögon - kan vara utav intresse även då..

Ja det är lustigt hur medlemmarna i sekten kan godkänna göranden och snedsteg de aldrig skulle förlåta andra för som inte är med i sekten.
Verkligen inga objektiva eller kritiska tankar inom en sådan sammanslutning.
Tänker här på SDs ofredande, hot och våld mot LW som slätas över och t.o.m godkänns av JG, P*ter Nor*n, S*ra S*lling och HD. Även otroheten nämner man inte, låtsas inte om.

Helt verklighetsfrämmande för oss andra individer som förmår att tänka själva, och låta handlingar få konsekvenser.
Citera
2018-11-21, 09:45
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
När livet är en fest...

Syftar du på annan sekt än geocashsällskapet? Barnäktenskap?
Citera
2018-11-21, 10:06
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok, jag drar lite på sanningen. Polisen är nog säkra på att de har rätt GM.
Jag är säker och det skulle du också vara om du sett in i de äckliga grisögonen på SD.
Skyldig! Säger dom.
Hela hans uppträdanden skriker Skyldig!
Hela hans bakgrundshistoria med LW skriker Skyldig!
Säg något som pekar mot SD som GM?

Citat:
JG... jag finner knappt ord vilken sällsynt vidrig människa det är.
Flinar upp sig brevid Lenas misstänkte mördare, lojal som bara en idiot kan vara.
JG som vände Lena ryggen, JG som tyckte Lena förtjänade misshandeln i bilen. JG som blundar för SDs otrohet mot HD.
JG som tre veckor efter mordet var för upptagen för att sörja då han skulle hjälpa HD att fusklogga.
JG som kände Lenas barn... undrar om han vet vad de tycker om honom nu.
Undrar hur mycket JG vet om SDs ofredande mot LW?
Undrar om han vet att de på universitetet ser på honom med avsmak.
Känner bara förakt för en sådan ynklig människa.

Citat:
Vore väldigt bra om vi kunde avföra alternativa GM,
Citat:
hittills är ju bara SD som är misstänkt.
Vet vi om JG, coco, HD har alibi?
Förstår att polisen inte går ut med sånt, men på något sätt har de väl kunnat avföra samtliga andra?

Återstår då att binda SD med bevis.
Eller fråga EGT vilken pundare det var, alt fråga Draifos om signaliment på älgen.

Citat:
Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Citat:
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD

Du spricker snart av hat.
Varför ska vi avfärda alternativa gm tycker du?
Du tillhör väl också "sekten" eftersom dina inlägg säger att du var där.
Citera
2018-11-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[b]

[b]

Du spricker snart av hat.
Du tillhör väl också "sekten" eftersom dina inlägg säger att du var där.

Hatar ingen av dessa, de är inte värda det. Känner bara förakt.
Lägger min energi på att vara glad istället, man lever bara en gång. Tyvärr för LW blev hennes liv avklippt mitt i höjdpunkten, och denna "sekt" tillät MGM alla dessa onda gärningar mot LW, och försvarar dessa nu efteråt.
Må karma drabba dessa.
Citera
2018-11-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[b]

Du är verkligen helt blåst, kan vi avfärda alternativa GM som har alibi och liknande får vi bara en kvar till slut.
Men det tycker inte du, för du har en agenda.
Citera
2018-11-21, 10:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt skrikvittnet ringde de ca 10 minuter efter att skriket hördes i omgångar under flera minuter.

Okej, så man ska inte förstå det som att operatören anger att denne hör skriket över telefon?

Och detta stämmer med dalaans uppgift att han, om han var inringaren, åkte runt och letade med bil, efter samtalet (antar jag)?
Citera
2018-11-21, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Fel. Sista livstecknet är ganska exakt 23:30 fram till ca. 23:35

Citat:
Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat.

Citat:
Jag har aldrig skrivit att jag har pratat med någon larmoperatör! Jag körde bilen och min sambo som satt bredvid mig ringde 23:47. Vi är de enda som ringde in om detta Innan media gick ut med att hon var försvunnen.

Citat:
Skriken hade upphört då ja. När min sambo ringde in (23:47) hade det varit tyst en stund.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej, så man ska inte förstå det som att operatören anger att denne hör skriket över telefon?

Och detta stämmer med dalaans uppgift att han, om han var inringaren, åkte runt och letade med bil, efter samtalet (antar jag)?

Citat:
Det stämmer inte. Antingen är det ett missförstånd eller så försöker de kanske "brusa" upp situationen.

Dalaans hörde skriken 23.30-23.35.
De började att åka ca 23.40, efter att skriken slutat.
Sambon ringde 23.47 till 112.
Inga skrik hördes i bakgrunden. Både dalaan och polisen har senare förklarat att det var en missuppfattning att skriken skulle ha hörts under samtalets gång. Det var förmodligen ett slarvigt skriven rapport som kunde tolkas felaktigt på det sättet.
Citera
2018-11-21, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När livet är en fest...

Citat:
Ja det är lustigt hur medlemmarna i sekten kan godkänna göranden och snedsteg de aldrig skulle förlåta andra för som inte är med i sekten.
Verkligen inga objektiva eller kritiska tankar inom en sådan sammanslutning.
Tänker här på SDs ofredande, hot och våld mot LW som slätas över och t.o.m godkänns av JG, P*ter Nor*n, S*ra S*lling och HD. Även otroheten nämner man inte, låtsas inte om.

Helt verklighetsfrämmande för oss andra individer som förmår att tänka själva, och låta handlingar få konsekvenser.

Min gissning är att de starka band och tilltro som denna person lyckas skapa runt sig beror på hans personlighet, skyldig eller oskyldig.

Om han är skyldig tror jag som jag hela tiden trott, att det beror på att en narcissistisk ( drag av psykopati ?) person kan genom sin självsäkerhet, sin manipulativa sida, sin charm vara ganska övertygande och karismatisk. Allt har dock ett syfte, det är för att gagna personen själv. Nu är det som allra viktigast, att övertyga alla runt om sig om att han är oskyldig.

Vi får väl se när han blir åtalad om jag har rätt!

Nu vill jag inte alls jmf denna person med Stjärnkirurgen Paolo Macchiarini (eller finansmannen Refaat El-Sayed), men för att dra det till sin yttersta spets kan man se att personer med denna typ av personlighet kan lyckas manipulera även intelligenta och välutbildade personer runt omkring sig.

Är mgm oskyldig stämmer mitt uttalande inte kanske inte riktigt. Men någon slags förmåga har han att övertyga människor, då inte bara sin fru och andra nära och kära.
Citera
2018-11-21, 11:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag tror att operatören missuppfattade att skriken fortfarande hördes under samtalets gång och inte att de hade upphört, därav att hen skrev så i rapporten.
Ja, skrikvittnet körde runt under och efter samtalet. Notknapparen har varit vänlig och citerat dalaans inlägg i frågan.
Citera
2018-11-21, 11:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Det där med att Anders Klarström på SOS sa att det hördes skrik i bakgrunden har stört mig sen jag såg citeringen på SVT:s artikel 14 juni. Jag har mailat journalisterna (det var två namn under artikeln) och bett om bekräftelse på att de har citerat alt. uppfattat Klarström fel. De har fortfarande inte svarat på min fråga, dock.

Citat från SVT-artikel 14 juni där man utläser att Anders Klarström på SOS sagt:
"I samtalet hördes skrik i bakgrunden och inringaren meddelade att hen hört skrik från det bostadsområde som den 45-åriga kvinnan bodde. Enligt Anders Klarström är det med anledning av skriken som hörs som man kopplar samtalet vidare till polisen.

– Ja, det gjordes med anledning av det man hörde i samtalet och det som sades. Jag kan inte gå in på detaljer vad som sades under de 30 sekunderna, men vi uppfattade att det var ett polisiärt ärende."

För egen del tyckte jag att uppgiften om att larmsamtalet till SOS som sades pågå 30 sek innan det kopplade vidare till polisen, lät som en ovanligt snabb bedömning och talade för att det faktiskt hördes skrik i bakgrunden.

Larmsamtalet som inkom kl 23.47 är en viktig del av förundersökningen i mordutredningen och inspelningen lär inom sinom tid bli offentlig om åklagaren får till ett åtal mot en eller flera gärningsmän.

Sambon till den som ringde samtalet till SOS säger i tråden att de åter ringde om skriken på fredagen den 18:e och att de var på förhör ca 1,5 timma vardera på söndagen den 20:e för att redogöra vad de hört, var de letat runt med bilen o s v. Hen har vidimerat i tråden att citeringen i media är fel/missuppfattad.
Polisen har iaf med samtalet kunnat fastställa den troligaste tiden för mordet.

Det jag tyckte var lite konstigt med "skrikvittnet" var att hen så överdetaljerat beskrev i tråden om skriken, var de befann sig, gjorde, hur de tog sig ut med bilen och letade o s v. Jag tänkte att det var information som skulle vara enkom för Polisen eftersom den var så viktig.
Nåväl, alla är vi olika och jag har fått be skrik-vittnet om ursäkt för min misstänksamhet tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in